חברת התעופה הלאומית של יוון אג'יאן איירליינס חוזרת לטוס לישראל. לאחר שהפסיקה לטוס ארצה בשל המלחמה, כמו מרבית חברות התעופה בעולם, אגי'אן חוזרת לנתב"ג החל מ-11 בינואר ותפעיל ארבע טיסות שבועיות לאתונה במחיר של החל מ-250 דולר לכרטיס הלוך-ושוב.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אג'יאן איירליינס
מטוס של חברת אג'יאן איירליינס
מטוס של אג'יאן איירליינס - בקרוב שוב בישראל
(צילום: shutterstock)
ההחלטה של החברה היוונית התקבלה כשבועיים לאחר שקבוצת לופטהנזה, אחת מקבוצות התעופה הגדולות בעולם, הודיעה כי תחדש חלק מהטיסות שלה לישראל החל מ-8 בינואר. בשלב הראשון יחודשו הקווים לפרנקפורט ולמינכן ולאחר מכן יחודשו הקווים לווינה ולציריך באמצעות חברות הבת אוסטריאן איירליינס וסוויס.
חברה זרה נוספת שהודיעה לאחרונה על חידוש טיסותיה לישראל החל מחודש ינואר היא טארום, חברת התעופה הלאומית של רומניה, שתפעיל שתי טיסות שבועיות לעיר הבירה בוקרשט.

חדש באל על: ביטול עד 24 שעות לפני הטיסה וקבלת שובר

אל על, שהכריזה ביום שני על מחירים חדשים ומוזלים למגוון יעדים לטיסות חורף, הודיעה היום כי תאפשר לבטל כרטיסי טיסה עד 24 שעות לפני מועד ההמראה. ההטבה כוללת ביטול ללא עלות וקבלת שובר למימוש עתידי, ותקפה לטיסות הממריאות מפברואר ועד אפריל 2024 (כולל פסח). ההטבה תקפה על כל סוגי הכרטיסים למעט כרטיסי LITE, כרטיסי בונוס וכרטיסים קבוצתיים. שובר הזיכוי למימוש בטיסות אל על וסאן דור, אינו שמי ותתאפשר העברתו לאדם אחר.
"במסגרת הטבה זו", נמסר מאל על, "מקבלים הלקוחות את תנאי המוצר 'אל על PROTECT' שישוב להיות זמין למכירה עבור טיסות הממריאות החל מ-1 במאי 2024". נדב חנין, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל באל על, אמר כי "לאור המצב הנוכחי וחוסר הוודאות של התקופה, אנו רואים שינוי בהעדפות הצרכנים ואת הנטייה להזמנת טיסות ברגע האחרון. מצד אחד ניתן לראות עלייה ברצון של הישראלים לצאת להפוגות ולהתאווררות בחו"ל, ומצד שני עולה חשש להתחייב על הזמנת טיסות מראש. בהתאם לכך, על מנת שלקוחותינו יבטיחו לעצמם מחירים נוחים שמתאפשרים בעת רכישת כרטיסי טיסה מספר חודשים מראש, אנו מציעים שירות ללא עלות שיאפשר את ביטול כרטיס הטיסה ברגע האחרון המעניק 'ראש שקט' בעת רכישת כרטיסים בתכנון מקדים."

ארקיע חוגגת טיסה ישירה ראשונה מסרי לנקה

חברת התעופה ארקיע, שהודיעה אתמול כי תחנוך בפברואר קו ישיר לסרי לנקה, השלימה הבוקר טיסה ראשונה מהמדינה ששוכנת דרומית להודו בין מפרץ בנגל לים הערבי. מארקיע נמסר: "היום בבוקר נחתה טיסה ראשונה והיסטורית מסרי לנקה, הטיסה הראשונה של מטוס ישראלי שנחת במדינה הקסומה והבוקר שב לישראל. הטיסה המיוחדת הופעלה עבור מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין וההגירה להבאת 210 עובדים זרים לענף החקלאות בעוטף עזה".
2 צפייה בגלריה
הטיסה הראשונה של ארקיע מסרי לנקה
הטיסה הראשונה של ארקיע מסרי לנקה
הטיסה הראשונה של ארקיע מסרי לנקה
(צילום באדיבות ארקיע)
מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ אמר: "אנחנו מרגישים חלק מהסיוע החשוב למדינה בהבאת עובדים חיוניים לענף החקלאות בישראל. בעקבות המלחמה נאלצנו לדחות את מועד ההפעלה המתוכנן ונעשו בשבועות האחרונים מאמצים רבים לפתיחת היעד והוצאת הטיסה המיוחדת".
הטיסות המסחריות לקולומבו, בירת המדינה, יופעלו תחילה בימי שלישי בנתיב הארוך עם עצירת תדלוק של 45 דקות בסיישל, ללא ירידת נוסעים. החל מאפריל יופעלו שתי טיסות שבועיות. המחיר: החל מ-899 דולר לכרטיס הלוך-ושוב.