3 צפייה בגלריה
מוטי רביד, מדליק משואה בטקס יום השואה במכון משואה
מוטי רביד, מדליק משואה בטקס יום השואה במכון משואה
פרופ' מוטי רביד
(צילום: מכון משואה)
המתקפה החריפה - וההתפטרות שאחריה: מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, התפטר מתפקידו שעות ספורות לאחר שכינה את המגזר החרדי "קהל שלם שפורק עול והורג אנשים".
"לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים", אמר פרופ' רביד הבוקר (יום ה') בריאיון ל"כאן רשת ב'".
שעות לאחר מכן נמסר מבית החולים מעייני הישועה כי הנהלת בית החולים מביעה צער מדבריו בתקשורת של פרופ' רביד, "שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא ייאמרו נגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט". בעקבות הדברים, נמסר, הגיש פרופ' רביד את התפטרותו.
בכירים בבית החולים אמרו כי בעקבות חוסר אמון קשה בין רביד לציבור החרדי בבני ברק לא נותרה לו ברירה אלה להתפטר. "מדובר בדברים מקוממים שפגעו במטופלים שלנו בנפשם", אמר בכיר בבית החולים. "אלו דברים שלא אומרים בעת הזאת, כשהעיר נמצאת בתקופה הקשה בתולדותיה. במצב שנוצר לא הייתה ברירה אחרת, אלא שיפנה את מקומו".
3 צפייה בגלריה
"הדברים ראויים היו שלא ייאמרו". בית החולים מעייני הישועה
"הדברים ראויים היו שלא ייאמרו". בית החולים מעייני הישועה
"הדברים ראויים היו שלא ייאמרו". בית החולים מעייני הישועה
(צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel)
בהנהלת מעייני הישועה ציינו כי "לאור התקופה הקשה והמאתגרת שבה נמצאת מערכת הבריאות, מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים. הנהלת בית החולים מודה לפרופ' רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים. לגופם של דברים. מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא ייאמרו, והם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים".
מבית החולים נמסר כי "מעייני הישועה, שנוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות וכפוף מאז ועד היום לוועד ההלכה שבראשות גדולי התורה, גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גווניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתנו הקדושה, כפי שנעשה עד היום. בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערנו בשעה קשה זו".
3 צפייה בגלריה
 מחצית מהתלמידים שנדבקו בקורונה - מהמגזר החרדי
 מחצית מהתלמידים שנדבקו בקורונה - מהמגזר החרדי
מחצית מהתלמידים שנדבקו בקורונה - מהמגזר החרדי
(צילום: shutterstock)
ברקע הדברים, בשבעת הימים האחרונים אובחנו 3,631 נדבקים חדשים בירושלים, בבני ברק אובחנו 2,908, במודיעין עילית 1,499, באשדוד 1,237, בבית שמש 857, בתל אביב יפו 828, בפתח תקווה 760, בנתניה 745, בביתר עילית 613, באלעד 576, בראשון לציון 572, בחולון 531, ברחובות 526 ובחיפה 516.
על פי נתוני החולים במערכת החינוך, שהועברו לאחרונה למשרד החינוך על ידי משרד הבריאות ופורסמו הבוקר, יותר ממחצית (51.18%) מהתלמידים שנדבקו בקורונה משתייכים לחינוך החרדי.
במערכת החינוך החרדית לומדים 448,298 תלמידים, שמהווים 19.39% מכלל התלמידים במערכת החינוך. על פי הנתונים, 1.75% מתוכם חלו בקורונה. במערכת החינוך הלא חרדית נדבקו בקורונה 0.63% מהתלמידים (15,285).


על אף נתוני התחלואה הגבוהה במגזר החרדי במיוחד, והנחיות הממשלה לסגר – נרשמו במהלך הימים האחרונים הפרות במספר מוקדים חרדיים. בבני ברק סגרה המשטרה יותר מ-20 בתי כנסת וכן שתי ישיבות, בהן הישיבה הליטאית היוקרתית פוניבז', לאחר ש"הפלג הירושלמי" הליטאי-קיצוני הפעיל במקום בית כנסת בחופשת "בין הזמנים".
בשכונות חרדיות בכמה ערים חגגו התושבים גם את שמחת בית השואבה בניגוד להנחיות, וכן התקיימו גם הלוויות המוניות כמו זו של האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד, שבמהלכה נרשמו עימותים בין המשתתפים למשטרה.