לאחר שחתם רשמית לעונה וחצי בהפועל ת"א, יוסי אבוקסיס הוצג היום (רביעי) כמאמן הקבוצה במסיבת עיתונאים רשמית מטעם המועדון. לפני שבוע עזב אבוקסיס את בית"ר ירושלים בתום דרמה גדולה, וכפי שנחשף ב-ynet, השלים חזרה לקבוצה בה כיכב כשחקן ואף שימש בה כמאמן לפני יותר מעשור (2012/13).
תחילה אמר אבוקסיס: "אני מאוד מתרגש לחזור להפועל ת"א, מועדון שהעברתי בו המון שנים גם כשחקן, וגם למשך פרק זמן קצר כמאמן. זה נכון שעבר שבוע מאוד קשה מבחינתי. נאמרו המון דברים ואני לא מתכוון להתחיל לנסות להתגונן. חן (סול) פנה אליי ביום ראשון אחרי שקרה מה שקרה עם בית"ר, ועניתי לו שאני צריך יום-יומיים לחשוב על זה, אבל לא בגלל שזו הפועל ת"א - אני לא חושב שיש מי שיסרב להצעה מהקבוצה הזו. הסיבה היא היריבות בין המועדונים".
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
מוצג רשמית. יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
"להגיע להפועל ת"א זה חלום של כל מאמן"
(צילום: עוז מועלם)
על ההאשמות שעזב את בית"ר בשביל לסגור בהפועל ת"א: "להגיע לכאן זה חלום של כל מאמן בישראל. הפועל ת"א זה חלק גדול מהחיים שלי, גדלתי פה". בקשר להחתמות של הפועל ת"א בחלון ההעברות: "סגרתי עם חן ממש בזמן האחרון. לא הייתי מעורב בהחלטות האלה. יש פה שחקנים מאוד מוכשרים, התפקיד שלי כמאמן הוא לשפר את הסגל. אני מאמין שאפשר להוציא מהשחקנים יותר".
על השיחות עם הבעלים: "דיברתי עם דייויד, אהבתי מאוד את הדרך החדשה של המועדון, את צורת המחשבה. כיף לראות את הסדר והחזון. הבנתי שמתחם חודורוב הפך למשהו מטורף, עוד לא ראיתי אותו. סלים שלח לי תמונות וחשבתי שמדובר בכלל במקום אחר". על האיחוד עם סלים טועמה ושביט אלימלך, איתם שיחק בהפועל ת"א: "עם סלים דיברתי, נזכרנו בעונה האירופית הגדולה שהייתה לנו ביחד. עם שביט עדיין לא".
על הקדנציה הקודמת בהפועל: "אחת הטעויות שעשיתי, היא כשבמקביל לעבודה בהפועל ת"א הייתי גם עוזר של אלי גוטמן בנבחרת ישראל. אי אפשר במועדון כזה לא להיות טוטאלי. הייתי צעיר, וזו הייתה טעות".
על בית"ר: "אני רוצה גם להודות לבית"ר ירושלים, היו שנתיים טובות. אני רוצה להודות לרוב הקהל של בית"ר ולאנשים במערכת. מעולם לא אמרתי שאני חלק מהיריבות בין בית"ר והפועל ת"א. שני המועדונים האלה קרובים ללבי. בשניהם העברתי את רוב השנים כשחקן וכמאמן. אני מאמן כדורגל ואיפה שהיה לי טוב נשארתי וכשלא - קמתי ועזבתי. כשאתה מרגיש שלא טוב לך אז לפעמים אתה עושה את הצעד וקם ועוזב לפני שבועטים אותך".
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
"מאמין בסגל הקיים"
(צילום: עוז מועלם)
על ברק אברמוב: "כחבר הוא מספר 1 בעולם. אבל בכדורגל לא הסתדרנו. משהו קרה שם וזה לא עבד. הכדורגל לפעמים לוקח אנשים למקומות לא טובים. אם הייתי בבית"ר במהלך הדרבי הירושלמי אז הייתי מפוטר יום לאחר מכן".
מנהל מחלקת הכדורגל בהפועל ת"א, חן סול: "עשינו הכל כדי להביא את אבוקסיס ברגע שידענו שזה אפשרי. אני רוצה שהמאמן שלי יהיה דמות דומיננטית ושיוכל לנהל את כל הדבר הזה שנקרא הפועל ת"א מבחינה מקצועית. אין יותר שמח ממני שהוא פה. אני חושב שהרקורד של אבוקסיס מדבר בעד עצמו. יש לו המון ניסיון ואני מקווה ללמוד ממנו. כמו שהוא אמר - זה יעבוד רק בשיתוף פעולה מכל הצדדים".
על חוסה רודריגס: "הוא בא אליי לפני יומיים עם הצעה מטורקיה ואמר שהוא רוצה לעזוב. אני לא קיבלתי את ההצעה בהתחלה, אבל הוא אמר שהוא רוצה להתקדם ולעזוב. יש גם את העניין עם המשפחה שלו, שלא נמצאת לידו וזה מאוד קשה. אני מאוד אוהב אותו, אבל אני לא מחזיק בכוח שחקן שלא רוצה להיות פה, ובמצב של מלחמה. הוא בחר ללכת. הוא יודע מה דעתי על מעבר לטורקיה, אבל ברגע שהבנו שהוא נחוש, איחלנו לו בהצלחה".
על אלן אוז'בולט, שטען ברשתות החברתיות כי הוא נדחק החוצה מהמועדון, למרות רצונו להישאר: "יש לנו ערכים מסויימים שאנחנו רוצים להשריש וברגע ששחקנים עוברים על זה - הם לא יהיו פה. הצורה בה הוא הציג את הדברים בפוסט האחרון לא הייתה נכונה. הוא עשה דברים שלא עושים ונפגענו ממנו ברמה האישית. הוא לא יישאר אחרי החלון הזה בהפועל ת"א". על בורחה למה: "אנחנו דוגלים בלשמור תמיד על עובדי המועדון, אבל לפני שבועיים אמרנו גם אני וגם דייויד מינצברג - מאמן הפועל ת"א צריך לנצח".
4 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
"עשינו הכל כדי להביא את אבוקסיס". חן סול עם המאמן החדש של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אבוקסיס שב בעצם למועדון בו הוא גדל ורשם את עונת הביכורים שלו בקבוצה בוגרת (1987/88) עד שעזב בעונת 1992/93 לבני יהודה. אחרי שנים ארוכות בבית"ר ירושלים, חזר אבוקסיס בעונת 2001/02 למדים האדומים, ונטל חלק במסע הקסם בגביע אופ"א שנעצר רק ברבע הגמר, מול מילאן. עד עונת 2006/07 זכה עם הקבוצה בשני גביעי מדינה.
בין עונות 2008/9 ל-2010/11 שימש סקאוט, ועוזר מאמן לאלי גוטמן, ובהמשך שימש ב-2012/13 מאמן ראשי לאחר שניצן שירזי חלה, אך פוטר ב-14 בפברואר, לאחר 1:1 נגד עירוני קריית שמונה ורצף של חמישה משחקים ללא ניצחון. כעת, 11 שנים בדיוק לאחר שעזב, הוא חוזר לעמדת המאמן בהפועל ת"א.

הסערה בסיומה עזב את בית"ר

הקללות שספג בשבוע שעבר מאוהדי בית"ר ירושלים, בסיום ה-2:2 בטדי מול הפועל פ"ת, עשו את שלהם והקבוצה הודיעה כי המאמן התפטר מיידית מהקבוצה. המאמן עצמו זעם ותקף את בית"ר: "זה שקר, ברק דיבר איתי ואמר לי 'אחרי מה שהיה לך עם האוהדים, אתה לא יכול להיות בבית"ר'. ברק שאל אותי אם יש משהו עם הפועל ת"א, אמרתי לו שאני תחת חוזה ורק אם לא אהיה בבית"ר זאת אופציה. מחפשים לפגוע בי".
מיד לאחר הנתק מבית"ר וכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, אבוקסיס סגר את תנאיו בהפועל ת"א, צעד שגרר מתקפה מצד ברק אברמוב שכינה אותו "כפוי טובה".