לפי כל הסימנים ומתווה הירי אפשר להעריך שחיזבאללה שיגר הבוקר (יום ו') רקטות לצפון ולקח על כך אחריות - לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה - מכמה סיבות:
האחת - תגובה על הפצצת מטוסי קרב של חיל האוויר מליל חמישי. ההפצצה הייתה תגמול על שיגור רקטות מצד ארגון פלסטיני מדרום לבנון לעבר קריית שמונה השבוע. בשיגור הבוקר חיזבאללה רוצה להוכיח שהוא "מגן לבנון" וקובע את חוקי המשחק בעימות עם ישראל. הפעלת מטוסי קרב ישראלים להפצצה בעומק היא מחוץ לחוקי המשחק בראיית חיזבאללה.
בחיזבאללה חוששים שהפצצת חיל האוויר, זו שנועדה לאותת לצבא לבנון ולחיזבאללה לרסן את הפלסטינים, תשמש תקדים שבעקבותיו חיל האוויר יתחיל להפציץ את מפעלי דיוק הטילים ותשתיות אחרות של חיזבאללה בלבנון. זה מבחינתם שינוי מסוכן בכללי המשחק.
סיבה נוספת היא כנראה רצון להסיט את תשומת הלב העולמית מהפרות החוק הבין לאומי מצד איראן. בסוף השבוע צפוי דיון מאוד לא נוח לאיראן ולחיזבאללה במועצת הביטחון.
סיבה רביעית היא הרצון של חיזבאללה להפגין עוצמה (19 רקטות - מספר גבוה מאוד יחסית) כדי לתחזק ההרתעה שלו מול ישראל ולהפגין דומיננטיות בזירה הלבנונית.

עם זאת, מהודעת לקיחת האחריות של חיזבאללה ומהירי שהיה בעיקרו לשטחים פתוחים, אפשר ללמוד שנסראללה ופטרוניו האיראנים אינם רוצים בעימות עם ישראל ורוצים לסגור מהר את מה שעלול להתפתח לסבב לחימה.
חיזבאללה אינו רוצה שאוכלוסיית לבנון תאשים אותו בהרס תשתיות ואבדות בנפש לאזרחים בסבב לחימה, בשעה שכלכלת המדינה והמשילות בה נמצאים בקריסה והתפוררות. זה מסוכן לארגון, וגם פטרוניו האיראנים רוצים שלא לאבד את ארסנל הטילים שנתנו לחיזבאללה כדי לאיים בו אסטרטגית על ישראל במקרה שנתקוף את אתרי הגרעין. לכן בחיזבאללה מאותתים בצורה ברורה על רצונם להפסיק.
אולם ישראל אינה יכולה להבליג על שיגורי חיזבאללה. הבלגה או תגובה מינורית של צה"ל תגרום לכך שההרתעה מול הארגון השיעי תתכרסם אנושות. מאידך תגובה עוצמתית מדי עלולה להביא להסלמה שתימשך כמה ימי קרב ואשר עלולה לתת לחיזבאללה כמה הישגים תודעתיים והסחת דעת מהאיראנים. נראה שהצמרת הביטחונית-מדינית שהתכנסה בעקבות האירועים תבחר בתגובה שתאפשר סיום האירוע בלי עימות חריף וממושך מדי, שכן הגליל מלא עכשיו בנופשים וגם כשהקורונה גובה יותר מחירים - אין עניין להיכנס לימי קרב ארוכים.
אולם גם אם תגובת ישראל על ירי הרקטות על ידי חיזבאללה היום תהיה מאופקת יחסית, מהסיבות המוזכרות, חשוב מאוד שבחיזבאללה יבינו שסבלנותה של ישראל קרובה מאוד לפקוע, וכי ההערכה בקריה בתל אביב, כמו בירושלים, היא שבתקופה הקרובה לא יהיה מנוס מסבב של עימות עצים עם חיזבאללה בלבנון. את זה אומר גורם ביטחוני מהימן ביותר, ומוסיף שישראל תבחר את העיתוי הנוח לה לעימות הבלתי נמנע הזה.