שתף קטע נבחר

סודות מתעשיית הרכב

אודי רוצים R קטנה, וולוו רוצים שטח קומפקטי, מזראטי חוזרת לעבר ואילו טויוטה וג'יפ מגששות בחולות ועוד סודות מתעשיית הרכב

גם וולוו רוצה בייבי-SUV

 

כולנו כבר יודעים שמדובר בסוג של טרנד חדש. יצרניות מכוניות היוקרה עומדות להציע בשנה הקרובה גרסאות מוקטנות לדגמי ה-SUV הגדולים שלהן. אודי תעשה את זה עם ה-Q5 כאח קט ל-Q7 הצעיר, וולוו תעשה את זה עם XC50 (או 60...) כצאצא ל-XC90 המוצלח. העיצוב מושפע באופן ניכר מרכב הפנאי המגודל, אך שואב אלמנטים גם מה-C30 שהוצג לא מזמן.

כאן האחות הגדולה, ה-XC50 תהיה הבייבי

 

מה בתפריט? המנועים המוכרים של וולוו, עם גרסת T5 שמייצרת 220 כ"ס בפסגה, לצד טורבו-דיזל חזק עם 180 כ"ס, ה-D5 המוכר. חשיפה מתוכננת כרגע לתערוכת פרנקפורט הבאה (אוקטובר 2007), ותחילת שיווק מיועדת לחודשי 2008 הראשונים.

 

מזראטי רוצה שמות

 

גם שם הבינו שהציבור רוצה היסטוריה. מסתבר כי הנהלת מזראטי עומדת לנסות ולהתמודד עם כוחות השוק הקשים מאי פעם בעזרת שמות מהעבר, כאשר תציג את הקופה החדשה. "קופה" ו"ספיידר" כבר לא הולכים טוב היום, כך מניחים שם, ולכן יחזירו שמות מעידן ה-60'-70', כמו למשל "מיסטרל". כך תכונה כנראה קופה ארבע-מושבית מתוכננת (2+2) שתגיע גם בגרסת ספיידר דו-מושבית עם גג קשיח.

מזראטי: למה צריך לחזור למקורות? ההווה לא טוב?

 

המנוע? השמונה צילינדרים, 4.2 ליטר של נפח בתצורת V, מבית פרארי. כמעט כמו היחידה שתכנס לחרטום האלפא 8C החדשה. למה כמעט? כי מזראטי תשתמש בגרסה גדולה במעט (4.5 ליטר) וחזקה יותר (500 במקום 450 כ"ס) של אותו מנוע. צפו למתלים מתוחכמים ומתכווננים, לתיבה רובוטית מהירה במיוחד ולגיר ידני, כמובן. השקה? תערוכת ז'נבה הקרובה, במרץ 2007.

 

לנדר קרוזר חדש, בדרך

 

ב-2005 הוא עבר מתיחת פנים קלה, עכשיו הוא עומד לפני החלפה. הלנד קרוזר הגדול ביותר של טויוטה נמצא בימים אלה במבחנים מקיפים, כאשר מספר דגמי יוקרה משמשים לו כאמת מידה. ומה אפשר לצפות? לעיצוב מעוגל יותר מהנוכחי, לתא נוסעים וסביבת נהג מפנקים מאלה של היום, להרבה יותר עץ וכרום וחשמל. אפשר לחשוב שיש נוסחה אחרת... בכל מקרה, תאריך היעד לתחילת שיווק - עם מנועי V6 דיזל כבסיס ו-V8 בנזין בפסגה - עומד על "השנה האזרחית 2007". שזה אומר שתיאלצו להתאזר בסבלנות במשך כשנה, בערך.

 

...וגם ג'יפ צ'ירוקי

 

או קיי, הוא לא נמצא אצלנו זמן רב כל-כך, אבל הוא בכל זאת עומד לעבור שינויים די דרמטיים. ב-2008 יזכה למשל הצ'ירוקי החדש (שם קוד זמני KK) לגרסה בעלת גג ברזנט. אכן, ממש כמו פעם. תחילת ייצור מתוכננת כרגע ליולי 2007, עם שני מנועי V6 אפשריים - 3.7 או 4.0 ליטר. מנוע דיזל מודרני יגיע שנה-שנתיים מאוחר יותר.

 

פולקסווגן סופר-פאסאט

 

זו הגולף החזקה. תמתחו אותה קצת, תחזקו אותה קצת, ותרחיבו...

 

מנוע V6, 280 כ"ס, חזית אגרסיבית במיוחד, חישוקים אכזריים למראה, ספוילר בולט ומפלט דו-קני גדול, מבנה סדאן או סטיישן. אם בפולקסווגן לא יטמינו את הפרויקט הזה במגרה עמוקה, אנחנו צפויים לקבל תוך זמן לא רב במיוחד פאסאט סופר-שרירית. השם הצפוי הוא R36, והכיוון מאד ספורטיבי. אם ה-R32 היא משהו שאפשר לבנות עליו, יש בפירוש למה לצפות.

 

סאאב מעדכנת 9-3, ועוד

 

זוכרים את האירו-X, מכונית הקונספט של היצרן השוודי שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה? ובכן, קחו את הסגנון העיצובי (טוב, רק חלקים ממנו אם לדייק), והלבישו אותו על ה-9-3 הנוכחית, שהופכת כבר - למרות שאנחנו לא ממש הרגשנו בארץ - לוותיקה-משהו. שינויים נוספים גרסת הנעה כפולה ועדכונים בתא הנוסעים. כל זאת כהכנה לקראת דגם חדש לחלוטין שיפציע ב-2009 כנראה. וזה אומר ששנה אחת לקראת החלפת העשור, תהיה סאאב עסוקה במיוחד. לא רק 9-3 חדשה, אלא כנראה גם 9-1 כמתחרה לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, ואפילו דגם קופה חזק שיתמודד עם אודי TT על פלח השוק היוקרתי-תחתון.

 

TVR תהיה איטלקיה

 

יצרנית מכוניות הספורט TVR, השייכת זה מכבר לאיש העסקים הרוסי ניקולאי סמולנסקי, עזבה את ארץ הולדתה, בריטניה, למרות הכחשות מוקדמות. כאשר הודיע על כך, הבהירו אנשי סמולנסקי כי בכל מקרה, המנועים ימשיכו להגיע מבריטניה. עכשיו כבר ברור - ותודות לאוטוקאר הבריטי - כי היא מעבירה את פס הייצור ל... איטליה.

זו הסגאריס, שנותנת לכם מושג איך עשויה להיראות מפלצת

 

ומי המאושר? ברטונה הידוע. הסדנה שלו תבנה כבר ב-2007 שלושה דגמים. סגאריס וטאסקן בשתי גרסאות - פתוחה וסגורה. המנועים? אף הם ייוצרו בעתיד באיטליה, כנראה על-ידי ריקארדו. ומה זה אומר? קודם כל, שאנשי עסקים לא חייבים להיות כנים דווקא.

 

אודי בונה על R?

 

וזו שמועה בחסות אוטובילד הגרמני, רב ההשפעה והמקורות. לטענתם, אודי מתכננת דגם שיתייצב חזיתית מול ה-Z4 הבאה של ב.מ.וו, המתוכננת ל-2009. מדובר בקופה נוספת, אחות קטנה ל-R8 המרשימה עד מאד. גם שם מדובר יהיה במנוע מרכזי, עם מגדש ושישה צילינדרים בתצורת V. הספק מרבי מוערך - כ-300 כ"ס.

אחות קטנה, עם מנוע קטן. תהיה גם R4? או "שניאלץ" להסתפק ב-8 הזו? 

 

וגם רצינו להגיד ל...

 

  • פיאט: נו, אתם רואים שאם רוצים אז אפשר? עכשיו, בבקשה, תעשו את הבארבו גם מהנה לנהיגה, ונשתדל לסלוח לכם על מכת המוות שנתתם לאלפא 147 בישראל.

 

 

  • למכשירי תנועה: תראו, זה טוב ויפה כל העניין הזה של חזרת המותג דודג' לישראל. באמת, מזל טוב והכל. אבל תקשיבו טוב - אם אין צ'ארג'ר בארץ לנסיעת מבחן, אנחנו כועסים.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סודות? אצלנו?
סודות? אצלנו?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים