משרד הביטחון והתעשייה האווירית מפרסמים אחר הצהריים (יום ג') תמונות ראשונות ממצלמת הלוויין "אופק 16", שצולמו מעל סוריה. מנהלת החלל במפא"ת חשפה במקביל את התשתית הלאומית לייצור מצלמות חלל המשותפת למשרד הביטחון ולחברת "אלביט מערכות".
2 צפייה בגלריה
תמונת לוויין
תמונת לוויין
אתר העתיקות בתדמור שבסוריה תועד מ"אופק 16"
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
תמונת לוויין
תמונת לוויין
תמונת הלוויין
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

צוותי ההנדסה של מנהלת החלל במשרד הביטחון ובתעשייה האווירית ממשיכים בהכנת הלוויין "אופק 16" לשימוש מבצעי. בתמונות שצולמו מהלוויין בימים האחרונים ניתן לראות את אתר המורשת העולמית תדמור שבסוריה, את עתיקות העיר הקדומה ואת התיאטרון הרומי המפורסם.
"אופק 16", ששוגר בהצלחה לחלל בחודש שעבר, הוא לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות. בלוויין מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של "אלביט מערכות", בעלת איכות טובה ביותר, עם מאפייני יחס ביצועים למשקל הטובים ביותר הקיימים בשוק.
במקביל, התשתית לייצור מצלמות חלל הוקמה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. התשתית הלאומית כוללת מעבדות לייצור עדשות ומראות מקלות וכן תא ואקום שמדמה את התנאים בחלל, ומשמש לבדיקת מצלמת הלוויין בטרם שיגורה למשימתה בחלל.
בתקופה הקרובה, לאחר השלמת הליך הבדיקות בחלל (In Orbit Testing) על ידי התעשייה האווירית, מפא"ת ואמ"ן, יעביר משרד הביטחון את הלוויין לאחריות הפעלת "יחידה 9900" - יחידת המודיעין הגאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל, והלוויין יוכרז כמבצעי.
שר הביטחון בני גנץ אמר כי "ישראל יודעת לפעול מול אויביה מקרוב ומרחוק, ולהגן על אזרחיה בכל מקום ומכל מקום. האמצעים הטכנולוגיים שאנחנו מפתחים במשרד הביטחון ובתעשיות הם כלי אפקטיבי ומשמעותי בשמירה על ביטחון המדינה. נמשיך לפעול ולקדם את היתרון הטכנולוגי של ישראל, כחלק בלתי נפרד מהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 15:58, 25.08.20