1 צפייה בגלריה
אורי מקלב
אורי מקלב
סגן השר מקלב
(צילום: עמית שאבי)
החרדים מאותתים לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יהיו שותפים למהלך שיוביל לבחירות בעקבות אי-הסכמה על תקציב המדינה. סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, אמר הבוקר (יום ג') ל-ynet כי "לא נסייע להבאת בחירות. אם יגיע חוק לדחיית מועד הגשת התקציב, לא נהיה שותפים לזה".
בריאיון הבוקר לאולפן ynet, הבהיר גם שר הביטחון בני גנץ כי הוא מתעקש על קיום ההסכם בין כחול לבן לליכוד ועל תקציב דו-שנתי.
על השאלה האם הוא ביקש מיו"ר ש"ס ושר הפנים דרעי לתבוע את קיום ההסכם ליישום תקציב דו-שנתי, השיב השר גנץ: "המפלגות החרדיות, וכל השותפים להסכם הזה, ערבים לקיומו של ההסכם. מי שלא יעמוד בו - שיסביר אחר כך מה קרה. גם החרדים".
- אתה מרגיש שהם מעורבים? בצד הנכון מבחינתך? "אני חושב שהחרדים חושבים שצריך פה משהו יציב, משהו מתמשך. החברה החרדית נמצאת לצערי בהרבה מאוד קשיים, אנחנו רואים בתוך החברה החרדית אתגרי קורונה מאוד גדולים כתוצאה מהצפיפות שבהם הם חיים. משפחות ברוכות ילדים שכן ירבו, אבל התקופה היא קשה. אני חושב שבחירות והיעדר יציבות כלכלית לא טובה לאף אחד בישראל, גם לא לחרדים".
גנץ הוסיף: "הקשר שלי עם החרדים מצוין, השיחות הן שיחות רחבות וארוכות, אני מלא הערכה לחברה החרדית ואני גם מלא דרישות לחברה החרדית. אני חושב שבעקבות הקשר שלי עם החברה החרדית, לחרדים יש יותר מרחב מאשר 'נתניהו בלבד'".

"לאפשר לאנשים להגיע"

בסוגיה אחרת שנקשרת למשבר הקורונה - החלטת הפרויקטור פרופ' רוני גמזו לאשר הכנסת 17 אלף בחורי ישיבות לארץ, ציין השר גנץ: "אנחנו צריכים לאפשר את זה. הרעיון של תהליכי הניהול הבריאותי שלנו זה לא איך להפסיק את החיים בעידן הקורונה, אלא איך לחיות את החיים במגבלות.
"יש פה שנה שאנחנו צריכים לרוץ איתה קדימה, צריך למצוא את הדרכים הנכונות לאפשר לאנשים להגיע, אסור שתהיה הפקרות בריאותית ואנחנו נשמע את פרופ' גמזו ונמצא את הפתרונות - איך לאפשר ולא איך למנוע, בתוך המגבלות הבריאותיות הנדרשות".