בית המשפט התיר לפרסם החלטה שהתקבלה בשנת 2019, ובה נקבע כי חלק מההתכתבויות בין גל הירש לעורך דינו דאז גור פינקלשטיין, שהפך לעד מדינה בפרשת "דיפנסיב שילד", אינן חוסות תחת חיסיון עורך דין-לקוח, ולכן יש לתת לפרקליטות לעיין בהן. ההחלטה התקבל אז אחרי שהשופט בחן את החומרים, וקבע כי בשל החשד הסביר שהירש, חבריו ועורך הדין עצמו ביצעו עבירות פליליות – הן לא חוסות תחת חיסיון.
1 צפייה בגלריה
גור פינקלשטיין וגל הירש
גור פינקלשטיין וגל הירש
גור פינקלשטיין וגל הירש. "עורך הדין נשא לכאורה חלק בביצוע העבירות, תוך ידיעה ושותפות פעילה של הירש"
(צילום: מוטי קמחי)
"קיים חשד סביר הקושר את הירש למעורבות בביצוע העבירות, למצער עבירות מס, יחד עם אחרים ועורך דינו", הסביר השופט בהחלטה שהתקבלה ב-2019. "חומרי החקירה מלמדים כי עורך הדין נשא לכאורה חלק בביצוע העבירות יחד עם אחרים, על סמך הנחיות של חלק מן המעורבים בפרשה, תוך ידיעה ושותפות פעילה של הירש שלפי החשד העלים הכנסות בסכומים נכבדים, ולא דיווח לרשויות המס".
להתרת הפרסום, שעליה החליט בית משפט השלום בתל אביב לפני כמה ימים, קדמה התרה לפרסום אחרת – של זהות עד המדינה בפרשה. בחודש ספטמבר האחרון התיר בית המשפט לפרסם את שמו של גור פינקלשטיין, שהיה עורך דינו של גל הירש והנאשמים האחרים. פינקלשטיין היה עורך דין פעיל בעבר, אבל אז הסתבך בעבירות פליליות חמורות וריצה מאסר, עוד טרם פרשת "דיפנסיב שילד".
ההחלטה על התרת זהותו של פינקלשטיין הובילה את הפרקליטות לעתור לפרסום הליך משפטי קודם משלב החקירה בפרשת הירש – תכתובות מייל בין הירש ועורך דינו, שבדרך כלל נותרות חסויות. התכתובות אותרו בשנת 2016, אז ערכה היחידה החוקרת חיפוש לפי צו בבית של גל הירש ובמשרד שלו. נאספו חומרי מחשב והפרקליטות ביקשה לעיין בהם בטענה שאינם חוסים תחת חסיון עורך דין לקוח. הירש וסנגוריו התנגדו בטענה כי החומר חוסה תחת חיסיון עורך דין לקוח. השופט הכריע נגד הירש אך אסר אז את פרסום ההחלטה.

השופט אבנון כתב אז גם על עורך דין פינקלשטיין כי "לא יכולה להיות מחלוקת בדבר קיום חשד סביר לאחר שבהודאתו קשר עצמו ואחרים לביצוע עבירות".
השופט ציין כי חיסיון עורך דין לקוח אמנם נחשב מוחלט, אך חל על קשר לשירות המקצועי ביניהם ולא על מעשים אחרים שאינם שירות מקצועי. השופט הסביר כי "משרדו של עורך דין אינו יכול לשמש עיר מקלט, מקום מחסה להתנהלות עבריינית. היעדר חיסון מקבל משנה תוקף כשמדובר בעבירות שמבצע עורך דין עצמו בין אם לבדו או יחד עם לקוחותיו. התנהלות עבריינית אינה שירות מקצועי". לכן, קבע כי שורת התכתבויות מייל אינם חוסים תחת חיסון עורך דין לקוח והם הועברו לפרקליטות.
לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה בפרשת "דיפנסיב שילד", ארבעת הנאשמים עבדו מול משרד ההגנה בגאורגיה בייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי. נטען כי מפעילותם העסקית היו לנאשמים הכנסות בהיקפים של מיליוני שקלים שזרמו לחשבונות של החברות שלהם. את הרווחים חילקו ביניהם בהעברות אל חשבונותיהם האישיים ולחשבונות של חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, שנמצאים בבנקים זרים. בפרקליטות טענו כי המערך המסועף נועד בין היתר, כדי לסייע לנאשמים לקבל את הכספים ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם וכך לחמוק מתשלום מס עליהן.
עורכי הדין נבות תל-צור, טל שפירא, גיורא אדרת ודן אלדד מסרו מטעמו של הירש: "צר לנו על הדלפתה של החלטה ישנה מלפני למעלה מ-3 שנים, אשר ניתנה בשלב מוקדם של החקירה על יסוד חומר שהוצג לשופט במעמד צד אחד ומבלי שניתנה להגנה הזדמנות להציג את גרסתה. בפועל, מאז ועד היום, חרף אמירה זו של בית המשפט, תיק השוחד כנגד גל הירש נסגר ללא הגשת כתב אישום. באשר לתיק המס, הרי שבידי הירש ראיות חד משמעיות המחייבות את זיכויו, אשר לא הוצגו לבית המשפט במועד מתן ההחלטה".
עורך הדין פיני פישלר מסר בשם גור פינשקלטיין: "מר פינקלשטיין ביצע פעילות משפטית חוקית ורגילה עבור סוג העסקאות בהן עסקה חברת דיפנסיב שילד. אין בהקמת מערך חברות זרות, פתיחת חשבונות בנק זרים וסיוע בהעברת הכספים לבעלי המניות וחלוקתם ביניהם משום ביצוע עבירה כלשהי. ההחלטה אם לשלם מס על ההכנסות הללו, כמו גם על הכנסות אחרות שיש לכל אדם בין בארץ ובין בחו"ל, נתונה בידי מקבל הכספים. פינקלשטיין עצמו מעולם לא הואשם כי צמחה לו הכנסה כלשהי מעסקאות אלו. נהפוך הוא, כל הכנסותיו מחברת דיפנסיב דווחו כחוק ושולם עליהן המס הנדרש. כל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר גס".