"Peace to Kharkiv"

"קבוצת יעל" הישראלית, התגייסה לטובת "יעל אקספטיק": אנשי הזרוע האוקראינית של הקבוצה - שבימים כתיקונם מסייעת לחברות ישראליות להשתלב בשוק המזרח אירופי - שהקימו ארגון התנדבותי בשם "Peace to Kharkiv" שהפך למרכז אדיר של ייצור מזון.
9 צפייה בגלריה
קבוצת יעל
קבוצת יעל
קבוצת יעל
(צילום: קבוצת יעל)
הארגון פועל מאז יומה החמישי של המלחמה ומאכיל אלפים. למעלה מ-100 מתנדבים שגייס הארגון מבשלים כל יום אלפי ארוחות טריות ומעבירים אותן, לצד מזון יבש, תרופות ושאר ציוד חיוני, לאלה שתקועים בבתים הרוסים, במקלטים, בבתי החולים. בנוסף, גייס הארגון נהגי מוניות והקים מערך אדיר של שינוע מזון, גייס עשרות מסעדות, רכש מוצרי מזון ומצליח להעביר כ-6,000 ארוחות ואלפי מנות יבשות שמשונעות לכ-10,000 אנשים כל יום.
9 צפייה בגלריה
קבוצת יעל
קבוצת יעל
מזון וציוד שמחולקים על ידי "Peace to Kharkiv"
(צילום: קבוצת יעל)
"Peace to Kharkiv" שהפך לאחד הארגונים היציבים בשטח (רבות מהתרומות ומהסיוע נגנבים בדרכים שהפכו לפרוצות) מציע מערך מסודר של תרומות, חשבוניות ודו"חות, ומצליח להעביר תרומות אל יעדן ולהוות הגורם היציב והבטוח המקשר בין התרומה לאדם הזקוק לה.
  • קבוצת יעל מגייסת סכום של 5,000 $ מדי יום להמשך קיומו של מערך המזון של חארקיב. לתרומות שלחו ווטסאפ למספר: +380 93 719 3609.

פיתוחים טכנולוגיים למען הפליטים

70 אנשי הייטק ישראלים השתתפו בארוע ההזנקה של פרויקט Code4Ukraine לפיתוח בהתנדבות של טכנולוגיות שיסייעו לקליטה וטיפול בפליטים מאוקראינה.
הפרויקט הוא יוזמה של אליה ליבשיץ, מנהל קבוצה בחברת ההייטק הישראלית Guesty, שמעסיקה 50 אנשי פיתוח באוקראינה, שהחליט לרתום את אנשיו ומפתחים מחברות אחרות ולהשתמש בכישרונם ויכולותיהם כדי להקל על הפליטים האוקראינים. בפרויקט משתתפים מפתחים מהארץ, ישראלים מברלין ואנשי הייטק אוקראינים שהם כיום פליטים.
משתתפי הפרויקט התחלקו לקבוצות עבודה והציגו את הפיתוחים עליהם הם עובדים. במקום הראשון זכתה קבוצת "Friends In Israel" שמפתחת אפליקציה לחיבור בין עולים חדשים לבין משפחות של ישראלים כדי להקל עליהם את ההשתלבות בחברה הישראלית. האפליקציה תקל בין השאר על שילוב ילדי פליטים במוסדות חינוך מתאימים בישראל.
צפו בסרטון של קבוצת "Friends In Israel":
את המקום השני קיבלה קבוצה שמובילה אליסה ויסוקי, אשת הייטק שעזבה כעת את אוקראינה ומקימה את פלטפורמת SAFEWAY שתחבר בין מתנדבים מכל העולם לבין נשים אוקראיניות במטרה לקשר אותן לארגונים חברתיים במקומות שהן נוסעות אליהן. הפלטפורמה תאפשר שיח דו צדדי ומטרתה יצירת סביבה בטוחה לנשים ומניעת מצבים של ניצול נשים.
פיתוחים נוספים שמשתתפים בפרויקט נועדו להקלה נפשית על פליטים שנמצאים במצבי חרדה, מציאת מגורים, עזרה בשינוע ציוד, מתן תרומות לאוקראינים, תוכנה לאיתור עמותות מסייעות והנגשת מידע לפליטים לצורך מיצוי זכויותיהם.
9 צפייה בגלריה
קבוצת יעל
קבוצת יעל
קשישה שקיבלה שקיות מ"Peace to Kharkiv"
(צילום: קבוצת יעל)

בידידות

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, מסייעת הקרן לידידות כל העת בפינוי יהודים מבתיהם, אספקת מזון תרופות וציוד הכרחי, הקמת קו תמיכה וסיוע ועוד. תוכנית החירום של הקרן לידידות לקהילות היהודיות באוקראינה כללה עד כה מענקי חירום בסכום מצטבר של 4 מיליון דולר למספר ארגונים הפועלים לסיוע בשטח. לקראת החג היא העבירה מענק סיוע נוסף לקהילות היהודיות באוקראינה בגובה 2.5 מיליון דולר.
בנוסף, לקראת פסח, חילקה הקרן בשיתוף חב"ד עשרה טון מצות לקהילה היהודית באודסה. המשלוח שתוכנן עוד לפני פרוץ המלחמה באוקראינה, הגיע לנמל אודסה ושחרורו התעכב עקב מצב החירום בנמל שאישר פריקה ושחרור של סחורות לפי מידת נחיצותן למלחמה. לאחר מאמצים רבים מצד הקרן לידידות וחב"ד משלוח המצות שוחרר מהנמל וחולק לקהילה היהודית בעיר.
9 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
חלוקת מצות של הקרן לידידות וחב"ד באודסה

בדיקות ראיה ומשקפיים לפליטים

חברת "שמיר אופטיקה" מפעילה בהתנדבות, מעבדות ניידות לבדיקה ולהתאמת משקפי ראייה בקרב הפליטים האוקראינים, הנמצאים במתחם Patk Expo בוורשה.
המעבדות הניידות, הממוקמות על גבי משאיות, מצוידות במכשור הטכנולוגי המתקדם ביותר לייצור מהיר של עדשות מתקדמות כ-150 זוגות עדשות כולל ציפוי והתאמה למסגרת משקפיים מידי יום. במקום הוקמו שלושה מתחמים: מתחם קבלה ובדיקות ראייה, מתחם בחירת מסגרות משקפיים והמעבדה הניידת על גבי המשאית.
משלחת שמיר אופטיקה בפולין מונה 16 איש מעובדי החברה, בראשם ג'ני בן זאב, עולה לשעבר מאוקראינה המשמשת כמנהלת מוצר בחברה. אביה של בן זאב עדיין נמצא באוקראינה ללא יכולת להימלט בשל מצב רפואי והיא ערכה גיוס כספים נרחב ופועלת גם לשליחת ציוד רפואי לקייב הנצורה. איתה מתנדבים עובדים נוספים מפורטוגל, פולין וצרפת.
9 צפייה בגלריה
שמיר אופטיקה בבדיקת עיניים לפליטים
שמיר אופטיקה בבדיקת עיניים לפליטים
חברי משלחת "שמיר אופטיקה" בבדיקת עיניים לפליטים
(צילום: קמיל לוסצ'יק)
המעבדות הניידות מוקמו במתחם Patk Expo בוורשה, המשמש כמרכז לפליטים מאוקראינה בו שוהים יותר מ-8,000 פליטים בממוצע מידי יום. הפליטים, ילדים ומבוגרים, מגיעים לאתר שם נערכת להם בדיקת ראייה להתאמת סוג העדשות, הם בוחרים מסגרת למשקפיים ועוד לפני סוף היום, הם מקבלים משקפיים מוכנות.
אלפי המסגרות שהובאו לפולין, נתרמו על ידי חברות מובילות ישראליות כדוגמת אופטיקנה ואחרות ועל ידי לקוחות של חברות שמיר בפורטוגל, ספרד, גרמניה, אנגליה והולנד.
9 צפייה בגלריה
משלחת של שמיר אופטיקה
משלחת של שמיר אופטיקה
המשלחת של שמיר אופטיקה
(צילום: רן שמואל)

מבשלת הבירה JEM’S מתגייסת לתמיכה בעם האוקראיני

מותג הבירה JEM’S השיק מהדורה מיוחדת של בקבוקים בעיצוב מיוחד לתמיכה בעם האוקראיני הנלחם על עצמאותו ולפליטי המלחמה שאיבדו את בתיהם. במסגרת המהלך מותגו אלפי בקבוקי בירה מסוג PILS בתווית הנושאת את צבעי דגל אוקראינה - כחול וצהוב, בתוספת ציור של ידיים שלובות כסמל לאחדות וסיוע. 15% מההכנסות יתרמו לעמותת ישראייד (IsraAID) הפועלת עבור הפליטים האוקראינים.
9 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
בקבוק הבירה המגוייס למען אוקראינה

נימה

"נימה" היא חברת פינטק שהוקמה ב-2015 ופונה לאוכלוסיות שלא מקבלות מענה במערכת הבנקאית. שירותיה הפיננסיים מהווים עבור רבים תחליף מתקדם לחשבון בנק. באמצעות שירות החשבון הדיגיטלי ניתן להפקיד כספים ולבצע את כלל הפעולות הפיננסיות הנלוות לכך, כולל העברת כספים לחו"ל בתעריפים נמוכים.
עבור העולים והפליטים שהגיעו ויגיעו מאוקראינה לישראל, יצרה "נימה" חבילה שתיתן מענה הוליסטי להתנהלות הפיננסית היומיומית שלהם, החבילה כוללת פתיחת חשבון דיגיטלי רב מטבעי בחינם כדי לעזור להם להתנהל כלכלית והנפקת כרטיס ויזה בינלאומי ללא עמלות לתקופה של חצי שנה.
9 צפייה בגלריה
תמרים למען אוקראינה
תמרים למען אוקראינה
נעמה ויהל אבני מעין יהב בערבה התיכונה שתרמו טון תמרי מג'הול משובחים, לטובת הפליטים באוקראינה, בסיוע שותפות "ישראל אוסטרליה" בסוכנות היהודית.

שיעור מותאם לילדים ופעוטות על המלחמה באוקראינה

שלי (ג'ניה) ליברזון, מנהלת מעון יום אמונה בעכו, ילידת קייב, החליטה ללמד את חניכיה על המלחמה. לאחר ששמעו הילדים את סיפורה האישי המתאר כיצד עלתה לישראל ב-1990 ועל בני משפחתה שחווים תופת בלחימה, החליטו הילדים ,לאות הזדהות עם הפליטים האוקראינים, לצייר את דגל אוקראינה, הטביעו את ידיהם, ותלו את הדגלים בכיתות.
9 צפייה בגלריה
למען אוקראינה
למען אוקראינה
ילדי מעון יום אמונה בעכו מזדהים עם העם האוקראיני.
"אני לא מסוגלת להיות אדישה לכאב של העם האוקראיני, שבזמן שאני מתארגנת לעוד יום עבודה, עשרות אלפי ילדים אוקראינים, ביניהם גם בני משפחתי, סובלים מקור, מפוחדים, ללא תרופות, הולכים אלפי קילומטרים ברגל, ללא מחסה, ללא ביטחון, לעיתים ללא הורים שנהרגו. אני נושאת תפילה לשלום, בתקווה שפוליטיקאים שמתעוררים בבוקר בביתם החמים, יחשבו לא רק על עצמם, אלא גם על אותו הילד שקר לו, שמפחיד לו, שבודד לו".