חבר הכנסת מיקי זוהר הודה היום (חמישי) כי הוא הופתע מהשריונים שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו בחר לרשימה, ומצטער על כך שתא"ל במיל' גל הירש לא נכלל בבחירתו של ראש האופוזיציה. בריאיון ל-ynet radio כינה זוהר את חברי ימינה לשעבר שסייעו בהפלת הממשלה, עמיחי שיקלי ועידית סילמן, "אנשים שהלכו אחרי אידיאולוגיה ולא כיסא", אך על הבחירה בבכיר מח"ש לשעבר משה סעדה אמר כי "בסוף זו ההחלטה של נתניהו, נראה בהמשך מה היתרונות ומה החסרונות שלה".
בכיר הליכוד הוסיף כי הוא לא השתתף בתהליך קבלת ההחלטות בשריונים ולא קבע את הקריטריונים שהובילו לבסוף לבחירתו של סעדה על פני הירש.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
הופתע מהשריונים של נתניהו. מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זוהר נשאל גם על האכזבה מצד המתפקדים הדרוזים ויוצאי אתיופיה שהתאכזבו מהמקומות הלא-ריאליים בפריימריז, ואמר כי "העדה הדרוזית היא מאוד חשובה ויקרה ופעלתי המון על מנת לקדם את המועמד הדרוזי למקום גבוה יותר גם מול בית הדין, אך לצערי הרב המועמד במקום ה-44 שזה לא מקום מספיק גבוה".
עם זאת, חבר הכנסת הודה כי המפלגה איבדה את מעמדה בקרב העדה הדרוזית ומספר התומכים בליכוד ירד באופן דרמטי. "אולי זה בגלל חוק הלאום או דברים נוספים שלא מצאו חן, לכן להעניק מקום מאוד גבוה זה מאוד קשה. בזמן אמת פעלתי להעלות למקום ה-33 או 35, ולצערי הרב זה לא צלח".

על הביקורת הקשה שהוטחה בנתניהו מצד אנשי השטח על הסניפים המיובשים והתקציבים שלא הועברו אמר זוהר כי הוא מבין את הטענות, ומסכים שמה שנעשה עד כה לא מספיק בשביל הניצחון בבחירות. "התרעתי עשרות פעמים שהשטח רדום, ואעשה זאת גם עכשיו", אמר. "אם אנחנו לא נעיר את השטח ונביא לאחוזי הצבעה מקסימליים בתוך המעוזים שלנו - אין לנו שום סיכוי להצליח בבחירות האלה. אנחנו צריכים להגיע לאחוזי הצבעה הכי גבוהים שהגענו אי פעם מאז שהיו בחירות במדינת ישראל. זה דבר שהוא מאוד קשה, אבל מאוד אפשרי".
הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים לרתום את כל חברי הכנסת של הליכוד יחד עם סניפי הליכוד ולהעיר את השטח כפי שתמיד ידענו לעשות. אני משתדל לעשות את זה באזור הדרום. צריך להניע את הדברים יחד עם הפעילים שירוצו ברחובות ובשכונות, ואני מקווה שזה יקרה לאחר ראש השנה. אני מבין שמתכננים לעשות את זה בישורת האחרונה ואז אני מאמין שנראה שינוי".
2 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
ההחלטה שהפתיעה את חברי הליכוד. הירש לא שוריין במפלגה
(צילום: מוטי קמחי)
בעניין ההסכם בין נתניהו למפלגות החרדיות על תקצוב מוסדות החינוך גם ללא לימוד מקצועות ליבה אמר זוהר כי במפלגתו לא מקבלים את הביקורת על כך שמדובר בטיפוח בורות. "רבים מאוד בתוך החברה החרדית בוחרים ללמוד ליבה ובהמשך גם תארים כי הם חושבים שזה חשוב להם לעתיד", אמר זוהר. "כל אחד בוחר את מה שהוא מחליט, בסוף התוצאות הכי טובות קורות כשלאדם יש חופש".
רבים מהם מודים שאם היו להם לימודי הבסיס האלה באנגלית, מתמטיקה החיים היו נראים אחרת ויותר קלים. "אף אחד לא מונע ממישהו ללמוד אם הוא רוצה", השיב זוהר. "אתה לא יכול לכפות על מישהו מסוים ללמוד מה שהוא לא רוצה. אם אתה נולד לקהילה שנוקטת גישה כזאת, אתה יכול להחליט אם אתה רוצה להשתייך או לא, אתה יכול להגיד שלא מתאים לך. אנחנו חיים בחברה דמוקרטית, אף אחד לא כופה עליך שום דבר".
זוהר נשאל בהמשך על החיבור בין מפלגת הציונות הדתית למפלגה האנטי-להט"בית נעם, והשווה אותה לרע"מ. "גם לה יש עמדות מסוימות ואף אחד לא מדבר על זה שיאיר לפיד עושה חיבורים שם", אמר זוהר - אם כי רע"מ נערכת לריצה עצמאית בניגוד לרשימה המשותפת שפסלה את האפשרות להמליץ על לפיד לראשות הממשלה. "אנחנו נדאג לחיבור בכל מקום אפשרי. עכשיו המשימה החשובה ביותר מבחינתנו היא להעלות את אחוז ההצבעה, ואם נשלים את זה יש לנו סיכוי מצוין להשיג 61 מנדטים".
עם זאת, זוהר נשאל מה יקרה במצב שבו נתניהו יהיה חייב את מפלגת רע"מ כדי להקים ממשלה אחרת - והתחייב בקולו שהליכוד לא ישתף פעולה עם מנסור עבאס - גם לא מבחוץ.
כשאתה רואה את נתניהו מכניס את ידיו עמוק בבוץ ונפגש אפילו עם הרב טאו אתה מרגיש בנוח עם זה? "כן. נתניהו הוא ראש מחנה הימין, וכשאתה ראש המחנה אתה צריך לדאוג שהמחנה מגובש ומאוחד".
כן, אבל במחנה הזה יש אנשים ששייכים לקהילת הלהט"ב ואולי נשים שירגישו לא בנוח איתם. "קודם כל, בליכוד יש להט"ב במקום החמישי. כשאני מחפש במרצ ובעבודה את הנציג הלהט"בי אני לא ממש מוצא, והשאלה הזאת צריכה להיות אליהן".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.