סולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, אמר הערב (יום ה') ל-ynet כי הוא נרגש מהסיכום לקדם כינון יחסים רשמיים עם ישראל. "אלה חדשות נהדרות ואנחנו מאוד מתרגשים", אמר וולף.
3 צפייה בגלריה
וולף עם נשיא איחוד האמירויות, השיח ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן
וולף עם נשיא איחוד האמירויות, השיח ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן
וולף עם נשיא איחוד האמירויות, חליפה בן זייד
(באדיבות הקהילה היהודית איחוד האמירויות)
"זה משקף את היחס המעולה של המנהיגים כלפי הקהילה היהודית פה במשך שנים רבות", הוסיף וולף שחי באיחוד האמירויות 18 שנה. "זאת פריבילגיה לחיות בזמן הזה ולראות מנהיגות אדירה. זה יביא שלום ואור לעולם כולו".
לפי הערכות, במדינה המוסלמית חיים כיום יותר מ-2,000 יהודים. הקהילה לא גדולה במיוחד אך מגובשת, עם רב שדואג ומסדר את כל ענייני הדת, הכשרות והמועדים, ושני בתי כנסת.
במאמר מיוחד ל"ידיעות אחרונות" לפני חודשיים, הסביר יוסף אל-עוטייבה, שר המדינה באיחוד האמירויות ושגריר האיחוד בוושינגטון, מה תפסיד ישראל אם תממש את תוכנית הסיפוח. "היינו רוצים להאמין שישראל היא הזדמנות, לא אויב. פוטנציאל ענק לקשרים חמים יותר", כתב במאמר המיוחד.
ההסכם המתגבש הושג בתיווכה של ארה"ב. הערב שוחח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומוחמד בן זייד, מיורשי העצר באיחוד האמירויות, ולאחר מכן אישר כי ארה"ב תיווכה בין המדינות לקראת "חתימה על הסכם שלום".

3 צפייה בגלריה
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
הכתבה ב "ידיעות אחרונות"
המאמר המיוחד ב"ידיעות אחרונות" שסימן את הכיוון
(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")
אחרי ההצהרה הדרמטית, נודע כי התוכנית של טראמפ היא לזמן את נתניהו ואת בן זייד לטקס חתימה על הסכם שלום בבית הלבן, עוד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר. מאחורי ההצהרה עמד חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, והוא זה שגם בישל את המגעים להסכם ההיסטורי.
במגעים היו מעורבים עוד שורה של גורמים ובהם ראש המוסד יוסי כהן שביקר באבו דאבי כמה פעמים בתקופה האחרונה וקיים קשרים הדוקים עם ראשי הנסיכות, וכן איש העסקים הישראלי חיים סבן שמקורב מאוד לבן זייד.
גורמים בכירים באיחוד האמירויות אמרו הערב לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "סיפוח היה שם סוף לכל תקווה לשלום באזור". הם הוסיפו כי "עצתנו לצד הפלסטיני תמיד הייתה לשמור על ערוצי התקשורת והמשא ומתן פתוחים". גורם בכיר באמירויות הבהיר עוד כי אין שום מחשבה על פתיחת שגרירות בירושלים.