שרי כחול לבן עשויים להצביע נגד תוכנית המענקים שהציג ראש הממשלה נתניהו - כך אומרת השרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן ממפלגתו של בני גנץ. "לא נצביע בעד, אם לא יהיו שינויים מהותיים בתוכנית. כרגע אני אצביע נגד", היא אמרה הבוקר (חמישי) בריאיון באולפן ynet.
"לזרוק שישה מיליארד שקלים על עניים כעשירים, על מי שצריך או לא צריך, זו לא תוכנית כלכלית זה פופוליזם", הוסיפה השרה. "בוא נחשוב למה הכסף יכול וצריך לשמש - הוא היה מסיים את המצוקה של העובדות הסוציאליות, הוא היה מתגבר את האחיות בבתי החולים ובמערכת הבריאות, אפשר היה לתת את הכסף הזה למובטלים".
2 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
(צילום: יריב כץ)
"צריך להיערך לדברים שייצרו לנו ערך, לא לתת משהו שנותן למשפחה סוף שבוע בצימר ובזה זה נגמר. אנחנו כבר בגירעון של 13%, בסוף כולנו נצטרך להחזיר את זה, אין ארוחות חינם. התוכנית חייבת לתת מענה לאתגר, שהוא איך אנחנו יוצרים מקורות צמיחה, איך אנחנו תומכים במי שצריך את הכסף".
פרקש הכהן קראה לגיבושה של תוכנית כלכלית ארוכת טווח. "אנחנו חושבים שצריך לשנות כיוון בטיפול במשבר הכלכלי ולהפסיק לטפל באירוע הזה בטלאי על טלאי. יותר מדי פעמים אנחנו יוצאים בלי תוכנית סדורה אחת כוללת. מה שצריך כאן זה ראייה לטווח ארוך, תוכנית סדורה".

בכחול לבן כבר הביעו אתמול ביקורת על התוכנית ובתגובה רשמית שנמסרה מהמפלגה נאמר: "כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתוכנית אחראית וארוכת טווח".
שרים נוספים הביעו אף הם את התנגדותם. שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) אמר: "בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף, משפחות עובדות לא. פיצויים למי שנפגע, לא פיצויים רוחביים". שר הרווחה איציק שמולי (העבודה) אמר: "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים".
לפי התוכנית שהציגו אמש ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כץ, כל משפחה שלה ילד אחד תקבל 2,000 שקל, כל משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקל ומשפחות עם שלושה ילדים ומעלה יקבלו 3,000 שקל. כל אזרח אחר מעל גיל 18 יקבל 750 שקל. עלות התוכנית הכוללת נאמדת בשישה מיליארד שקל.