קבינט הקורונה יתכנס היום (ד') ב-16:30 לישיבה בשיחת ועידה, שבה יביא הפרויקטור רוני גמזו לאישור את תוכנית הרמזור (מצפן), שכוללת סגרים דיפרנציאליים על ערים אדומות והקלות על ערים ירוקות.
הקבינט צפוי להחליט על ביטול סגר סוף השבוע. המל"ל ממשיך לדחוק לסגר מלא בשבועיים האחרונים של אוגוסט כדי להוריד את התחלואה מתחת ל-400 ביום ולאפשר את פתיחת שנת הלימודים. גמזו נרתע מסגרים כלליים ומצדד בסגרים מקומיים.
תוכנית הרמזור כוללת מתן סמכויות וכלים לרשויות המקומיות ולפיקוד העורף כדי להתמודד עם תמונת התחלואה לפי חלוקה לצבעים: עיר אדומה עם רמת תחלואה גבוהה, עיר כתומה, עיר צהובה ועיר ירוקה.
גמזו סייר השבוע ברשויות חרדיות אדומות ואמר לראשיהן: "ברור לנו שאם אתם רוצים לצאת ממעמד של עיר אדומה אתם יודעים יותר טוב ממני איך לעשות את זה כי אתם שולטים בעיר שלכם הכי טוב. תגידו לי מה צריך בשביל לטפל בזה".
חלק מראשי הרשויות מתנגדים להוצאה של חולי קורונה למלוניות ומעדיפים להביא אוכל לבתים. את ההערות של ראשי הרשויות פועל המטה של גמזו לתרגם להצעות תכליתיות.
1 צפייה בגלריה
הסגר בדיר אל אסד בעקבות נגיף הקורונה
הסגר בדיר אל אסד בעקבות נגיף הקורונה
ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה )
פרופ' גמזו הציב כמטרה לקבוע מדד אבסולוטי של מגבלות בערים לפי הצבעים ותנאים להסרתן. בתוכנית ישולבו פיקוד העורף, משטרת ישראל בתחום האכיפה, לשכת הבריאות המחוזית וקופות החולים. הערים הירוקות יתוגברו בבדיקות כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. גמזו גם ימליץ להעניק הקלות לערים ירוקות בדגש על שטחים פתוחים.
גמזו הופתע מהדיווחים על ביקורת של שרים בקבינט הקורונה על ההופעה שלו בדיון ביום שני, ועל כך שהיה לכאורה חסר אונים ולא קונקרטי בהצעות שלו. "בסדר, אז אמרו", אמר בשיחות סגורות. "באתי לכאן לעבוד ואני קורע את התחת כל יום. זה לא פייר. אני אפילו לא שבוע בתפקיד. תנו לי לעבוד".
מוקדם יותר הוא התייחס למקדם ההדבקה (R), שירד בימים האחרונים והתייצב על 1. "אנחנו רוצים שמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-1", אמר פרופ' גמזו. "מה זה אומר כשהוא 1? שאדם אחד מדביק אדם אחד. שלושה אנשים חולים - בסופו של דבר שלושה אנשים נדבקים. אנחנו רוצים פחות מ-1, כלומר - שלושה אנשים יגרמו לחולה אחד. כך נדביר את המגפה וננצח את הקורונה".
לדבריו, החל מהיום הוא יציג מדי יום שלישי את מדד ה-R, מדד ההדבקה הלאומי.
פורסם לראשונה: 21:47, 04.08.20