כ-10,000 נשים הפגינו הערב (שבת) במינסק, בירת בלארוס, נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו, שגם חודש אחרי תחילת ההתקוממות העממית נגדו אינו מגלה סימני שבירה – ומסרב לפנות את מקומו. אלפי הנשים צעדו ברחובות הבירה, היכו בסירים ובמחבתות וקראו בצעקות ללוקשנקו להתפטר.

9 צפייה בגלריה
בלארוס מינסק הפגנה נשים נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו
בלארוס מינסק הפגנה נשים נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו
"צבעת את הלב שלי בכחול". המפגינות במינסק
(צילום: EPA)
רבות מהמפגינות היום הניפו כרזות עם דמותה של מריה קולסניקובה, אחת ממנהיגות המחאה שנעצרה השבוע. קולסניקובה נעצרה אחרי שהמשטרה ניסתה לאלץ אותה לעזוב את המדינה לאוקראינה – והיא מנעה זאת כשקרעה את דרכונה בגבול.
מפגינות אחרות הניפו הערב כרזות שעליהן נכתב "צבעת את הלב שלי בכחול" – עקיצה לרודן לוקשנקו, שטען כי היו מפגינות שצבעו את עצמן בכחול כדי שייראו כאילו נחבלו ממכות שהטיחו בהן שוטרים. לפי ארגון זכויות האדם "ויאסנה", יותר מ-70 נשים נעצרו על-ידי המשטרה במהלך הצעדה הערב.
9 צפייה בגלריה
בלארוס מינסק הפגנה נשים נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו
בלארוס מינסק הפגנה נשים נגד הרודן אלכסנדר לוקשנקו
מעצר מפגינות, בצעדה הערב
(צילום: AP)
היום נפגש הנשיא לוקשנקו עם ראשי מנגנוני הביטחון שלו. במהלך המחאה הוא הדגיש כי לא יסכים לשום ויתור, ושב והאשים את שכנותיה של בלארוס ממערב כי הן אלה שעומדות מאחורי ההפגנות וכי הן מנסות להפיל את ממשלתו.
מעל המחאה בבלארוס מרחפת כל העת השאלה אם ומתי תתערב רוסיה כדי לעזור למשטרו של לוקשנקו ולחסל את המחאה נגדו. לוקשנקו ייפגש עם פוטין ביום שני, במה שתהיה הפגישה הראשונה שלהם פנים אל פנים מאז תחילת ההפגנות.
פוטין הודיע לאחרונה כי הוא ערוך ומוכן לשלוח שוטרים רוסים לבלארוס אם ההפגנות ייעשו אלימות. הודעתו זו עוררה את החשש שנשיא רוסיה ינצל את דיכוי המחאה שם כדי לספח את בלארוס לרוסיה ולאחד את המדינות.