2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבית הנשיא ירושלים
בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבית הנשיא ירושלים
פגישת ביידן ונתניהו ביולי 2022
(צילום: רענן כהן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא בצאת ראש השנה לארה"ב כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם, ונכון לשלב זה נראה כי את פגישתו עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הוא לא יעשה בבית הלבן בוושינגטון אלא בשולי העצרת.
האמריקנים טרם הודיעו על קיום הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו, אך לפי כל ההערכות היא לא תהיה במשכנו של הנשיא מכיוון שהוא בעצמו ישהה בניו יורק בזמן עצרת האו"ם.
נתניהו צפוי לנאום בעצרת בניו יורק ביום שישי 22 בספטמבר, ולכן את השבת למחרת הוא יעשה בארה"ב. ראש הממשלה צפוי להמריא חזרה לישראל עם צאת השבת 23 בספטמבר, כדי להספיק לנחות בארץ לפני כניסת יום הכיפורים. בכירים בירושלים מעריכים שהודעה על הפגישה בין היידן לנתניהו תתפרסם בזמן הקרוב.

2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג וג'ו ביידן בפגישה בבית הלבן
יצחק הרצוג וג'ו ביידן בפגישה בבית הלבן
יולי השנה: ביידן והרצוג בבית הלבן
( צילום: GettyImages)
בתחילת השבוע שעבר, עם המראתו לביקור המדיני הראשון שלו זה חמישה חודשים לקפריסין, נשאל ראש הממשלה נתניהו בדבר גורל הפגישה הצפויה שלו עם הנשיא האמריקני ביידן. נתניהו השיב: "בקרוב תשמעו על כך".
מי ש"הקדים" את נתניהו בפגישה עם ביידן היה נשיא המדינה יצחק הרצוג. בפגישה ביולי שבה אירח את מקבילו הישראלי בחדר הסגלגל, ציין הנשיא האמריקני כי אהבתו לישראל "עמוקה". ביידן הדגיש בצל המתיחות מול ממשלתו של נתניהו כי "הידידות" בין ארה"ב לישראל בלתי ניתנת לערעור. ביידן לא התייחס אז בחלק הפומבי של המפגש למהפכה המשפטית, אבל הרצוג כן התייחס אליה, הצהיר כי השניים ידונו ב"כל הנושאים" - והדגיש כי הוא ממשיך לפעול למציאת פשרה שתאפשר חקיקה בהסכמה רחבה.
ביידן התקשר לנתניהו לפני הגעת הנשיא הרצוג לוושינגטון, וראש הממשלה הבהיר אז לנשיא כי בכוונתו להשלים את האישור הסופי של ביטול עילת הסבירות - מה שאכן קרה בפועל. בלשכתו של ראש הממשלה ציינו אז כי "נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב על כוונתו לגבש הסכמה ציבורית רחבה ליתרת התהליך". דובר הבית הלבן אמר אז כי ביידן הדגיש את החשיבות של "הסכמה רחבה" בישראל בנוגע לחקיקה.