לפני כשבועיים, רגע לפני שהיו אמורים לעלות לכיתה י"ב, נסעו 11 הנערים החשודים באונס הקבוצתי לאילת כדי לחגוג את הימים האחרונים של החופש הגדול. יחד עמם במכונית נסעה הקורבן: נערה בת 16 - ידידתם של שניים מהחשודים - שהם גם קרובי משפחה.
הנערים שכרו חדרים במלון "הים האדום", והיא - במלון אחר. ימים ספורים לפני כן אף ביקרה בביתם ואחד מקרובי משפחתם סיפר כי "הם היו מסתובבים במושב ונפגשים עם חברים נוספים. הם היו חבורה - והיא הייתה חלק ממנה". איש לא שיער בנפשו שהבילוי יסתיים בפרשה מזעזעת שתסעיר מדינה שלמה.
11 החשודים מתגוררים בגוש מושבים ותיקים שהוקמו על-ידי עולים באזור הדרום. "הם גדלו באווירה של מושב, בקהילה מחבקת, תומכת ומשפחתית. כולם מכירים פה את כולם וכולם חברים של כולם. לא ברור איך הם הגיעו למצב הזה", אמר בכאב אחד מוותיקי המקום. "האווירה קשה", הוא הוסיף, "אנשים פה מתביישים".
הם לומדים בתיכון באחת הרשויות המקומיות בדרום, לא רחוק ממקום מגוריהם. כשעלו לכיתה ז' השתלבו במוסד החינוכי האזורי - שבו הם מוכרים היטב. בימים האחרונים, וגם הבוקר, כינס בית הספר את כלל התלמידים מהשכבה על מנת להסביר להם את שאירע, לפי החשד, וכן להבהיר מיהם הנערים החשודים במעורבות. כמו כן, לתלמידים התאפשר לשאול שאלות.
במשך שעות ישבו תלמידי השכבה שבה לומדים החשודים באודיטוריום של בית הספר ושוחחו עם המורים, היועצים החינוכיים והעובדים הסוציאלים. אחת המורות אמרה ל-ynet: "התלמידים נסערים. המטרה שלנו, בראש ובראשונה, היא לאפשר להם להתבטא וליצור מצב שבו הם יישארו עם כמה שפחות סימני שאלה, לפחות בשלב הזה ומבלי לפגוע בחקירה".

"האווירה קשה. איפה טעינו?"

מוקדם יותר השבוע, זמן קצר לאחר שנעצרו 11 החשודים, התקשר אחד החוקרים אל ראש הרשות המקומית שבה הם מתגוררים, וביקש ממנו שיספק לו תמונת מצב בכל הקשור לזעזוע שעוברים התושבים. "שימו לב", ביקש החוקר, "שלא מתנכלים למשפחות. אם אתם חושדים שמשהו קורה - דווחו לנו". החוקר הוסיף: "שימו לב לדבר נוסף - ייתכן שישנם עוד מעורבים שנסעו איתם לאילת, אך בשלב זה זהותם לא ידועה לנו. אם אתם שומעים משהו - עדכנו אותנו".
ראש הרשות שעמו יצר קשר החוקר סיפר לו על הטלטלה וההלם ששורר במקום, ואמר כי הפרשה מהווה כתם בל יימחה על הרשות כולה.
גורם ברשות המקומית אמר: "האווירה קשה. העובדה שבקהילה החמה והערכית שלנו גדלו נערים שחשודים במעורבות באירוע כל כך קשה מעוררת שאלות רבות. איפה טעינו? הכתובת הייתה על הקיר? מה קורה בבתים שלהם? הכול מתחיל מהחינוך בבית". אותו גורם הוסיף: "אנחנו בהלם מוחלט ממה שמייחסים להם. זו מכה אנושה למשפחות".
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים במעורבות באונס
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון "הים האדום" באילת שבו בוצע האונס
(צילום: חיים דוד)
למרות שבסך הכול נעצרו 11 נערים, חלקם שוחררו לאחר שנמצא כי לא היו מעורבים באונס. אחד מהם, כך מתברר, הצליח להוכיח לצוות החקירה כי בעת האונס הוא ישן בחדר הסמוך. אחרים, כפי שתועדו במצלמות האבטחה של המלון, נראו מתגודדים ליד החדר שבו התרחשה הזוועה - אך לא נכנסו.
בינתיים, באוויר עדיין מרחפת השאלה האם ידעו מה קורה מאחורי הדלת. בימים האחרונים, אחרי ששהו כמה ימים במעצר, החלו החשודים המרכזיים לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה.
לפי שעה, מטילים החשודים את האשמה זה על זה וכל אחד מהם מנסה למזער את מידת אחריותו. החוקרים, כך נראה, לא מתרשמים במיוחד. כך או כך, במשטרה סבורים כי הראיות נגדם מגובשות: כמה מהם יואשמו באונס ואחרים באי-מניעת פשע.