שרת התחבורה מירי רגב תקפה אתמול (יום שלישי) את שב"כ על רקע קרב הגרסאות בעקבות העימות שלה ושל אנשיה עם מאבטח של שר הביטחון יואב גלנט בבסיס תל השומר. "במקום להגן על שרים, שב"כ תוקף אותנו", האשימה בריאיון לערוץ 14, "ביקשתי מראש השב"כ לתחקר את האירוע - אני בטוחה שהם יטייחו אותו כמו שהם מטייחים כל דבר".

2 צפייה בגלריה
עימותים בין מירי רגב למאבטחים בכניסה לבסיס תל השומר
עימותים בין מירי רגב למאבטחים בכניסה לבסיס תל השומר
"הנהג לא נשמע להוראות האבטחה". העימות
רגב, שהבוקר קיבלה את ממצאי התחקיר ומיהרה לדחות אותם, תיארה אתמול בריאיון את פרטי התקרית. "היה מאבטח אחד שתקף אותי. תקפו אותי, תקפו את הנהג. הנהג לא עשה שום דבר", ציינה. "המאבטח אמר 'אני מקשיב רק לרמטכ"ל ולראש השב"כ'. תבין מה קורה פה - המהפכה מחלחלת לתוך השב"כ". היא הוסיפה: "אני הרגשתי לינץ'. אחרי שעה שביזו, הכו ותקפו אותנו, היינו מבוהלים. הנהג היה מבוהל. זו מציאות שאי אפשר להגיע אליה. לכן אמרתי לו 'תיסע, בוא נלך מהאירוע הזה'. לא ראיתי את האנשים מקדימה".
שב"כ השיב לרגב, באופן חריג: "צר לנו ששרה במדינת ישראל בוחרת להשתלח באופן בוטה כלפי עובדים בארגון ממלכתי שמגן על חיי אזרחי ישראל. השרה בחרה להתעלם מממצאי התחקיר המגובה בעדויות רבות, שהוצגו לה על-ידי ראש השב"כ, וקובע כי לא בוצעה כל דחיפה על ידי איש מאנשי היחידה לאבטחת אישים של שב"כ וכן כי המאבטח נפגע ברגלו מנהג שלא נשמע להוראות האבטחה".
2 צפייה בגלריה
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
"שרים אחרים נכנסו ללא חריגים". רונן בר
(צילום: יאיר שגיא)
קודם לכן פרסם שב"כ הודעה שלפיה בתום התחקיר נקבע כי המאבטחים פעלו במקצועיות, רגב עצמה לא נדחפה על-ידם - ומאבטח נפגע מנהגה. "היחידה לאבטחת אישים קיימה תחקיר מקיף ויסודי, במסגרתו נאספו, בין היתר, גם עדויות של הנוכחים במקום", נמסר. "התחקיר הוצג בפני ראש השירות, וממצאיו אומצו על ידו במלואם. ראש השירות מגבה את המאבטחים בפעולתם".
בשב"כ ציינו כי במקום נכחו גורמי אבטחה נוספים שאינם שייכים לשב"כ, ברמיזה שאולי הם אלה שאחראים לדחיפת השרה. "עוד עולה מהתחקיר כי המאבטח נפגע ברגלו מהנהג שלא נשמע להוראות האבטחה", נמסר. "יודגש כי האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים".
בשב"כ אמרו כי "למרות שבפועל, נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח. ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו".
מקורבים לרגב טענו מנגד כי "תחקיר שב"כ קיקיוני, והתקיים בלי לשאול את השרה, את שר הביטחון ואת הנוכחים. עד עכשיו לא פנו אלינו לקבל את הסרטון המלא. לא דיברו עם איש מהנוכחים. אם ככה שב"כ מנהל תחקירים, כולנו צריכים לישון עם עין אחת פקוחה בלילה".

לפי שב"כ, בכניסה לאירוע שנערך שלשום בבסיס הצבאי ביקש אחד מהמאבטחים מהנהג של רגב לעצור, אולם זה החליט להיכנס בכל זאת למתחם ואף עלה עם הרכב על רגלו של המאבטח. בעקבות כך הוזעקו למקום שוטרים צבאיים, בלשים ואנשי שב"כ. רגב יצאה מהרכב כדי לגונן על הנהג, וניהלה ויכוח מול אנשי שב"כ. במהלך העימות, נראה אחד המאבטחים הודף את רגב.
בתיעוד ממצלמת הרכב של השרה, נראה רכבה של רגב עומד מול שורת אנשי צבא, מאבטחים ואזרחים. רגב הפצירה כמה פעמים בנהג שלה "תיסע", והוא השיב לה: "אני לא יכול לנסוע, אני אדרוס". בשלב זה, רגע לפני שרכבה עזב את הבסיס הצבאי, אמרה רגב: "איפה הטלפון שלי? חתיכת חצוף, אני רוצה שהבן אדם הזה יגיע ל... למה הוא דפק לנו?". הנהג: "אני לא עשיתי, עבדתי לפי הכללים, אני ישבתי, לא דיברתי אפילו, ישבתי בשקט". רגב: "הוא אומר שדרסת לו את הרגל". הנהג: "יש לי מצלמה, אני מפחד ממה שהוא יגיד? הוא רוצה להראות שהוא חזק. שילך להגיש תלונה במשטרה, שיוכיח שדרסתי אותו".
בתיעודי התקרית אי אפשר לראות אם הנהג של רגב דרס את המאבטח מצוותו של שר הביטחון גלנט. רק לאחר שהובהר למאבטח מי יושבת ברכב, הוא הסכים לאפשר לה להיכנס למתחם. גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל-ynet כי כשעה לאחר התקרית עוכב נהגה של השרה רגב, כשמספר אנשי שב"כ סובבים אותו. בתום העימות, הנהג שוחרר לדרכו.
רגב שלחה אמש מכתב בהול לראש יחידת 730 (היחידה לאבטחת אישים בשב"כ) שבו גוללה את המקרה ודיווחה לו כי לא הייתה כל תאונה, וכי היא זו שנדחפה על-ידי אנשיו במהלך האירוע. השרה אף ציינה כי בעקבות עיכובו של נהגה היא איחרה לאירועים אחרים שהייתה אמורה להיות בהם אתמול למשך שעות. היא הוסיפה כי האירוע הסתיים רק בהתערבותם של בכירים בשב"כ.
משרד התחבורה מסר אתמול: "מאבטח של 730 התפרץ ונהג באלימות כלפי נהג השרה, השרה פנתה לראש השב"כ וביקשה לתחקר את האירוע האלים של המאבטח כלפי הנהג. בניגוד לאמור, המאבטח לא נפגע".
פורסם לראשונה: 10:50, 06.09.23