יותר מיממה אחרי פרסום תמונת המעצר של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בג'ורג'יה, ברחבי העולם היא ממשיכה להכות גלים, ויש מי שכבר מעריכים שתיזכר כתמונת המעצר המפורסמת בהיסטוריה. אמש (יום ו') נדרש לה גם הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שבביקור בקליפורניה נשאל לדעתו על התמונה והשיב: "הוא בחור חתיך".

7 צפייה בגלריה
ארה"ב תמונת מעצר דונלד טראמפ מייקל ג'קסון
ארה"ב תמונת מעצר דונלד טראמפ מייקל ג'קסון
מייקל ג'קסון ב-2003, טראמפ ב-2023. תמונות המעצר של הידוענים
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
טראמפ בבית הכלא המחוזי בג'ורג'יה
טראמפ בבית הכלא המחוזי בג'ורג'יה
שיירת טראמפ מגיעה לכלא במחוז פולטון בג'ורג'יה, שם הסגיר את עצמו. הוא שוחרר בערבות אחרי 20 דקות
(AP)
טראמפ, נזכיר, הסגיר את עצמו ביום שישי לפנות בוקר לידי הרשויות בג'ורג'יה, שם הוא הוגשו נגדו 13 סעיפי אישום בגין ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות במדינה אחרי שהפסיד בה לביידן בבחירות 2020. זה היה כתב האישום הרביעי שהוגש נגדו בארה"ב מאז תחילת השנה, אבל מכיוון שמעצרו נעשה הפעם לפי חוקיה המקומיים של ג'ורג'יה הייתה זו הפעם הראשונה שבה נדרש להצטלם לתמונת מעצר רשמית.
בתמונה נראה טראמפ מישיר מבט זועף למצלמה, כשגבותיו דרוכות. אחרי ששוחרר בערבות של 200 אלף דולר, בתום 20 דקות בלבד בכלא, מיהר לפרסם אותה בעצמו תוך הבטחה להמשיך להילחם ב"רדיפה" שממנה הוא סובל לדבריו מהשמאל הרדיקלי: "התערבות בבחירות. לא להיכנע לעולם!", הדגיש בכיתוב שצירף לתמונה ברשת X (לשעבר טוויטר). המהלך רק חיזק ההערכה שהנשיא לשעבר התאמן היטב לקראת הצילום כדי לייצר תמונה היסטורית, שתיזכר לדורות.
תמונת המעצר הפכה שלא במפתיע לוויראלית ברשת, וזכתה לשלל חיקויים וממים, תחת השטאגים כמו #TrumpMugshot ("תמונת המעצר של טראמפ") ו-#OrangeIsTheNewOrange ("כתום זה הכתום החדש" – משחק מילים על סדרת הכלא "כתום זה השחור החדש" ושיערו הכתום של טראמפ). באחד מהם נראים לכאורה עובדי הבית הלבן תולים את התמונה בתור הדיוקן הרשמי של טראמפ במעון הנשיא, ובאחר מוצג הנשיא לשעבר ברק אובמה, שנוא נפשו של טראמפ, כמי שמצלם אותו עבור הכלא. באחרות שִחזרו הגולשים את תמונת המעצר באמצעות פריטים מכל הבא ליד: בננות, נקניקים, תפוזים וכפפות אגרוף.
"הדיוקן הרשמי" של טראמפ "נתלה בבית הלבן":
על המצלמה - ברק אובמה:
ה"שחזור" עם פריטים מהמעדנייה:
"התמונה שעוררה הכי הרבה ציפייה בהיסטוריה":
התפוז והאזהרה: "זו תמונת מזויפת של טראמפ! הוא ענד עניבה אדומה!"
וזהו טראמפ "מזמר" בכלא, עם הצדעה לפאני וויליס, התובעת נגדו:

תומכיו של טראמפ, לעומת זאת, התייצבו לימינו, ומיהרו להפוך את התמונה לסמל הזדהות איתו תחת ההשטאג #MyPresident ("הנשיא שלי"). חברת הקונגרס מרג'ורי טיילור גרין, תומכת נלהבת של טראמפ שידועה גם בקשריה עם תנועת הקונספירציה QAnon, צייצה: "אני עם טראמפ נגד התובעת פאני וויליס, שהיא לא יותר ממתנקשת פוליטית. זו רדיפה, לא תביעה". לציוץ הוסיפה את ההשטאג #MAGAMugshot, המשלב את המילים "תמונת מעצר" עם ראשי התיבות MAGA – קיצור סיסמת הבחירות הידועה של טראמפ Make America Great Again.
בקמפיין של טראמפ, שדוהר לניצחון בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות בתקווה לשוב לבית הלבן בנובמבר של השנה הבאה, מיהרו להדפיס את תמונת המעצר על שלל מוצרים, כדי להפוך אותה לסמל מחאה במקום לסמל בושה. בין השאר הודפסה על ספלים, חולצות ובקבוקים לקירור שתייה, עם הכיתוב "לעולם לא להיכנע!". בארגון Lincoln Project, המאגד רפובליקנים שמרנים שמתנגדים לטראמפ, מציעים למכירה את תמונות המעצר שלו ושל שאר הנאשמים בפרשת הטיית הבחירות בג'ורג'יה, בהם עורך דינו רודי ג'וליאני, על כוסות שוט. אומנים עצמאיים מציעים את התמונה על עגילים.
הציוץ של טיילור גרין:

7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר מודפסת על מזכרות ספלים חולצות ועוד
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר מודפסת על מזכרות ספלים חולצות ועוד
על כוסות, בקבוקים וחולצות: המוצרים שמשווק כעת קמפיין טראמפ
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר על כוסות שוט בפרסום של Lincoln Project
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר על כוסות שוט בפרסום של Lincoln Project
לשתות שוט עם טראמפ וג'וליאני. הכוסות שמציע "פרויקט לינקולן"
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר על עגילים אומן עצמאי
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תמונת מעצר על עגילים אומן עצמאי
ויש גם טראמפ לאוזניים: עגילי Mugshot שמוצעים ברשת
בארה"ב ובעולם ברור לכול כי המבט ששלח טראמפ למצלמה בתמונת המעצר איננו מקרי, אלא תוצאה של תכנון קפדני שערכו הוא ויועציו, בניסיון לנפק תמונה היסטורית שתשרת את הקמפיין שלו ותשלהב את תומכיו. ג'ון בולטון, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי תחת טראמפ והפך למבקר חריף שלו, אף טען אתמול כי טראמפ הקפיד בכוונה להיראות כביריון בתמונה, כדי להלך אימים על התובעים והשופטים במשפטו בג'ורג'יה. "כל תהליך הצילום בוים בקפידה, כמו רוב הדברים שטראמפ עושה", אמר בולטון ל-CNN. "הם ניסו לחשוב איזה מבט שלו הם רוצים. הוא היה יכול לחייך, הוא היה יכול להיראות נינוח, אבל במקום זה הוא נראה כמו בריון".
אחרי שהפך השנה לנשיא הראשון בתולדות ארה"ב שמוגש נגדו כתב אישום (שאליו צורפו כאמור בהמשך עוד שלושה כתבי אישום אחרים), טראמפ הוא כעת גם הנשיא האמריקני הראשון שמצא עצמו במעמד של צילום לתמונת מעצר. בארה"ב ובעולם משווים את התמונה לתמונות מעצר מפורסמות של ידוענים אחרים: טראמפ נכנס לרשימה שכוללת בין השאר את או.ג'יי סימפסון, שנעצר ב-1994 בחשד לרצח אשתו וחברה רונלד גולדמן; מייקל ג'קסון, שנעצר ב-2003 בגין תקיפה מינית של נער בן 13; ויו גרנט, שנעצר ב-1995 אחרי ששילם 60 דולר ליצאנית כדי שתבצע בו מין אוראלי במכונית.
7 צפייה בגלריה
תמונת מעצר תמונות מעצר או ג'יי סימפסון פאריס הילטון טייגר וודס
תמונת מעצר תמונות מעצר או ג'יי סימפסון פאריס הילטון טייגר וודס
או ג'יי סימפסון, פריס הילטון וטייגר וודס. ברשימת "הידוענים העצורים"
7 צפייה בגלריה
תמונת מעצר תמונות מעצר יו גרנט פרנק סינאטרה ביל קוסבי
תמונת מעצר תמונות מעצר יו גרנט פרנק סינאטרה ביל קוסבי
יו גרנט, פרנק סינטרה וביל קוסבי. תמונות שייזכרו לדורות
עוד כוללת רשימת תמונות המעצר המפורסמות את אגדת הגולף טייגר וודס, שנעצר ב-2017 בגין נהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים; פריס הילטון, שנעצרה ב-2007 אחרי שנתפסה פעמיים נוהגת ללא רישיון בתוקף; דייוויד בואי, שנעצר ב-1976 בגין החזקת מריחואנה; ביל קוסבי שצולם ב-2018, אחרי הרשעתו בתקיפות מיניות נגד נשים; ופרנק סינטרה, שנעצר ב-1938 בגין "פיתוי", עבירה שיוחסה אז בין השאר למי שחיזר אחרי נשים נשואות.
"התמונה הזו תישאר לנצח חלק מהאייקונוגרפיה של מי שחי בתקופה הזו", אמר בסוף השבוע מרטי קפלן, מרצה בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת דרום קליפורניה, על תמונת המעצר של טראמפ. תמונות Mugshot מייצגות את את מערכת הצדק יותר מכול, והן ממחישות את אובדן החופש ומנציחות את ימיו הגרועים ביותר של אדם, ודאי כשמדובר בבן החברה הגבוהה ובמי שנודע בחיבתו לשליטה. "'כתב אישום' הוא מונח קצת רפה", הסביר קפלן, "ומילים מחווירות ביחס לתמונות. תמונת מעצר היא ז'אנר. היא ממסגרת את האדם שמצולם בה כ'אייל שנתפס באור הפנסים' (כלומר בהפתעה – ynet), כנוכל שנלכד. הרגע הזה הוא בבחינת 'מצעדה הבושה' שלו".