3 צפייה בגלריה
ראשי הרשויות בדרום
ראשי הרשויות בדרום
"בואו לוועידה". ראשי הרשויות בדרום יענו על כל השאלות
(צילום: חיים הורנשטיין )
הם עומדים בראש היישובים והערים בעוטף עזה ומתמודדים עם המורכבות שבשימור חיי שגרה גם במצב חירום מתמשך. הם מותחים ביקורת על מדיניות הממשלה, אבל גם סופגים ביקורת מהתושבים שלהם שמאסו במצב. ראשי רשויות בעוטף עזה, האנשים שבחזית, יתייצבו מחר יחד על הבמה לפאנל מיוחד בוועידת "דרום עולה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת".
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידן, שקוראים לציבור להגיע לוועידה, יענו על כל השאלות: איך מנהלים רשות בחירום, איך שומרים על חיי השגרה, ובעיקר איך מצליחים לפתח תוך כדי כך את האזור ולהביא עוד זוגות צעירים ליישובים בקו העימות.
הוועידה, שתועבר בשידור חי ב-ynet, תיערך מחר (שלישי) במתנ"ס שדרות בשעות 10:00–14:30. היא תוקדש כולה לשדרות וליישובי עוטף עזה והדרום, ותעסוק בין השאר בחוסן האזרחים שבחזית, בביטחון, צמיחה, קהילה וחברה – וזאת לציון 20 שנה של חיים במציאות מורכבת בצל ירי הרקטות והאיום מרצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
מפקד אוגדת עזה נמרוד אלוני בסיור בבית ספר בשער הנגב
מפקד אוגדת עזה נמרוד אלוני בסיור בבית ספר בשער הנגב
ריאיון מיוחד בוועידה. מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני
(צילום: בראל אפרים)
ברקע המציאות הביטחונית הסוערת במיוחד בימים אלה יגיע לוועידה גם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, ועוד שורה ארוכה של אנשי צבא, חברי כנסת, שרים ואישי ציבור שהם חלק מסיפור אזור הדרום כולו.
עוד יגיעו להופעה מיוחדת התושבים הוותיקים של פאלאס דיור מוגן להבים: סרטון מיוחד יקבץ את חברי הפרלמנט של מתחם המגורים בלהבים לדיון סוער בנושאי פוליטיקה, חברה וגם רומנטיקה.
את הוועידה ינחה איש הרדיו דידי הררי, ובפאנלים השונים ישתתפו בין השאר מרים פרץ; מאיה אוחנה-מורנו, אלמנתו של קצין סיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל; אלוף משנה איאד סרחאן, ראש מינהלת התיאום והקישור לעזה; שרת התחבורה מירי רגב; שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן; אלוף (מיל') דורון אלמוג, מייסד הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" ולשעבר אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה; מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב פרץ עמר; מנהלת מרכז החוסן של המועצה האזורית אשכול, מירב וידל; ומנהלת מרכז החוסן של שדרות, הילה גונן-ברזילי; פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית; יו"ר השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ועוד.
אורחי הוועידה ייהנו גם מהופעתם של עינת שרוף ומיכה ביטון.