3 צפייה בגלריה
רנ"ג חיים גבאי
רנ"ג חיים גבאי
רנ"ג חיים גבאי
(צילום: גיל נחושתן )
בלילה שבו נרצח יואל להנגהל הגיע לזירה רנ"ג חיים גבאי, שהיה ראש משמרת סיור במשטרת קריית שמונה בזמן הרצח. לפי כתב האישום החמור שהוגש נגדו, באותו ליל דמים הוא שיבש ראיות וגרם לחשוד ברצח, ליעד אדרי, לחמוק.
כעת, כמעט תשעה חודשים אחרי הרצח שזיעזע את המדינה, נחשפת חבילת הפרישה המקוממת של השוטר שכשל בתפקידו באותו ערב: גבאי, שפוטר מהמשטרה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו על ידי המחלקה לחקירת שוטרים באשמת שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים, עוזב את המשטרה עם חבילת פרישה מעוררת קנאה.
3 צפייה בגלריה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
יואל להנגהל
חרף האישומים החמורים נגדו הוא זכה לקבל את חבילת הפרישה החלומית שמקבלים שוטרים שפורשים בדרגת רב-נגד, הדרגה הבכירה ביותר לשוטרים שאינם קצינים. גורם משטרתי בכיר העריך, שגבאי צפוי לקבל פנסיה של כ-15 אלף שקלים בחודש, בשל דרגתו הבכירה והוותק של 31 שנות שירות.
רנ"ג גבאי (51), כאמור, שימש ראש משמרת סיור במשטרת קריית שמונה בזמן הרצח. כתב האישום נגדו מגלה כי גבאי ואדרי שוחחרו בזירה לאחר הדקירה: "במהלך השיחה סיפר אדרי כי היה מעורב בקטטה וביקש לקבל מגבאי מידע בדבר פעולות המשטרה במקום. חרף זאת נמנע גבאי מלעכב או לעצור את אדרי", כתב עו"ד אליסף קליין, סגן בכיר במח"ש. הפרשה נידונה בבית משפט השלום בנצרת.
במהלך הלילה שוחחו אדרי וגבאי בטלפון שבע פעמים, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. "במהלך השיחות, אמר גבאי לאדרי, שאם הוא קשור לאירוע הדקירה, הרי שהוא צפוי להיעצר ולכן המליץ לו לשכור עו"ד". רנ"ג גבאי לא דיווח למפקדיו על שיחות הטלפון המרובות וגם לא על החשד שאדרי מעורב בדקירה.
3 צפייה בגלריה
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל בדיון בבית המשפט
ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל, בדיון בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
כבר בלילה, לאחר אירוע הדקירה, "העלים אדרי את הבגדים שלבש בזמן האירוע. גם לאחר מעצרו של אדרי, לא הצליחה המשטרה לאתר את הכלי ששימש לרצח, מכיוון שהועלם. במעשיו, עשה גבאי דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי", סיכם עו"ד קליין. "מדובר בשיבוש החקירה החמור ביותר שנתקלתי בו של פרשת רצח, ועוד מצד שוטר, ראש משמרת הסיור בזירה", אמר גורם בכיר בפרקליטות ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע התנהלותו של השוטר הוא הוצא לחופשה כפויה. לאחר עריכת שימוע הוא פוטר משורות החייל, בעילה של אי-התאמה, ומשכך, על פי פקודות המשטרה, אין אפשרות לפגוע בזכויותיו הפנסיוניות".
עו"ד בני תייאר, שמייצג את חיים גבאי, מסר בתגובה: "תנאי הפנסיה ניתנים לשוטר על שירות רב שנים, אין שום סיבה בנוסף לפיטוריו המיותרים, לפגוע בשוטר בתנאי הפנסיה להם הוא ומשפחתו זכאים על פי דין".