בית משפט השלום בראשון לציון קבע בדיון היום בצהריים (רביעי) כי פעילת הימין אורלי לב תסיר סרטונים ופוסטים שמתייחסים למשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי. השתיים הגיעו לבית המשפט לדיון שנקבע בבקשת היועץ המשפטי לממשלה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד לב, בעקבות סרטון שפרסמה ברשתות החברתיות וטענה כי בו לכאורה נראה בנה של בן ארי תוקף שוטר.
6 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בבית המשפט
ליאת בן ארי בתום הדיון
(צילום: יריב כץ)
סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, השופט מנחם מזרחי, שהורה על הסרת הסרטונים - אמר: "אני לא יודע כמה זמן זה ייקח לך, אבל את מסירה את הסרטון וכל פוסט שקשור לסרטון". הוא הנחה את הפרקליטות: "תעקבו אם זה קרה. אני לא מחליט בינתיים (לגבי הוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת - ג.מ)".
בן ארי התייחסה להחלטת השופט ואמרה כי "אני עובדת ציבור שמנסה לעשות את עבודתי כראוי. האירוע הזה ערער את שלוות נפשי". בן ארי הוסיפה כי "אי אפשר לתת לאנשים לעשות מה שהם רוצים בצורה הזו כי בסוף אין לדעת איך זה ייגמר".
6 צפייה בגלריה
אורלי לב
אורלי לב
אורלי לב בדיון היום
(צילום: יריב כץ)
הצו שבית המשפט ברמלה התבקש לתת אוסר על לב לפרסם, באמצעותה או באמצעות אחרים, בדף הפייסבוק שלה או בכל מדיום אחר, את הסרטון שהיא צילמה ושבו היא טענה כי בנה של עו"ד בן ארי תוקף שוטר - "או כל סרטון אחר שבו מספרת המשיבה כי בנה של הנפגעת תקף שוטר, או כל פרסום אחר הנוגע אליו בהקשר לאירועים שמתוארים בבקשה". היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש "להימנע מלהפיץ את הסרטונים הללו בעתיד בכל דרך, וכן להסיר לאלתר את הפרסומים המדוברים מכל רשת חברתית".
בנוגע לאירועים שבהם הפעילה לב מעורבת לכאורה, ציין היועץ מנדלבליט: "האירועים המפורטים בבקשה ביחס לנפגעת והפרסומים הכוזבים הנוגעים לבנה, בוצעו נוכח מילוי תפקידה של הנפגעת המכהנת כמשנה לפרקליט המדינה במקצועיות ובמסירות, וכפועל יוצא וישיר מהיותה עובדת ציבור.
"יודגש כי הפרסומים נועדו להטריד את הנפגעת, להתיש אותה נפשית, להלך עליה אימים, ולגרור אנשים נוספים בציבור שיפעלו גם הם להטריד את הנפגעת ולפגוע בשלוות חייה. יתרה מכך, מטרת הפרסומים המיוחסים לבנה של התובעת להטיל על הנפגעת מורא ולרפות את ידיה".
6 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
"האירועים בבקשה - פועל יוצא מהיותה של בן ארי עובדת ציבור". אביחי מנדלבליט
(צילום: דנה קופל)
עוד הבהיר מנדלבליט: "כפי שיצא בפרסום הרשמי של משרד המשפטים, מדובר בפרסום חסר בסיס - בנה של הנפגעת לא היה כלל במושב בעת ההפגנה. למרות זאת, ממשיכה המשיבה להפיץ את אותו פרסום, ובכך היא ממשיכה להטריד את הנפגעת ובני משפחתה ולפגוע בשלוות חייהם".
ניר גנצ'רסקי מפרקליטות תל אביב, אמר כי "המחלוקת לא נוגעת לזכות ההפגנה של המשיבה או חופש ביטוי אלא השאלה האם קיימת לה זכות להטריד את בן ארי ובני משפחתה באופן שעולה על הטרדה מאיימת. הבקשה שהגשנו מידתית ומתבקשת רק ביחס לפרסומים ושיתוף מחדש של האירוע מ-27.7 'שבנה של בן ארי הוא שתקף שוטר ולא נעצר כי אמו עושה שימוש בתפקידה ומעמדה כדי להבריחו לצפון ולשבש חקירה'. הבחור שנפצה בסרטון אינו בנה של התובעת".
6 צפייה בגלריה
אורלי לב
אורלי לב
אורלי לב בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
לטענתה של לב, המפגינים התאספו למחות נגד בן ארי "בתום לב. לא הגענו כדי לפגוע. בחור שעמד קרוב אלינו לא הפסיק לומר 'אל תקללו את אמא שלי'".
"לא הייתה כוונה לפגוע בבן ארי או כוונה של אלימות או משהו נגד החוק", אמרה לב. "קיבלנו אישור משטרתי וליווי משטרתי. לא היה שום דבר מנוגד לחוק. הגיע בחור, עמד במרחק חמישה מטרים מאיתנו ולא הפסיק לומר אל תקללו את אמא שלי. אחר כך התקרב לאחד הפעילים ובא לסתור לו".
השופט אמר בתגובה כי "אלו הראיות שהובילו אותך למסקנה, אבל היום את יודעת שזה לא הוא. אפילו ביתי בת ה-12 לא מסיקה כך מסקנות. הוא התנהג לא בסדר, אבל מה זה משנה שהוא אמר שהוא הבן שלה? לא ככה מסיקים מסקנות".
עו"ד טלי גוטליב, המייצגת את לב, אמרה כי "היועמ"ש יוצא נגד האישה הקטנה הזו בגלל שהיא פרסמה משהו. יש כאן גברת תמת לב שבאה להפגין, ניגש אליה מישהו ואומר שהוא הבן של בן ארי. היא מפרסמת. מה עושה בן ארי, פונה אליה? לא, היא פונה לתקשורת וליועמ"ש. אנחנו כאן כי היועמ"ש ביקשה בקשה שלא מגובה בתצהיר. אני אמורה לסמוך על בן ארי?"
6 צפייה בגלריה
עו"ד טלי גוטליב. "אם היו פונים ללב הייתה מורידה את הסרטון"
עו"ד טלי גוטליב. "אם היו פונים ללב הייתה מורידה את הסרטון"
עו"ד טלי גוטליב. "אם היו פונים ללב הייתה מורידה את הסרטון"
(צילום: אלי סגל)
גוטליב הוסיפה: "השאלה אם בית המשפט ייתן יד למשהו שאינו הוגן. אם בן ארי הייתה פונה לאורלי לב היא הייתה מסירה את הסרטון. נציגי המדינה שלי יושבים כאן בדיון ומגחכים עד חרפה מטיעונים שאנחנו אומרות".
עורכת הדין כנרת בראשי, המייצגת גם היא את לב, טענה כי "עומד אדם, אותו ילד, לא הילד של כולנו ומתחזה לאדם אחר. הוא תוקף שוטר והמדינה באמצעות היועמ"ש. במקום לבדוק מי הוא אותו מתחזה שתוקף שוטר, עבירה חמורה מאוד, אנחנו מגיעים לבית המשפט בבקשה להסרת סרטון. אם היינו מקבלים בקשה להסרת הסרטון הוא היה מוסר לאלתר. עכשיו יוסר הסרטון".
נציג הפרקליטות סתר את טענות סנגוריה של לב: "אנחנו לא רוצים את טוב ליבה לא של המשיבה ולא של חברותיי. אנחנו רוצים צו וזה בדיוק המקרה של הוצאת צו. אני לא יכול להתאפק ואני שומע את חברתי טוענת". הוא הוסיף כי "ב-28.7, למחרת, עולה המשיבה לראיון אומרת לה יעל דן שיש הודעה רשמית של הפרקליטות שזה לא הבן שלה אבל לב מתעקשת".
נציג הפרקליטות טען כי לב המשיכה לטעון שמדובר בבנה של בן ארי למרות הפרסומים: "בניגוד לאופן שמנסים להציג אותה כתמת לב היא עלתה אצל דן ויום למחרת אצל אבי רצון למרות הודעה רשמית של המשרד היא מצייצת את זה מחדש. לכן הטענה הזו של תום לב ריקה מתוכן".
ליאת בן ארי אמרה כי "כשצועקים שאורלי לב תמת לב זה לא משכנע. בשבועיים האחרונים היא לא מפסיקה להשמיץ את הבן שלי וטוענת טענות סרק. הגיע הזמן שבית המשפט יאמר דבר וחצי דבר כדי שעובדי ציבור אחרים ידעו שיש מי שמגן עליהם. כל האירוע הזה ערער את שלוות נפשי, שלוות נפשו של בני ומשפחתי ולא מגיע לאף אחד יחס כזה".
בתום הדיון פעילי ימין תקפו את העיתונאי אביעד גליקמן כשיצא מבית המשפט וצעקו לעברו "בושה". גליקמן פרסם בעבר הקלטות ממעון ראש הממשלה המעידות על היחס של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כלפי עובדות המעון.

בן ארי הוסיפה כי "הגברת תמת הלב, הודיעו לה ממשרד המשפטים יום אחרי ובמקום מיד לאחר מכן במקום להתנצל היא המשיכה בשלה - דבר שגרם לאיומים גם נגד הבן השני שלי".
בתוך כך, בן ארי ובעלה זומנו היום לשימוע בפני התביעה העירונית של עיריית ראש העין, בשל חקירת חשד לפיצול בית שבבעלותם. מעיריית ראש העין נמסר כי "השניים הוזמנו לחקירה שגרתית בחשד לחריגת בנייה בנכס הרשום על שמם בראש העין. היועצים המשפטיים של העירייה והוועדה לתכנון ולבנייה סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר הבקשה בדומה לבקשות רבות ודומות אשר נדונו ואושרו ע"י הוועדה".