אלפי חסידים השתתפו היום (ב') במסע ההלוויה של האדמו"ר מפיטסבורג, הרב מרדכי לייפר, שנפטר מסיבוך של נגיף הקורונה. ההלוויה התקיימה באשדוד, עיר "אדומה", בעלת תחלואה גבוהה. בתחילת האירוע לא נראתה כל אכיפה בשטח, על אף הצפיפות והדוחק שתועדו במקום - בניגוד להנחיות המתירות הלוויות מצומצמות בלבד. במקום הייתה נוכחות משטרתית, אך ההלוויה התקיימה בנוכחות האלפים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

בהמשך הקימה המשטרה מחסומים ופיזרה ככל שניתן. במקום התפתחו הפרות סדר. ואולם ההלוויה המשיכה כסדרה בהשתתפות המונים ובצפיפות רבה. המשטרה נראתה רק במתחם הקבר עצמו, שם עמדה סביב גדרות ולא אפשרה להמונים לפרוץ. ם סיום ההלוויה, החלו עימותים בין החסידים לשוטרים שביקשו לפנות את השטח.

זכה להערכה גם מהשכנים החילונים

האדמו"ר המנוח, רבי מרדכי יששכר בער לייפר, בן 64 במותו, הנהיג במשך כ-30 שנה חצר חסידית קטנה באשדוד, המונה כמה עשרות משפחות המרוכזות ב"קריית פיטסבורג" בעיר. בגלל משקלה הקטן יחסית של הקהילה, לא נמנה הרב עם ההנהגה המרכזית של החרדים, אך באשדוד עצמה היה לו מעמד מיוחד.

הוא קיים קשרים ויחסי שכנות טובים גם עם תושבים חילונים ונציגי ציבור וזכה לכבוד והערכה כמנהיג דתי בעירו. ברחוב החרדי הרחב התפרסם האדמו"ר בעיקר בלחנים שחיבר לזמירות השבת ולקטעי תפילה שונים, שהיו לפופולאריים גם מחוץ לחצרו. לפני כחודשיים נדבק בקורונה ואושפז במצב קשה בבית החולים לניאדו בנתניה, והלילה הלך לעולמו. הלווייתו יצאה מבית המדרש שלו בעיר, לבית העלמין באשדוד.
ח"כ אביגדור ליברמן ("ישראל ביתנו") אמר בתגובה: "התמונות שאנחנו רואים מבטאות יריקה בפרצוף של מדינה שלמה. המגזר החרדי מנסה להגיע לחסינות עדר בגלל ממשלת הכניעה של ביבי. היעדר הנהגה, היעדר תקציב, היעדר החלטות, היעדר מדיניות, היעדר אכיפה. בשעת מלחמה צריך לקחת אחריות ולא להתנער ממנה בכל הזדמנות אפשרית. כדי לשקם את הבריאות והכלכלה ולסיים את הסגר בהקדם, נתניהו והמפלגות החרדיות חייבים לעבור לספסלי האופוזיציה. ויפה שעה אחת קודם".