נרצחת ו-18 פצועים בפיגוע ברעננה

אישה בת 79 נרצחה ועוד 18 בני אדם לפחות נפצעו בפיגוע משולב ברעננה, שכלל דריסה ודקירות. מצב ארבעה מהפצועים מוגדר קשה. המחבלים שנעצרו, קרובי משפחה מהיישוב בני נעים שליד חברון, עבדו במכון שטיפת רכבים ברחוב החרושת. המעסיק שלהם נעצר.
בפיגוע נפצעו חמישה תלמידים מקריית החינוך אמי"ת כפר בתיה, ארבעה מהם תלמידי כיתה ט' והנוסף לומד בכיתה י"א, שיצאו לביתם מבית הספר אחרי הלימודים. המנהל וצוות מחנכי הקריה הגיעו לבתי החולים שניידר ואיכילוב כדי לבקר את התלמידים. רק אתמול השתתפו בבית הספר בהלוויית הבוגר רס"ר (מיל') דן ווידנבאום ז"ל (24) שנפל השבת בעזה.
סלמון בולג (16), שנפצע בפיגוע, סיפר: "יצאתי מבית הספר לכיוון תחנת האוטובוס. קו 1 לא הגיע, אז הלכנו קצת למטה לבית לוינשטיין. יש שם כל יום המון מבוגרים וילדים קטנים. כשהייתי שם ראיתי פתאום אוטו לבן נוסע במהירות של 60 קמ"ש. הוא נסע ממש מהר לכיוון שלי, הייתי עם המון ילדים". הוא הוסיף: "ראיתי אותו, קפצתי לצד. ידעתי שזה היה פיגוע. אחרי שקפצתי לשיחים, האוטו עלה על הרגל שלי ושבר אותה. ראיתי המון אנשים על הרצפה, דם, האוטו היה הרוס. אחר כך המשטרה הגיעה, היה שם ממש בלגן".
1 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ברעננה, רחוב אחוזה
זירת הדריסה ברעננה, רחוב אחוזה
זירת הפיגוע ברעננה
(צילום: טל שחר)
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

דילול כוחות משמעותי בעזה

כחלק מדילול הכוחות המשמעותי ביותר של צה"ל ברצועת עזה מתחילת התמרון הקרקעי הוחלט על יציאתה מהרצועה של אוגדת החוד 36, הכוללת את חטיבת גולני. מדובר למעשה במהלך שמסמל יותר מכל את המעבר לשלב הבא בלחימה. צפו בתמונות של לוחמי גולני מחוץ לעזה.
ברצועה נותרו כעת שלוש אוגדות לוחמות, לצד כוחות מיוחדים אשר ממשיכים להילחם בכלל חלקי הרצועה. מדובר באוגדה 98 שבחאן יונס, באוגדה 99 שמחזיקה את פרוזדור נצרים ובאוגדה 162 שנכנסת לפשיטות חטיבתיות קצרות בצפון הרצועה ואחראית על ציר החוף הצפוני.
מצה"ל נמסר כי כחלק מתוכנית הלחימה אוגדה 36 תצא לתקופה של הגברת מוכנות. בצה"ל אמרו כי הם מקיימים הערכת מצב שוטפת תוך כדי המלחמה, שתכליתה לתכנן את פריסת הכוחות בהתאם להערכת מצב, תוך שמירה על גמישות מבצעית וכשירות הכוחות. בהמשך לכך, ציינו, הוחלט על יציאה של כוחות אוגדה 36 לתקופת רענון, אימון והגברת כשירות. לפי ההודעה, בתום תקופת ההתרעננות ובהתאם להערכת המצב יוחלט על המשך הפעילות המבצעית של כוחות האוגדה לפי הצורך המבצעי.

כותרות נוספות מהיום

- סוף טוב לסאגת שגיב יחזקאל: כדורגלן נבחרת ישראל שנחקר הבוקר בטורקיה בעקבות מחווה לחטופים במהלך משחק כדורגל בליגה המקומית, שוחרר ונחת הערב בישראל. "אין על מדינת ישראל, שמח להיות כאן", אמר עם נחיתתו - כשהוא עטוף בדגל ישראל.
- שרי המחנה הממלכתי וקרעי הצביעו נגד, בכנסת עוד צריכים לאשר את התקציב - אך בינתיים התקציב לשנת 2024 אושר בממשלה.
- רב-אלוף במיל' אביב כוכבי, התייחס לראשונה לטבח ב-7 באוקטובר, פחות משנה לאחר סיום כהונתו כרמטכ"ל ואמר כי "זה היה אירוע מזעזע ומכונן כאחד, שמחייב בירור עמוק ותחקירים נוקבים". הוא הבהיר כי "האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, גם של התקופה שבה אני פיקדתי על צה"ל. אני אחראי על ההחלטות שנעשו בצה"ל בתקופתי, ואני שואל את עצמי ללא הרף מה היינו יכולים לעשות אחרת".
- שב"כ חשף: תחת השמות "גוש קטיף חוזרים הביתה", או "מחזירים אותם הביתה עכשיו", איראן מפעילה ערוצי טלגרם ואינסטגרם לטובת העמקת השסע החברתי - ומהתלת בישראלים כדי שימסרו פרטים אישיים ויפעלו לצילום כתובות מגורים של אנשי ביטחון, וגם יוזמת שליחת פרחים למשפחות חטופים.
- השרה לקידום מעמד האישה תהפוך לשרה לשוויון חברתי, במקום שיקלי שיתפטר מהמשרד. המשרד שבראשותו עמדה ייסגר - וסמכויותיה הקודמות יעברו גם הן למשרדה החדש.

פרשנויות ודעות היום

תנו לכעס על 7 באוקטובר לדבר | נחום ברנע
היקף האבדות, המחדל, הנזק ומשך המלחמה שמבטיחים לנו מחייבים לשאול האם נכון שאותם אנשים שתחת משמרתם התרחש הטבח ימשיכו לכהן בתפקידיהם. השאלה לא נובעת רק מהזעם על המחדלים - היא נובעת גם מהחשש שהחמאה שרובצת על ראשיהם מקשה עליהם להגיע להחלטות הנכונות. לטור המלא
החזית השביעית של המלחמה מתנהלת בין נתניהו לגלנט | יוסי יהושוע
את המתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון בזמן חרבות ברזל יש המתארים כזירה נוספת על עזה, לבנון, סוריה, איראן, תימן ועיראק. ככל שנשמעת ביקורת על תיווך המערכה לציבור, כדאי להרהר איך ריב בין מנהלי המלחמה הבכירים משרת את הלוחמים. לטור המלא
התפכחתי. סמוטריץ' אינו מה שחשבתי | בעז גאון
בן גביר דורס את שותפו בבחירות האחרונות אלקטורלית, את נתניהו הוא טרם הנדס, בעולם הוא פרסונה נון גרטה ורוח התבטאויותיו הביאה אותנו לפאתי האג. פעם חשבנו שסמוטריץ' חכם, התפכחתי. לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

דרור קשטן. אחד המאמנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, דרור קשטן, הלך לעולמו בגיל 79. קשטן, המאמן המעוטר בכדורגל הישראל, אימן ב-12 קבוצות שונות וזכה בשש אליפויות, שישה גביעי מדינה, שלוש פעמים בגביע הטוטו ועוד שלוש פעמים באלוף האלופים. קשטן אימן גם את נבחרת ישראל בין השנים 2006 ל-2009. הוא יובא למנוחות מחר ב-13:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.