ארגונים ומוסדות חברתיים ממשיכים ליזום ולהציע עשרות פעילויות לקידום דו-קיום יהודי-ערבי, בעקבות אירועי האלימות בערים המעורבות, במגמה להנמיך להבות ולאפשר הזדמנויות להיכרות בין המגזרים. ערוץ המעורבות מדווח על יוזמות אלה, ומזמין אתכם לעדכן אותנו בכל יוזמה חדשה - כדי שנביא אותה לידיעת כלל גולשי ynet.

יפו: המכללה עושה שלום בית

המכללה האקדמית תל אביב-יפו תקיים ביום חמישי, 3 ביוני, כנס ורב-שיח בהשתתפות פעילים חברתיים, אקדמאים ערבים ויהודים, נציגים של תושבי יפו, סטודנטים וסגל המכללה. הכנס פתוח לקהל הרחב ויוביל אותו נשיא המכללה, פרופ' דרור ורמן. בימים האחרונים יזמה המכללה, הממוקמת ביפו, קמפיין חוצות תחת הסלוגן "משכילים לחיות ביחד" בעברית ובערבית.

גוש עציון: מפגשי היכרות

שורשים-ג'ודור הוא שמה של יוזמה עצמאית, משותפת לישראלים ולפלסטינים תושבי מרחב בית לחם / גוש עציון / חברון. משתתפי היוזמה מקיימים מפגשים פנים אל פנים כדי להכיר ממקור ראשון את סיפורם של הצדדים, ולהגיע להבנות בדבר פעולה משותפת, על אף חילוקי הדעות העמוקים. היוזמה מאפשרת היכרות ישירה, לא באמצעות מסכים או דוברים, עם אוכלוסייה, שלרוב היא מיוצגת דרך פילטרים פוליטיים כלפי החברה הישראלית.

קריית אתא: התרמה למרכז שיקום

עפיפה חסבאני, בת 24 מכפר ג'ת-ינוח שבגליל, ואלינה שטיין, בת 50 מקריית מוצקין, חברות ועובדות של מרכז היום "גן אור" בקריית אתא, המיועד לבוגרים עם נכויות מוגבלות שכלית-התפתחותי, יצרו סרטונים שמציגים את המרכז ואת פעילותן. הן קוראות לציבור לתרום להקמת בית ספר לחינוך מיוחד ומרכז יום חדש לבוגרים, יהודים וערבים.

יפו: מכינה ליהודים וערבים

העמותה למנהיגות ישראלית משותפת מפעילה מכינה ייחודית לבני נוער לפני צבא או שירות לאומי, משותפת ליהודים וערבים. המכינה מציעה לבני הנוער היכרות איכותית לאורך זמן, טיפוח כישורי מנהיגות חברתית והעמקה של קשרי החברות האישית. מפגש הידידים והנשיאות של העמותה יתקיים ברביעי, 2 ביוני, החל מ-17:00, במרכז פרס לשלום וחדשנות ביפו. בתוכנית: סיור במרכז, היכרות עם בוגרים, הרצאה של חמי פרס ודיון פתוח.

נוער: דו-קיום כמו קצפת וביסקוויט

טלי בז'רנו, מנכ"לית תנועת הנוער כנפיים של קרמבו המשלבת ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים - דתיים, חילוניים, ערבים, בדואים, דרוזים ויהודים - פונה לבוגרי התנועה בסרטון הקורא להם להפיץ ולהעביר הלאה את ערכי הדו-קיום של התנועה.

פייסבוק: שלום קטן, אנשים גדולים

קבוצת הפייסבוק שלום קטן – אנשים גדולים מקיימת מפגשי היכרות בין אזרחים מדתות ומתרבויות שונות. כל מפגש מתקיים במגרש הביתי של בני דת או תרבות אחרת, ומאפשר להכיר ך את האמונות ואורחות החיים של הקבוצה, לפגוש את מנהיגיה ומסורות הקהילה שלה. אירוע סולידריות רב-תרבותי ברוח זו יתקיים בחמישי, 3 ביוני, החל מהשעה 18:00 במרכז לקבלה ברחוב לילינבלום 13, תל אביב.

עכו: משקמים את עלמא

מיכל פירסטון, שמיזם האירוח שלה, עלמא, נהרס במהלך ההתפרעויות בעכו העתיקה, מבקשת את עזרת הציבור בשיקומו באמצעות קמפיין גיוס המונים. פירסטון מדגישה כיצד היווה עלמא מודל של דו-קיום בפועל: העסיק רק נשים מקומיות וערביות מהשכונה, ושימש בית חם גם לילדי העובדות.


עוד מדריכי דו-קיום:

עדכנו אותנו

מארגנים מפגש, אירוע או מחווה לקידום דו-קיום ופיוס חברתי? כתבו לנו ל- shlomit-sh@ynet.co.il, צרפו תמונות - ונפרסם.