ההפגנה השבועית נגד המהפכה המשפטית התקיימה אמש (שבת) כסדרה, למרות השעות הארוכות של הכאוס בדרום תל אביב, במהלך התפרעויות האריתריאים. אחר הצהריים אמרו מובילי המחאה, "כוח קפלן", כי "אנו נמצאים בקשר רציף עם משטרת ישראל, ההפגנה תתקיים כסדרה ובצורה בטוחה".
הם התייחסו לדברי ח"כ טלי גוטליב מהליכוד, שאמרה כי "צה"ל ושב"כ עובדים אצל המחבלים" - אמירה שממנה התנער גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בקפלן תל אביב
הפגנה בקפלן תל אביב
ההפגנה בקפלן, הערב
(צילום: רויטרס /Amir Cohen)
3 צפייה בגלריה
הפגנה בקפלן תל אביב
הפגנה בקפלן תל אביב
(צילום: רויטרס /Amir Cohen)

לדברי "כוח קפלן", "הדמוקרטיה שלנו נמצאת תחת מתקפה מסוכנת של ממשלת חורבן הבית, ההתבטאויות מהקואליציה נגד צה"ל, שב"כ, המוסד וגופי הביטחון בשבועות האחרונים מדגימות עד כמה הסכנה למדינת ישראל עצומה. יש רק דרך אחת לעצור את ההרס וזה אומר לצאת ולמחות".
אחת ממנהיגות המחאה, שקמה ברסלר, אמרה בפתח דבריה בהפגנה: "אני רוצה להודות לשוטרים שהיום מצאו את עצמם שוב משלמים מחיר כבד על ההזנחה של ממשלת נתניהו. לכאוס שהיה היום בתל אביב יש אחראי. ב-2018 היה הסכם שהיה יכול להשיב את מרבית האריתריאים ונתניהו חזר בו מההסכם בגלל גזענים כהניסטים. בפעם המי יודע כמה לא טובת המדינה עמדה בפני מקבלי ההחלטות".
שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן נשא דברים בקפלן, וטען: "בישראל הכנסת היא אסקופה נדרסת. אין שלטון מקומי חזק, בישראל הכוח נמצא בשלטון המרכזי, בממשלה. הרשות היחידה שעדיין עומדת בעצמאותה, ומשמרת את המבנה הדמוקרטי שלנו, היא הרשות השופטת, ולכן הקנאים באו עליה לכלותה". הוא הוסיף כי "סירוב שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים הוא עוד מאבק בעצמאות המערכת המשפטית. שר משפטים שתפקידו לחזק את הדין והצדק, פועל להחלשתם. המערכת המשפטית מורעבת בכוונת מכוון".

בשבת ה-35 של המחאה צעדו אלפים בחיפה, כמדי שבוע, מהאודיטוריום במרכז הכרמל לכיוון צומת חורב. היא התקיימה בסימן פתיחת שנת הלימודים, ובראשה צעדו מורים, הורים ותלמידים. "נתעקש על חינוך דמוקרטי לילדינו", אמרו המפגינים.
מיקי גולדווסר, אמו של החייל אודי גולדווסר שנחטף ונהרג, אמרה בסיום נאומה בהפגנה בחיפה: "הייתי הולכת לפחות פעם בשבוע לקברו של בני. היום אני לא הולכת. אני מתביישת. מה אני אגיד לו? אולי בזכותכם אני אחזור לפקוד את קבר בני".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים
ההפגנה בירושלים מול בית הנשיא
(צילום: מחאת הסטודנטים)
שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, שנאמה אחרי גולדווסר, פרצה בבכי. "הממשלה מקבלת החלטות ביטחוניות מופקרות שמסכנות את חיי כולנו שמתקבלות בשביל הבייס הימני משיחי, ושלא רק מתפרע באלימות בשטחים, אלא מעיז להאשים את מפקדי צה"ל והשב"כ שמסכנים חייהם יום יום למענינו שהם עובדים אצל המחבלים", אמרה לבני. "זה קורה כי ראש הממשלה שמודיע שהוא לא מוכן להיכנע לאנשי המילואים המשרתים, נכנע ומתמסר בקלות למשתמטים החרדים ולקיצונים המשיחיים".
בירושלים יותר מ-1,000 בני אדם הפגינו מול בית הנשיא, ובקיסריה יצאה שיירה של עשרות מכוניות ממוזיאון הראלי לכיוון ביתו הפרטי של נתניהו.
פורסם לראשונה: 20:46, 02.09.23