2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
התוכנית בינתיים לא מובאת לאישור. נתניהו וכץ
(צילום: אבי כהן)
למרות ההבטחות, מסתמן שתוכנית המענקים לכל האזרחים לא תאושר בתחילת השבוע. מזכירות הממשלה פרסמה אתמול (שישי) את סדר היום של ישיבת הממשלה השבועית שתתקיים מחר - ו"מענקי הקורונה" לא מופיעים שם.
במסיבת העיתונאים ביום רביעי, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא מקווה שאפשר יהיה להעביר את התוכנית בהחלטת ממשלה - מה שבינתיים לא צפוי לקרות. האפשרות השנייה היא חקיקה, ודבר כזה יכול לקחת כחודש - מה שיהרוס את הכוונה להעניק את הכסף כ"מענק מיידי".
העיכוב באישור המענקים נגרם משום שטרם סיימו להכין את הצעת המחליטים, וגם בגלל מחלוקת עם כחול לבן שדורשת שהמענקים יהיו דיפרנציאליים ויוענקו רק למי שנפגע וזקוק להם.

2 צפייה בגלריה
הבהרה לגבי מענקי הקורונה
הבהרה לגבי מענקי הקורונה
גם בביטוח הלאומי לא ממש יודעים איך ומתי המענקים יגיעו
(צילום מסך מאתר הביטוח הלאומי)


השרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש-הכהן, ממפלגתו של בני גנץ, אמרה השבוע בריאיון לאולפן ynet כי שרי כחול לבן עשויים להצביע נגד תוכנית המענקים. "לא נצביע בעד, אם לא יהיו שינויים מהותיים בתוכנית. כרגע אני אצביע נגד".
לדבריה, "לזרוק שישה מיליארד שקלים על עניים כעשירים, על מי שצריך או לא צריך, זו לא תוכנית כלכלית - זה פופוליזם", הוסיפה השרה. "בוא נחשוב למה הכסף יכול וצריך לשמש - הוא היה מסיים את המצוקה של העובדות הסוציאליות, הוא היה מתגבר את האחיות בבתי החולים ובמערכת הבריאות, אפשר היה לתת את הכסף הזה למובטלים".
התוכנית של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ קובעת כי משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים. יתר האזרחים, ללא ילדים, יקבלו 750 שקלים.
בדיון שהתקיים השבוע במשרד האוצר הביעה הנהלת האוצר התנגדות לתוכנית, לאור כך שמדובר בחלוקת כספים ללא כל היגיון או קריטריונים - גם למי שאינו זקוק לכך.
לטענת גורמים באוצר, מדובר במהלך שיגדיל את הגרעון עוד יותר, ובסופו של דבר ישולם על ידי הציבור. למרות ההיקף האדיר של 6 מיליארד שקלים, כץ ונתניהו ביקשו לבחון אפשרות לקדם את המהלך באמצעות הביטוח הלאומי - מבלי להעביר אותו בחקיקה ראשית.
פורסם לראשונה: 23:04, 17.07.20