במצגת הסיכום השבועי של פיקוד העורף שפורסמה אתמול (יום ד') נכתב כי "החל מהשבוע הבא תיתכן עלייה באחוז החיוביים על רקע אירועי החג, החזרה ללימודים בתלמודי התורה במגזר החרדי במספר חסידויות (התחילה ב-12 באוקטובר), שחיקת המגזרים השונים למול הנחיות הסגר, וכן חזרתם האפשרית של הישיבות לפעילות ב-19 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
פיקוד העורך באכיפת ההגבלות של הסגר
פיקוד העורך באכיפת ההגבלות של הסגר
חיילי פיקוד העורף בהסברה (ארכיון)
(צילום: דובר צה"ל)
עוד נכתב במצגת כי "סוגיית חזרת הישיבות לפעילות מהווה פוטנציאל להדבקה משמעותית במגזר החרדי שבו ממוצע החיוביים עדיין גבוה ועומד על 17%. עם זאת, יש להדגיש כי על פי נתוני הבדיקות מאתמול, שיעור הבדיקות החיוביות בחברה החרדית עמד על 14.9%".
עוד נרשם בהערכת פיקוד העורף כי "עקב הלוויותיהם של מספר אדמו"רים משמעותיים בשבוע האחרון, לוויות שבהן התקהלו אלפים רבים מרחבי הארץ תוך היעדר שמירה על הנחיות משרד הבריאות, תיתכן עלייה נוספת בתחלואה בקהילות החרדיות".
בנוגע לחברה הערבית צוין במצגת של פיקוד העורף כי "ניכרת מעורבות ושיתוף פעולה מצד הרשויות ברוב המחוזות", לצד היעדר שיתוף פעולה במגזר הבדואי בדרום הארץ. מנגד, באשר לחרדים נכתב כי קיים "המשך חוסר שיתוף פעולה במילוי אחר ההנחיות ברשויות החרדיות במחוזות השונים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר מוקדם יותר הערב במרכז השליטה של משרדו כי "לא התכנסו כאן למסיבת ניצחון, אף שהנתונים מעודדים. הדרך עדיין ארוכה, אנחנו עדיין במלחמה. נעבור אותה ביחד".
אדלשטיין ביקש להודות לחברי קבינט הקורונה שאישרו את מתווה ההקלות, וכן לציבור - "לכל מי שהקשיב להנחיות". עוד אמר שר הבריאות: "אנחנו מאוד מודאגים מהתפרצות בגנים. הצוותים המקצועיים שלנו ושל משרד האוצר מסכמים את הפרטים האחרונים כדי להבטיח שזה לא יקרה".

קבינט הקורונה אישר הערב כי היציאה מהסגר המלא תחל ביום ראשון הקרוב ותכלול בשלב הראשון פתיחה של מוסדות החינוך בגילים 6-0, עסקים ללא קבלת קהל, איסוף עצמי ממסעדות, שמורות טבע, גנים לאומיים וחופי הים.
בנוסף, תבוטל מגבלת היציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית, לא יחול איסור על ביקורים בבית אחר, והתקהלויות יתאפשרו בכמות של עד 10 אנשים במרחב סגור ו-20 במרחב פתוח. עוד נקבע כי רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילה לפי קפסולות. השלב הראשון לא כולל יישובים עם נתוני תחלואה גבוהים ("אדומים"), שימשיכו להתנהל תחת הגבלות מחמירות.
התקנות בדבר פתיחת עסקים ללא קהל וגני הילדים לא דורשות אישור של הממשלה. התקנות האחרות ובכללן מגבלת התנועה למרחק של קילומטר, יובאו בהמשך הערב למשאל בקרב שרי הממשלה. הדיון בנוגע להמשך הסגר בערים "אדומות" יובא להכרעת ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל, שתתכנס מחר או במוצאי שבת.