חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) יזם מהלך להדחת יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, והשיג 12 חתימות של חברי המפלגה - לפני שראש הממשלה וראש הליכוד בנימין נתניהו עצר בעדו. עם זאת, היום (רביעי) אמר ח"כ קרעי לאולפן ynet: "כשנתניהו יראה שמיקי פעל שלא בצדק ולא על פי דין, הוא ייתן לו הרבה פחות גיבוי".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר שלמה קרעי
מיקי זוהר שלמה קרעי
"לא מתנהג כמו יו"ר הקואליציה". זוהר וקרעי
(צילום: שליו שלום, אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
קרעי טען שרה"מ ביקש להקפיא את המהלך כדי לבחון את הדברים. נתניהו
(צילום: לע"מ )
זוהר הדיח אתמול את ח"כ יפעת שאשא ביטון מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה, לאחר שהוועדה ביטלה החלטות ממשלה שהתקבלו שלא על סמך נתונים. חברי כנסת ושרים נוספים ספגו עונשים עקב הפרת המשמעת הקואליציוני או אי הגעה להצבעות. לדברי ח"כ קרעי, "זוהר הציג את הדברים לנתניהו כאילו זאת פאשלה או עצלנות של חברי סיעה שלא הגיעו, כשבפועל זה לא נכון. לבקשת ראש הממשלה, שלחתי לו שלי באופן אישי היה קיזוז לכל היום. נתניהו ביקש להקפיא את הנושא עד לבדיקה ולבחינה של הדברים".
"זה לא עניין של כמה חתמו וכמה לא", הוסיף קרעי. "הייתה היענות רבה במפלגה להדחת זוהר, חלק בחתימה פומבית וחלק בהסכמה שבשתיקה ובגיבוי מוחלט מאחורי הקלעים. המהלך בהקפאה לבקשת ראש הממשלה. הלנתי על כך שמיקי מתנהל באופן בריוני ולא צודק. הוא משתמש בכוח שלו, למרות שחברי כנסת רבים היו מקוזזים בשבוע שעבר ולכן לא הגענו להצבעה".
נתניהו, נזכיר, התקשר אתמול לקרעי בעקבות המהלך ואמר לו כי "זה לא הזמן לעשות דברים כאלה. זה לא ראוי עכשיו". לדברי קרעי, "זוהר קיבל גב מנתניהו כי הוא אמר לו שהכישלון בהצבעות היה בגלל חברי הסיעה, במקום לקחת אחריות על עצמו כיו"ר הקואליציה. הוא היה צריך להגיד 'שגיתי, לא צפיתי נכון את הסיטואציה, הייתי צריך להיערך יותר ולגייס את חברי הסיעה שבדרך כלל לא מגיעים ברביעי'. הוא בחר להפיל את זה עלינו".
3 צפייה בגלריה
הודחה. ח"כ יפעת שאשא ביטון
הודחה. ח"כ יפעת שאשא ביטון
הודחה. ח"כ יפעת שאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
המהלך מוקפא, אבל עדיין לא היית רוצה שזוהר ימשיך להיות יו"ר הקואליציה. "כבר תקופה ארוכה שזוהר מתנהל לא כמו יו"ר קואליציה. הוא מייצר אווירה עכורה בסיעה. הוא מגיע בעצמו לוועדת הכספים למשל, יוצא נגד שר האוצר, משכנע אותנו חברי הוועדה להצביע נגדו ומגיש הסתייגות נגד עמדת הממשלה. כך לא מתנהג יו"ר קואליציה, זו לא דוגמה אישית. הוא לא צריך להתנהל נגד חברי הסיעה ולתדרך עיתונאים נגדנו. ההתנהלות הזו שגויה".
הזהרת את נתניהו שההתנהגות של זוהר עלולה לפגוע בו? "זה בדיוק מה שאני אומר, יו"ר קואליציה אמור לתת שקט לראש הממשלה. אמרתי לנתניהו שההתנהלות של מיקי פוגעת בו. אנחנו עומדים מאחורי ראש הממשלה כאיש אחד ומגבים אותו, ובמקום לתת לו שקט יו"ר הקואליציה מייצר לו שריפות. הקפאתי את בקשת ההדחה כי נתניהו ביקש, כל בקשתו חשובה בעיניי. אני מניח שזוהר לא סתם נבהל ופנה מידי לנתניהו שיעצור את המהלך".
יש רוב להדחה? "אני יכול להניח שכן. אני מניח שאחרי שנתניהו יבחן את הדברים, הוא יראה שההתנהלות של זוהר לא נכונה ולא צודקת ויגיד לו להתאפס על עצמו. אני מקווה שכך יהיו הדברים. אין קשר בין ההתנהלות של זוהר לבין התמיכה והגיבוי המוחלט שלנו לראש הממשלה".
אתה מצפה מנתניהו להדיח את זוהר? "אני לא נכנס להחלטות שלו. מהלך של הדחה הוא מהלך של חוסר ברירה, שכבר כלו כל הקיצין ואי אפשר להתנהל ככה בתוך הסיעה. אם הדברים ייראו אחרת ואם ראש הממשלה ידאג או יוודא שמיקי מתנהל כמו שראש סיעה ויו"ר קואליציה צריך להתנהל, יכול להיות שאפשר להמשיך. אין לי משהו אישי נגד מיקי, אני לא שונא שלו, לא מבקש רעתו. אבל להפריע לנו בעבודה השוטפת ולא לתת לנו לקדם נושאים חשובים?".
"הסנקציות שהוא הטיל עלינו הן סנקציות נגד אזרחי מדינת ישראל", הוסיף. "אני לא יכול להגיש חוקים עד תום מושב הקיץ של הכנסת. יש לי הצעת חוק לביטול עמלת פירעון מוקדם על המשכנתא, שנועדה לפתוח את השוק לתחרות ולסייע לאזרחים. עכשיו שר המשפטים ניסנקורן אומר שהוא צריך לבדוק אם מיקי אם אפשר לאשר את ההצעה הזו. אלה דברים שלא יעלו על הדעת, בפרט שהם נעשו בצורה לא הוגנת ותוך ניצול כוח".