אמנים למען אמנים - ART AID ISRAEL UKRAINE

אמנים, אוצרים ומוסדות אמנות בישראל, נרתמים להושיט יד ולתמוך באמנים אוקראינים שבשל המלחמה נעקרו מבתיהם ומעשייתם.
עד ה-13.4 תתקיים מכירת אמנות שהכנסותיה יופנו למימון תכנית חירום לשהות (רזידנסי) של אמנים, אוצרים וחוקרי אמנות אוקראינים, כמו גם לסיוע לפליטי המלחמה המתדפקים על שעריה של ישראל. הסיוע ייעשה באמצעות עמותות ישראליות ובינלאומיות לתמיכה בחברה האזרחית ולתמיכה באמנים בסכנה.
8 צפייה בגלריה
מחוות למען אוראינה
מחוות למען אוראינה
יצירה של זויה זרצקי
המכירה תתקיים בחלל התצוגה בבית סותבי'ס ישראל, ויוצגו בה יצירות של מיטב האמנים הישראלים הפעילים היום, בטווחי מחירים שבין 10,000-1,000 דולר.
  • בית סותבי'ס, רוטשילד 6, תל אביב-יפו. פתיחה: יום רביעי, ה-30.3, בין השעות 22:00-18:00. לפרטים נוספים לחצו כאן.
8 צפייה בגלריה
מחוות למען אוראינה
מחוות למען אוראינה
יצירה של דוויד ריב

Soul to soul מופע התרמה למען ילדי אוקראינה

בעוד אמה של הכנרת טניה בלצר נמצאת אי שם באוקראינה ללא יכולת לקיים קשר רציף, בתה תופיע עם יצירתו המרגשת של המלחין האוקראיני מירוסלב סקוריק לכינור ומיתרים.
כך יסתיים הערב המוזיקלי "Soul to Soul", שנועד להוות מחווה אנושית, וניסיון להקל על אותן פליטי המלחמה ובעיקר על ילדים חסרי ישע, שאיבדו הכל.
אלון אוליארצ'יק, חמי רודנר, אפרת גוש, מאיה אברהם ודניאל סלומון ילוו בערב זה על ידי חמישיית מיתרים. כמחווה לנגן הצ'לו אוקראיני דניס קראצ'בצב, שהעלה סרטון שלו מנגן על רקע הריסות עירו חרקיב, ישתתף באירוע הרכב מיוחד של 12 צ'לים בהנהגת צבי פלסר. הם ינגנו סטינג ומטאליקה וכן המנון ל-12 צ'לים מאת קלנגל. חן צימבליסטה ינגן טנגו מאת פיאצולה. לשילוב העולמות המוזיקליים יצטרפו הרכב מוזיקת העולם של גלעד אפרת ו"פרויקט ילדי המוסיקה של יפו".
  • מוזיאון תל אביב, אולם רקנאטי יום ה' 14.4 2022 20:30 כרטיסים באתר. כל ההכנסות יועברו לארגון יוניסף.
8 צפייה בגלריה
פדינגטון הדוב
פדינגטון הדוב
פדינגטון הדוב
(באדיבות קולנוע "לב")

סרט הילדים "הדוב פדינגטון" בדיבובו של נשיא אוקראינה, יוקרן כמחווה והזדהות עם ילדי אוקראינה

הגרסה האוקראינית של הסרט "הדוב פדינגטון" המבוסס על סדרת ספרי הילדים הבריטית והפופולרית "הרפתקאות הדוב פדינגטון" מאת הסופר מייקל בונד, נעשתה בדיבובו ובכיכובו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שלפני שהחל לכהן כנשיא המדינה היה שחקן מוכר ואהוב.
הפסטיבל הבינלאומי הראשון לסרטי ילדים יקרין את הסרט בו זלנסקי דיבב את דמותו של הדוב פדינגטון, בכתוביות בעברית, באירוע מחווה והזדהות עם ילדי אוקראינה.
הסרט יוקרן בפסטיבל "טא-דאם!" - הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים שיתקיים בפסח 2022 בסינמטק הילדים במדיטק חולון.

מרכז תמיכה לבני נוער שנעקרו מבתיהם

חברת "סודהסטרים" הקימה בפולין מרכז תמיכה לבני נוער שנעקרו מבתיהם ומוציאה משלחות של עובדים מכל העולם לצורך תפעול המרכז וליווי הצעירים.
במרכז המכונה "אי השלום – ורשה", הוקמו פינות ישיבה נעימות, מתחמי משחק ולימוד ואביזרי כושר, עמדות פלייסטיישן, עמדות מחשב, ונקודות חשמל להטענת המכשירים הניידים. את המרכז הקימה סודהסטרים בשיתוף פעולה עם ארגון Nienudno Poland, ארגון מקומי שדואג להקמת מסגרות חינוכיות, שהתריע על צורך אמיתי במקום כזה.
8 צפייה בגלריה
מחוות למען אוראינה
מחוות למען אוראינה
בפעילות של המועצה הציונית בישראל
המרכז לנוער הוקם בתוך מרכז פליטים במרחק של כ-20 ק"מ ממרכז וורשה, אליו מגיעים כ-10,000 איש מדי יום, רובם נשים וילדים. מידי עשרה ימים יוצאת משלחת של עובדי החברה מכל העולם, רובם דוברי השפה האוקראינית, כדי לתפעל את המרכז ולהיות שם עבור הצעירים בשעתם הקשה.

משלחת סיוע לילדים

לפני כשבועיים יצאה לגבול רומניה-אוקראינה קבוצה מטעם מקו"ם - מועצת הקבוצות המשימתיות, כדי להקים מרכזי סיוע לילדים-פליטים מאוקראינה. משלחת המתנדבים הקימה חדרי הפעלה וסיוע בריכוזי הפליטים הגדולים ברומניה ופועלת לסייע בחלוקת ציוד ומזון, הפעלות ומשחקים לילדים, סיוע בתהליכי עלייה וקליטת פליטים בארץ ועוד.
מדי שבוע מתחלפת קבוצת המתנדבים מטעם המועצה. מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל הוא ארגון גג של למעלה מ-270 קהילות משימתיות בארץ שמתיישבות בשכונות ובאזורים שונים, מאילת ועד קרית שמונה, בעיקר בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית, ומפעילות פרויקטים חברתיים, חינוכיים וקהילתיים.
8 צפייה בגלריה
מחוות למען אוראינה
מחוות למען אוראינה
משלחת ישראלית של סודה סטרים בפולין
שרית חנוכייב (24), שנולדה וגדלה בשדרות, מספרת: "שגרת החירום שחייתי כל חיי עיצבה אותי למי שאני היום. החשש לקיומנו, תמיד חיזק בתוכי את ערך החיים וזו הסיבה האמיתית לזה שיצאתי למשימה הזו. מתנדבי מקו"ם ואני ביניהם, נמצאים כבר שבועיים במרכז פליטים גדול ברומניה ומפעילים חדרי סיוע, בעיקר לילדים הצעירים, משחקים איתם ומעבירים שיעורי עברית. להורים שלהם אנחנו מסייעים בתהליכי העלייה הארצה והקליטה בארץ. אנחנו מנסים לעשות ככל הניתן כדי להסיח את דעתם מהמצב הקשה ולייצר רגעים נעימים וכיפיים עבור הילדים, לייצר מציאות כמה שיוצא נורמלית במצבם המורכב הקיים".

מפעל חינוכי-ציוני לטובת ילדי העולים מאוקראינה

עשרות ילדים שהגיעו לאחרונה מאוקראינה יזכו למענה חינוכי מסטודנטים דוברי רוסית ביוזמת "המועצה הציונית בישראל" ותנועת "תוצרת הארץ". הסטודנטים ילוו לימודית את הילדים ויקיימו איתם פעילויות כדי להרים את המורל, וכדי לשמור ככל הניתן על שגרה שפויה עבורם.
חומרי יצירה, חוברות לימוד והפעלה, וציוד נוסף הנדרש לטובת הפעילות, מגיעים בימים אלה למלון פלאזה בנוף הגליל, שם שוהים העולים וילדיהם. הציוד ישמש את המתנדבים שמגיעים להפעיל ולשמח את הילדים ובעיקר לתת להם אוזן קשבת וגב חינוכי.

רשת "טרם" תספק שירותי רפואה לפליטים מאוקראינה בעזרת בוט של "אנטידוט" שתורגם לרוסית

רשת המרכזים הארצית לרפואה דחופה "טרם", תספק שירותי רפואה לפליטים מאוקראינה המגיעים לישראל. בין השירותים גם ייעוץ עם רופא משפחה וילדים, טיפול בחבלות קלות (תפרים, חבישה, גיבוס), קבלת תרופות, עירוי, בדיקות דם, מכשור רנטגן ואולטרסאונד, מכשור לבדיקת תפקוד לבבי, טיפול במחלות כרוניות לא מאוזנות ומתן מרשמים לתרופות ועוד.
8 צפייה בגלריה
boot  טרם
boot  טרם
דוגמא לבוט טרם ברוסית
הטיפול יינתן בכל אחת מ-25 ממרפאות "טרם" והפליטים לא יחויבו להגיע למרפאת הפליטים וחסרי המעמד של הרשת. הרשת אף תממן את עלות הטיפולים כתרומה לפליטים. את שירותי הרפואה תעניק "טרם" רק לאוקראינים שהגיעו לישראל לאחר תחילת המלחמה.
בנוסף, הסטרטאפ הישראלי אנטידוט (Antidote) המפעיל קופת חולים וירטואלית מבוססת בינה מלאכותית בארה"ב, תירגם את בוט הבינה המלאכותית שלו באופן מלא לרוסית לנוחיות הפליטים.

דואגים גם לחיות המחמד

החברות "צמח תערובות" ו"צמח ישראפט", תרמו ארבעה טון מזון לכלבים וחתולים במקלטי חיות המחמד באוקראינה, וטון נוסף לחיות המחמד של משפחות פליטים השוהות כבר בישראל.
חלק מהאוכל הועבר עבור חיות מחמד רבות השוהות במקלטים לחיות ברחבי אוקראינה, שם מתקשים הווטרינרים והמתנדבים להשיג עבורם מזון, בשל הקרבות. משלוח המזון לחיות המחמד, הועבר במסגרת קמפיין ההתרמה של מועדון הילדים "אורבן פנדה -Roots and shoots Tel Aviv" בשיתוף עמותת "S.O.S חיות", שמרכזים תרומות מזון וציוד לחיות מחמד ותרומות לרכישת ציוד רפואי וטרינרי. המזון היבש הועבר בשקים אטומים למחסני עמותת "Israeli Friends of Ukraine" המרכזת את משלוחי הסיוע ההומניטרי לאוקראינה.