10 שנות מאסר בפועל נגזרו היום (רביעי) על האחים יונס וסאגר אלבחירי, שהורשעו בסיוע לרצח קרובת משפחתם, חנאן אלבחירי ב-2017. השניים, שבית משפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אותם במסגרת הסדר טיעון, יפצו בנוסף את אמה של המנוחה בסכום של 150 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
חנאן אלבחירי
חנאן אלבחירי
חנאן אלבחירי
(באדיבות המשטרה)
בנו של יונס, מוחמד, הורשע לפני חודשיים ברצח של חנאן - שהייתה בת 19 בעת שנחטפה בדרכה לביתה בלקיה שבנגב מכיוון שאורח החיים שניהלה לא תאם את השקפתם של חלק מבני משפחתה. בתחילה כתב האישום ייחס את הרצח גם לאביו ולדודו. בהמשך, במסגרת הסדר הטיעון עם השניים, תוקן כתב האישום ואלו הורשעו לבסוף בעבירות סיוע לרצח והשמדת ראיה.

ב-3 במאי 2017, סמוך לשעה 21:00, התקשרה אלבחירי בת ה-19 לאמהּ. היא אמרה שהיא נמצאת בדרכה הביתה. רגעים ספורים לאחר מכן נחטפה והובלה למותה "כי פגעה בכבוד המשפחה". על פי המשטרה, הרקע לרציחתה נעוץ בגירושיה, זמן קצר לאחר שחותנה עם גבר בעל מוגבלות.
היא הובלה למתחם המשפחה שבגבעות גורל, שם "נחקרה" על ידי חוטפיה. הם ביצעו חיפוש בציוד האישי שלה ותשאלו אותה לגבי האנשים שעמם נפגשה.
בתום ה"חקירה", שברו המעורבים ברצח את המפרקת של חנאן, שרפו את גופתה במשך כשעתיים ולאחר מכן נשאו אותה בתוך שק לשטח. חנאן נקברה בעומק של כ-4-3 מטרים, וגופתה אותרה רק לאחר שמוחמד אלבחירי נשבר בחקירה, הודה במיוחס לו והוביל את השוטרים למקום.
2 צפייה בגלריה
תיעוד החטיפה של חנאן אלבחירי
תיעוד החטיפה של חנאן אלבחירי
תיעוד החטיפה של חנאן אלבחירי
במהלך החקירה נשבר מוחמד אלבחירי והודה במיוחס לו, אך לא הביע צער על המעשה. הוא זה שהוביל את השוטרים למקום שבו נקברו שרידי גופתה. כתב האישום נגד שלושת בני המשפחה הוגש כבר ביוני 2017.
בפסק הדין שנתן לפני חודשיים השופט נתן זלוצ'ובר, הוא התייחס לטענה שהנרצחת "פגעה בכבוד המשפחה" - ואמר כי "לא כבוד זה, אלא בושה שכך נוהגים בני אנוש במאה ה-21. הנוהגים כך מכריזים על עצמם שאיבדו צלם אנוש". לדבריו, "בחורה צעירה איבדה את חייה על מזבח מסורת עתיקה ולא אנושית, רק משום שהיה לה האומץ לנהוג אחרת ממה שמכתיב המשטר הפטריאכלי, דהיינו מה שמכתיבים לה בני המשפחה הגברים. אין להשלים עם תופעה זו ויש להילחם בה בכל האמצעים העומדים ברשות מערכת החוק. מדובר במלחמה עיקשת וקשה, אבל אי אפשר להרים ידיים ולוותר".