פרופ' אש: "אנחנו על הקצה באקמו, הלא-מחוסנים מעמיסים על בתי החולים"

ראש הממשלה נפתלי בנט לא כינס את קבינט הקורונה כבר שבועיים, ובאולפן ynet קרא מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לכינוס פורום השרים ובכירי מערכת הבריאות - ולצמצום ההתקהלויות. "יש לשקול שוב צמצום התקהלויות, הקבינט צריך לשבת ולדון בכך", אמר. "הייתי מצמצם את ההתקהלויות הגדולות, ביניהן מגרשי הכדורגל, כך שבמתחם סגור לא יהיו מעל 400 איש ובמתחם פתוח - מעל 500". לגבי מצוקת האקמו, אמר: "המצוקה היא בעיקר בצוותים רפואיים, בצוותי טיפול נמרץ. בסוף יש גבול לכמה צוותים יש, אנחנו על הקצה בעניין הזה. עדיין מוצאים מקום לכולם אבל אם המספרים יעלו, נצטרך לקבל החלטות קשות. אנחנו לא רוצים להגיע לשם, ולכן חשוב להתחסן".
שרים בקבינט הקורונה דחו את הביקורת על כך שראש הממשלה נמנע מלכנס את הקבינט, ועל כך שהוא אינו מעוניין לקבל את המלצת גורמי המקצוע להטיל הגבלת התקהלות. "אין טעם להגביל את כולם ולשלם פיצויים רק בגלל הלא-מחוסנים", אמרו השרים. השרים הוסיפו כי "בסופו של דבר אנחנו באירוע של חיסונים. אין שום סיבה לשנות את המדיניות כרגע. החולים הקשים במגמה יציבה. מה יעזור לשבת ולהגביל 2.5 הופעות בשעה שכל הילדים בבית ספר ואנשים נוסעים בלי הגבלה לחו"ל".
היום נודע כי בהמשך להחלטת הממשלה, הודיע משרד החינוך למנהלים ולמפקחות על הגנים כי מ-3 באוקטובר עובד לא ייכנס למוסד חינוכי אלא אם כן הציג למנהל המוסד או למי מטעמו אישור "תו ירוק" או אישור על תוצאת בדיקה שלילית. אנשי צוות חינוכי לא-מחוסנים שיסרבו לעבור בדיקה - לא יקבלו שכר. מלבד תו ירוק, צוותי החינוך יוכלו להיכנס באמצעות אישור על בדיקת קורונה מיידית, אישור מאת הגורם המחסן המעיד על כך שקיבלו מנת חיסון שלישית או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה בשיטת PCR במסגרת תוכנית "מגן חינוך". כתבנו ירון דרוקמן מציין כי מספר חולי הקורונה המחוברים למכונות הנשמה בבתי החולים הגיע ל-202 - שיא מפרוץ הגל הרביעי של המגפה. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים 1,035 חולים, מהם 713 במצב קשה. היום נפטרו שלושה חולי קורונה ומתחילת החודש מתו 499 חולים.
3 צפייה בגלריה
מכונת האקמו
מכונת האקמו
מכונת האקמו
(צילום: שאטרסטוק)




לקריאה נוספת



הפרוטוקול המשטרתי הסודי מאסון מירון נחשף

כשבוע וחצי לפני האסון הנורא בהר מירון, שבו נספו 45 מתפללים ו-102 נפצעו, התקיים דיון מיוחד בלשכת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי. כתב הפלילים אלי סניור חשף הבוקר כי הקצין הבכיר שגם נתן את האישור ואחראי על האירוע הזה הינו המפכ"ל שבתאי שדחף והתעקש שלא להגביל את מספר המשתתפים באירוע למרות שלל הסכנות שארבו להם. "יש להעביר מסמך לר' המל"ל לפיו עמדת משטרת ישראל הינה שככל שיהיו הגבלות (בנושא קורונה), משטרת ישראל לא תוכל לבצע פעילות אכיפה", כך קבע המפכ"ל עצמו בסיכום הדיון. עם זאת, הוא המשיך והורה באופן סותר כי "יש להתיר כניסה מלאה של אזרחי המדינה להר מירון ולחילופין סגירת ההר למבקרים".
כבר בישיבה זיהו כי התנועה בצירי הגישה למתחם, שבו התרחש האסון, הינה נקודה בעייתית ומסוכנת. כפי שהמפכ"ל עצמו הדגיש: "סוגיות אלה מחייבות ריכוז מאמץ וקשב במסגרת ההיערכות, לאור ריבוי המשתתפים בתא שטח קטן ומוגבל והסכנה המוחשית לחיי אדם". הוא הוסיף והורה על "פריסת כוחות מתוגברים להכוונת והסדרת התנועה" ועל "שמירה על ציר פינוי וציר מילוט פנויים".
המפכ"ל אף הנחה לשים דגש על בטיחות ואבטחה ומתן מענה לכלל התרחישים, כמו גם פעילות בט"ש מוגברת ואפילו היערכות לשריפות ותיאום מול מד"א וכבאות. כמו כן ביקש להפעיל רחפנים ומערך אווירי, כולל בלון תצפית של צה"ל ואפשרות לפינוי מוסק. בעקבות הפרסום אמרו קצינים בכירים: "המפכ"ל יעקב שבתאי בבעיה קשה. הוא חייב לקחת אחריות. קשה להאמין שככה זה התנהל".
3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
לקריאה נוספת

"קפטן ג'ק נוח בשלום": גרי אקשטיין הובא למנוחות

המוזיקאי וגיבור הגיטרה, גרי אקשטיין, הובא למנוחות בבית העלמין ירקון. אישתו אורנה, אימו ציפורה ובנותיו נגה ומיכל וכן חברים וקולגות רבים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה בהם שלמה ארצי, חנן יובל, עוזי פוקס, הגיטריסט שלמה מזרחי, מיקי גבריאלוב, משה לוי ומאיר ישראל (שהופיעו עם אקשטיין ומיכה מיכאל בלהקת סרט), שמוליק בודגוב, ניסים גרמה, יונתן מילר, אריאל זילבר, מני בגר ואחרים.
אחיו ערן זעירא אמר עליו קדיש ובין היתר ספד לו: "בספינה מפוארת ולצידיה מלאכים / עולה על המרומים עטופה ברחמים / עוד השיר מתנגן לו באוזני האלוהים / קפטן ג'ק נוח בשלום ושמור עלינו ממרום". בתו הקטנה נגה אמרה עליו: "לפני חודש עמדנו על במה מיכל ואני וחגגנו את חייך, את פועלך ואת האהבה הענקית שלך למוזיקה", אמרה והתייחסה לטקס פרסי אקו"ם שהתקיים מוקדם יותר החודש ובו קיבלו בנותיו של אקשטיין בשמו את הפרס על תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית.
אקשטיין נחשב לאחד ממעצבי הרוק הישראלי ובין להיטיו הגדולים אפשר למצוא את "קפטן ג'ק", "רוח סתיו", "בוגי איתי הלילה" ו"אני הולך לבית שאן". בן 73 היה במותו.


3 צפייה בגלריה
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
גרי אקשטיין
(צילום: ריאן)


לקריאה נוספת

ערוץ התרבות של ynet יחגוג לירדנה ארזי יום הולדת 70.
משעות הלילה המאוחרות ומחר עד שעות הצהריים צפוי גשם מדי פעם, בעיקר בדרום ובמרכז. מחר הטמפרטורות צפויות להיות הנמוכות ביותר מאז תחילת הקיץ, אך לא יהיה קר. ביום שבת הטמפרטורות יחזרו לעלות, ולמחרת יהיה חם מהרגיל. ביום שני, ערב שמחת תורה, תחול ירידה בטמפרטורות ויהיה נוח.
ישראל מדורגת במקום ה-14 בעולם בשיעור הנדבקים בקורונה למיליון תושבים מאז פרוץ המגפה. אם לוקחים רק את המדינות שבהן יותר ממיליון תושבים – ישראל מדורגת במקום החמישי.
ראשונה מדורגת איי סיישל, שם על פי אתר worldometers המרכז נתונים על אודות התפשטות המגפה בעולם, נדבקו בנגיף למעלה מ-21% מהתושבים. אחריה נמצאות מונטנגרו, אנדורה, גיברלטר, סן מרינו וצ'כיה – המדינה הראשונה בדירוג עם למעלה ממיליון תושבים.
בהמשך הרשימה נמצאות סן ברתלמי (אי קטן בים הקריבי), בחריין, המלדיביים, גאורגיה, ארובה, פולינזיה הצרפתית (קבוצת איים בדרום האוקיינוס השקט) וסלובניה. בישראל, כך לפי האתר, כמעט 134 תושבים לכל מיליון אובחנו כחיוביים לקורונה מאז פברואר 2020.
מיד אחרי ישראל נמצאות ברשימה גאודולופ (איי בים הקריבי) וארצות הברית. אגב, לקראת סוף הרשימה נמצאת סין – שם פרץ הנגיף הקטלני בדצמבר 2019.
מור ממן. מלכת היופי לשעבר שילדה לפני שבוע פרסמה אתמול פוסט באינסטגרם ובו חשפה את הבטן שלה לאחר הלידה. "הסתכלתי במראה והרגשתי לביאה", כתבה. "דואגים להדריך אותנו לקראת הלידה ולקראת בואו של התינוק החדש, אבל לא באמת מישהו מכין אותך לפגישה עם הגוף שלך רגע אחרי הלידה, לתשישות, לחוסר אונים", כתבה בת ה-26. הבת הטרייה שלה ושל ישראל פרנק אמסלם, שהיא אחות קטנה לג'וזף, זכתה בשם לואן אסתר.
בדרך חזרה לקוטב? הניבתן שהפך לכוכב נראה באיסלנד.
אושרה ייצוגית: "גבו תוספת אשראי שלא כדין במכונות מזון ומשקאות".
ו"טהרן" מועמדת לפרס האמי הבינלאומי.