ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) יחד עם רעייתו שרה לנתב"ג, משם הוא ימריא לביקור המדיני הראשון שלו מזה חמישה חודשים - נסיעה בת יומיים לקפריסין. נתניהו התייחס בנתב"ג למגעים לנורמליזציה עם סעודיה, בצל הביקורת שלו על חשיפת הפגישה החשאית בין שר החוץ אלי כהן למקבילתו מלוב נג'לאא אל-משנוק, ואמר כי הוא "מציע להמעיט בדיבור ולהגדיל בתוצאות". כשנשאל בדבר גורל הפגישה הצפויה שלו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, השיב: "בקרוב תשמעו על כך".
נתניהו גם התייחס לדיווחים על הכוונה לפטר את יו"ר יד ושם דני דיין, ואמר כי "זה נושא שנמצא אצל שר החינוך, והוא בודק את זה על בסיס ענייני. בממשלה הקודמת החליפו כל אחד שהיה מזוהה באיזושהי צורה עם הימין או עם הליכוד, ולא שנמעתי אף אחד אומר פוליטיזציה. מעניינת ההסתערות הזו על פוליטיזציה באופן סלקטיבי".
3 צפייה בגלריה
המראתו של בנימין נתניהו לביקור רשמי בקפריסין
המראתו של בנימין נתניהו לביקור רשמי בקפריסין
רה"מ התייחס לפגישה עם ביידן, לסעודיה ולהדחת יו"ר יד ושם. נתניהו ורעייתו בנתב"ג, היום
(צילום: איתמר אייכנר )
לפי דיווח בחדשות קשת, בלשכת ראש הממשלה כעסו על הזמנתה של הזמרת קרן פלס להופיע בטקס יום השואה ביד ושם אחרי שהופיעה בין השאר בתלבושת המזוהה עם מחאת השפחות, וכבר אז החליטו להזיז את דיין מתפקידו. שרה נתניהו, שנכחה בטקס ההוא ביד ושם, אמרה היום כי "הגעתי לטקס כמו תמיד בערב יום השואה, שמעתי את קרן פלס, ובסוף הטקס לחצתי לה את היד והחמאתי לה. לא ידעתי אז אם היא משתתפת במחאות".
בדבריו בנתב"ג התייחס רה"מ גם להתפרעויות של נתינים זרים מאריתריאה אתמול בת"א ולישיבת צוות השרים המיוחד שהתכנס לבחינת הטיפול במתפרעים. "ההסתננות המאסיבית של עובדים בלתי-חוקיים מאפריקה זה איום ממשי על צביונה ועתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.הבעיה הזאת לא הסתיימה. אפריקה תכפיל את אוכלוסייתה בעשרים השנים הבאות", אמר רה"מ. " יש לנו דרכים להוציא עוד הרבה מאוד מסתננים על ידי תמרוץ וסנקציות לרבות אלו שהתפרעו אתמול".
3 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ודני דיין. בלשכת רה"מ כעסו על הופתעה בטקס יום השואה
(צילום:מוטי קמחי, קובי קואנקס)

במהלך הביקור ייפגש נתניהו עם הנשיא המקומי ניקוס כריסטודולידיס ועם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס. הנסיעה הייתה אמורה להתקיים בסוף יולי, אך נדחתה בגלל אשפוזו של ראש הממשלה והשתלת קוצב הלב בגופו.
נסיעתו הקודמת של נתניהו לחו"ל הייתה בסוף חודש מרץ, ללונדון, ולוותה בהפגנות סוערות של מוחים נגד המהפכה המשפטית. ראש הממשלה יתארח במלון "סיטי אוף דרימס", שהינו מלון קזינו סיני מהודר שנחנך לאחרונה בלימסול, על אף שיקיים את כל פגישותיו בעיר ניקוסיה. גם הפעם, מאות ישראלים המתגוררים בקפריסין מתכננים להפגין ולמחות במהלך הביקור.

המוחים כבר הספיקו לתלות שלטים ברחבי האי, שבהם נכתב בין היתר: "ביבי - גם בקפריסין הקטנה לא ניתן לך מנוחה!", "הנאשם מגיע לקפריסין ואנחנו נדאג שלא יהיה לו שקט", "לא כשיר", ו"מחריב ישראל! נרדוף אותך לכל מקום. ביבי מגיע לקפריסין ואנחנו נדאג שירגיש בבית". הפעילים הקימו קבוצת וואטסאפ ייעודית, ואף קיבלו משלוח מהארץ של דגלים ושלטי מחאה. בנוסף, הם קיבלו הודעה שלפיה פגישות נתניהו ילוו ב"זמבורות, סירנות, שירים והרבה רעש, כך שישמעו אותנו גם בתוך הארמון".
הנסיעה לקפריסין תהווה את יריית הפתיחה מבחינת חידוש נסיעותיו של נתניהו לחו"ל. מיד לאחר ראש השנה, יצא ראש הממשלה לעצרת האו"ם בניו יורק, שם הוא גם צפוי לנאום ב-21 בספטמבר. טרם ברור אם נתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שם, או בוושינגטון הבירה - האפשרות המועדפת על ראש הממשלה. נבדקת אפשרות שנתניהו ייפגש עם ביידן בשישי, יעביר את השבת בבירה ויחזור לישראל מיד עם צאת השבת, על מנת להספיק לחזור לפני יום כיפור. אפשרות נוספת היא שייפגש עם ביידן בניו יורק ב-18 בספטמבר, וישוב לארץ בשישי, אחרי שינאם בחמישי.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
ביידן ונתניהו. ייפגשו בעצרת האו"ם או בבית הלבן?
(צילום:AP, עמית שאבי)
בהמשך, נתניהו צפוי לטוס ליעדים נוספים: צ'כיה, מרוקו - בהזמנת המלך, וטורקיה, לפגישה עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. כמו כן, ראש הממשלה צפוי לבקר בסין ולהגיע לוועידת האקלים בבירת איחוד האמירויות דובאי.