1 צפייה בגלריה
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
אנסטסיה קלין ז"ל  דימטרי ציגנוק
דימטרי ציגנוק ואנסטסיה קלין
דימיטרי ציגנוק (52), החשוד ברצח זוגתו אנסטסיה קלין שהסגיר עצמו היום (ב') לאחר שברח ממעצר בית, כבר הורשע לפני כשני עשורים בעבירות אלימות במשפחה בעקבות תקיפת אשתו. בתחילה הסתיים ההליך נגדו בבית משפט השלום בנצרת באי-הרשעה, אולם בעקבות ערעור שהגישה הפרקליטות הרשיע אותו המחוזי וגזר עליו מאסר על תנאי. עוד לפני המשפט הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין.
זה לא הסעיף היחיד בגיליון הרישום הפלילי של ציגנוק, שעלה מאוקראינה ב-1999 עם בן מנישואים קודמים: ב-2008 הוא הורשע בהסגת גבול אחרי שהתפרץ לבית שכנו ואיים עליו. הוא הגיע להסדר טיעון עם המדינה ונידון לחודשיים מאסר על תנאי.
בהליך זה צוין כי ציגנוק חי על קצבת נכות, אינו עובד, וכי בעקבות פגיעת ראש בעברו חלו שינויים בהתנהגותו שגרמו לו להתפרצויות זעם.
הבוקר כאמור הוא נעצר בשל הפרת תנאי השחרור שלו, אולם בעקבות חקירתו נמסר מהמשטרה כי הערב הוא עצור בחשד לרצח. התיק מנוהל על ידי צח"מ דן. ציגנוק המלווה על ידי סנגור יובא מחר להארכת מעצר.

קשר עצמו לאונס, הכחיש שניסה לרצוח

קלין (52), ילידת אוקראינה, הגיעה לישראל בדצמבר 2012 עם ויזת תייר תקפה לשלושה חודשים בלבד, אך נשארה בארץ. היא ניסתה ככל הניתן להימנע ממפגש עם הרשויות מחשש שתגורש, והתמודדה עם בעיות כלכליות וחברתיות. בתקופה האחרונה היא התגוררה עם ציגנוק ברמת גן.
בחודש שעבר, לאחר שפונתה לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה, עלה החשד שהיא הותקפה על ידו שבועיים קודם לכן. על פי החשד, הוא הכה ואנס אותה במהלך ויכוח בדירתם. היא נחתכה בירכה, אולם מחשש שתגורש היא לא התלוננה במשטרה, ובמקום לקבל טיפול בבית חולים בחרה להגיע לדירת זוג חברים בדרום תל אביב שטיפלו בה. היא פונתה לבית חולים רק כשמצבה הידרדר, וכעבור שבועיים מתה מזיהום קשה שהתפשט בגופה.
זוג החברים הם אלה שדיווחו למשטרה על חשדם לגבי ציגנוק, אולם בגלל מעמד לא ברור החליטו לחזור בהם. היום סירבו השניים לשוחח עם ynet.
ציגנוק נעצר ובחקירתו קשר עצמו לאונס, אולם טען שלא ניסה לרצוח את קלין. בגלל סימני השאלה הרבים, נאלצו בתחילה הפרקליטות והמשטרה לחזור בהן מהחשדות החמורים והוא שוחרר מהמעצר ונשלח לביתו בתנאים מגבילים. בין היתר, נאסר עליו להתקרב לקלין בבית החולים.
לפני שבועיים, בעודה נאבקת על חייה במיטתה באיכילוב, הוא הגיע למקום כשהוא לבוש במדי שב"ס. הוא עורר את חשדה של אחת האחיות, וזו עירבה את המשטרה שעצרה אותו שוב. לאחר המעצר סברה המשטרה כי ציגנוק הגיע לבית החולים "לסיים את העבודה", אולם הוא טען מנגד שרק הגיע לשאול לשלומה של קלין.
אף שהפר את תנאי השחרור שלו, ובגלל סימני השאלה שנותרו בחקירה, שוחרר ציגנוק בסוף השבוע האחרון למעצר בית עם הפקדת ערבות מינימלית של 1,000 שקל, אולם אתמול הוא שוב נעלם מדירתו. רק הבוקר, אחרי שעות של היעדרות, הוא הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה ברמת גן. מחר הוא יובא להארכת מעצר.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית