יום אחרי שבית המשפט התיר לפרסם את שמו ותמונתו של אביעד משה, שניסה לרצוח את אשתו שירה בביתם מצפה רמון, אחיה של הקורבן אמר בריאיון לאולפן ynet כי הצדק נעשה. "בית המשפט הפך על פיה את ההחלטה של השופט ג'ורג' אמוראי והראה לו איך לעשות את הדברים אחרת. ההחלטה הייתה שגויה, ובית המשפט עשה איתה צדק", אמר הבוקר (רביעי) עופר איסקוב. הוא גם סיפר כי בנה התינוק לא מזהה אותה בשיחות וידאו, ובלילות בוכה "בכי תמרורים".
- שירה מודעת למאבק שלכם לפרסם את השם שלו? "שירה מודעת לדברים, אכן. היא יכולה להנהן קצת בעיניים. היא כן מדברת במלמולים עם השפתיים. היא מודעת לכל האהבה והתמיכה, לאנשים שמבקרים אותה, באים אליה, מברכים אותה, מציירים לה ציורים. היא מודעת להכול, ואני מאמין שזה עושה לה שמחה גדולה בלב. וזה מחזק אותנו גם בתור משפחה".
4 צפייה בגלריה
שירה ואביעד משה
שירה ואביעד משה
אביעד משה ושירה איסקוב בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
שירה
שירה
"חשוב לה שמקרה כזה לא יחזור על עצמו". שירה איסקוב
- היא בעצמה התעקשה לפרסם את התמונה הקשה שלה מבית החולים. היא הסבירה לכם למה זה חשוב? "חשוב לה שמקרה כזה לא יחזור על עצמו. היא רוצה שזה באמת יהיה המקרה האחרון. אני לא מבין למה גבר צריך להתנהג באלימות כזאת. למה לנסות ולרצוח. למה להגיע למצב הזה. אנחנו באמת צריכים לבוא ולגדוע את הדבר הזה מאיתנו. אני קורא לנשים אחרות לבוא ולצעוק את הקול שלהן, לבוא ולהגיד את מה שיש להן, לבוא ולפנות לגורמים המטפלים. אי אפשר לצאת מהבית? תגידו שאתן יוצאות לקניות לכמה דקות ואז תלכו. תעשו את הכול בחכמה, תעשו את הכול כמו שצריך, אבל בואו לא ניתן למוות הבא לקרות".
- מה שלומה של שירה הבוקר הזה, היא אופטימית? "אני לא יודע אם היא אופטימית, היא על מורפיום ברמה מאוד גבוהה. היא לא מסוגלת לתקשר יותר מדי. אנחנו כל יום מוצאים דברים חדשים, פגע חדש שקרה לה. עד עכשיו ספרנו 52 דקירות שהוא דקר אותה. אלה פשוט דברים מזוויעים. נס שהיא בכלל בחיים".
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד החלטתו של השופט ג'ורג' אמוראי מול ביהמ"ש בת"א
הפגנה נגד החלטתו של השופט ג'ורג' אמוראי מול ביהמ"ש בת"א
הפגנה בת"א נגד איסור פרסום שמו של הדוקר
(צילום: דנה קופל)
- התינוק, האחיין שלך, הבן שלה, כבר ראה את אמא שלו או שאתם לא חושפים אותו למצב שלה? "ניסינו לדבר איתו דרך הזום, הוא לא הצליח לזהות אותה. הוא לא יצר איתה קשר עין. זה היה מחזה די עצוב, שהיא באה וניסתה לדבר איתו אבל הוא בעצמו לא התייחס אליה. הוא לא הצליח לזהות את אימו".
- משהו מהטראומה הקשה הזו נחרט בו? "רק בלילות אתה שומע את הבכי שלו, בכי תמרורים כזה. אבל ביום הוא בסדר - הוא צוחק, קופץ. יש הרבה אנשים שבאו ותרמו לו הרבה משחקים, הרבה בגדים. יש הרבה אנשים נפלאים מאחורינו.

תמונת החשוד על שלט בנתיבי איילון

בתוך כך פעילות מחאה פרסמו היום את תמונתו של אביעד משה על שלט חוצות מעל נתיבי איילון. מדובר במהלך הראשון של קמפיין מימון המונים בשם "צו פרסום Faceit#" שעלה באתר beactive. מטרתו היא לפרסם את תמונותיהם של נאשמים באלימות נגד נשים ועבירות מין על שלטי חוצות מרכזיים ברחבי המדינה. בהמשך מבקשות המארגנות לפרסם באותו אופן את תמונותיהם של הנאשמים באונס הקבוצתי במלון "הים האדום" באילת.
4 צפייה בגלריה
אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו על שלט חוצות באיילון
אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו על שלט חוצות באיילון
תמונתו של אביעד משה על שלט חוצות באיילון
(צילום: מוטי קמחי)

"המיזם נולד מתוך הרגשת תסכול גדולה, ראיתי איך כל המדינה מתעסקת באונס המזעזע באילת והיה לי ברור שתוך מספר ימים הנושא יישכח וכולנו נתעסק בנושא הבא", סיפרה יוזמת המהלך מיכל לוברבום. " זו האחריות שלנו לא לתת למקרים דומים לקרות בעתיד. אנחנו לא יכולים יותר להבליג ולהמשיך הלאה עד לסערה הבאה. בשנת 2020 יש לנו הכלים להילחם בתרבות האונס והאלימות נגד נשים ולהרתיע את האנס או התוקף הבא".
בית המשפט המחוזי בבאר שבע ביטל אתמול את צו איסור הפרסום על שמו של אביעד משה בעקבות ערר שהגישו ynet ו"ידיעות אחרונות" על ההחלטה של שופט בית המשפט השלום בעיר ג'ורג' אמוראי, אשר חוללה מחאה.
השתתף בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל