סערה נוספת סביב עתידה של הגננת הנאשמת בהתעללות נרשמה הבוקר (יום ג') בבית המשפט המחוזי בלוד, בדיון על תנאי השחרור עד לתום המשפט של כרמל מעודה. לאחרונה הגישה הגננת מראש העין בקשה לאשר לה לעבוד במהלך שהותה במעצר בית ולהקל על תנאיה, אולם סנגורה הודה היום כי הצעת העבודה כבר אינה רלוונטית.
מעודה הוכנסה לאולם בדרך צדדית, תחת אבטחה. ההורים שמעודה נאשמת בהתעללות בילדיהם זעמו על כך וקראו לעברה קריאות גנאי. ההורים עטו מסיכות עם הכיתוב "צדק לילדים" ומאבטחי בית המשפט ביקשו מהם להפוך את המסכות כך שיוסתר הכיתוב, בטענה כי אסורה מחאה באולם בית המשפט.
4 צפייה בגלריה
דיון בבקשת כרמל מעודה לצאת לעבוד עד לסיום משפטה
דיון בבקשת כרמל מעודה לצאת לעבוד עד לסיום משפטה
מחאת ההורים. "מפלצת", צעקו לעבר מעודה
(צילום: שאול גולן)
עורך הדין שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, המייצג את מעודה, הסביר כי בקשת העבודה התבססה על הצעת עבודה ספציפית, אולם המעסיק הפוטנציאלי חזר בו: "מעודה נמצאת במעצר בית מלא כמעט שנה, שלא בביתה אלא במקום אחר לנוכח איומים, ללא הפרת תנאים מצידה. לא יכולה להיות מחלוקת שמדובר בחלוף זמן כל כך משמעותי והיעדר הפרות", הוא טען.
"נקודת האיזון צריכה לסטות לכיוון חירותה והסרת המגבלות הקשות בהן היא נתונה. הגשנו בקשה לאפשר לה לצאת לעבודה. בשל העובדה שהמעסיק חשש לעסק שלו וגם לחייו, הוא חזר בו", הוסיף עו"ד ברגמן. "המבקשת נותרה ללא מקום עבודה. ביקשנו משירות המבחן תסקיר לבחון הקלות כאלו ואחרות".
לדבריו, תסקיר מבחן שנערך לאחרונה למעודה הצביע על הפחתה במסוכנות, ולכן יש לאפשר לה שעות התאווררות נוספות בתנאי מעצר הבית.
4 צפייה בגלריה
דיון בבקשת כרמל מעודה לצאת לעבוד עד לסיום משפטה
דיון בבקשת כרמל מעודה לצאת לעבוד עד לסיום משפטה
מהומה בכניסה לאולם הדיונים, היום בלוד
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
כרמל מעודה יוצאת מנווה תרצה למעצר הבית
כרמל מעודה יוצאת מנווה תרצה למעצר הבית
כרמל מעודה יוצאת מנווה תרצה למעצר הבית לפני כשנה
(צילום: יריב כץ)
אחד ההורים שנכח באולם התפרץ במהלך הדיון לעבר הסנגור: "הוא לא סיים לענות אותנו. חוצפן!". השופטת העירה להורה, שהשיב: "בנו לא נוהגים בכבוד, הנה המפלצת פה בכבודה בעצמה. גילנו שארבעה ימים בשבוע היא משוחררת!", אמר ועזב את האולם.
נציגת הפרקליטות הבהירה בדיון: "אנחנו לא מסכימים עם הקביעה לגבי הפחתת המסוכנות והתנגדנו ליציאה לעבודה. התיק עומד בפני סיום, לכן לא מדובר במצב שבו היא צפויה לשהות במעצר בית זמן ארוך וניכר". השופטת קבעה דיון נוסף ותמסור החלטה בהמשך.
משפטה של מעודה אמור להתחדש בשבוע הבא והיא צפויה להעיד בקרוב על המעשים שתועדו בגן. כשהוצאה היום מהאולם, ההורים קראו לעבר מעודה "ביי מפלצת".
4 צפייה בגלריה
עו"ד עורך דין בועז קניג
עו"ד עורך דין בועז קניג
עו"ד בועז קניג
אחד ההורים, יוסי חברה, אמר ל-ynet: "בית המשפט נתן שבעה ימים לעו"ד של כרמל להציג את הדברים ואת המעסיק ואת מי שייקח אותה לעבוד. כרמל מעודה לא תצא לעבודה כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
האב הדגיש ש"כל פעם מחדש אנחנו מגיעים לפה ונקרעים. או שסוגרים לנו דלתיים או שמנסים לסגור לנו דלתיים. בית המשפט והפרקליטות אחראים לעינוי הדין, היא (מעודה) לא מבינה בכלל מה רוצים ממנה. היא יושבת שם כאילו היא מנותקת ממה שעשתה, אין רגשות אשם, אין חרטה, אין כלום. והילדים שלנו? נמשיך לטפל בהם, נמשיך לראות את הרגרסיות, אבל כרמל מעודה תמשיך להסתובב ותמשיך לקבל הקלות כי במדינת ישראל שווה להיות פושע".
עו"ד בועז קינג, שמייצג את הורי הילדים, אמר: "בית המשפט לשמחתי קיבל את בקשתנו ולא אפשר לגננת מעודה לצאת לעבודה. עצם הבקשה שלה מקוממת ומתריסה ואין מתחתיה כל בסיס. מקומה של כרמל מעודה מאחורי סורג ובריח ולזמן לא מבוטל".