3 צפייה בגלריה
המטוס הפרטי של טדי שגיא
המטוס הפרטי של טדי שגיא
המריא לאתונה בסגר: המטוס הפרטי של טדי שגיא

מטוסיהם הפרטיים והמפוארים של שניים מבין אנשי העסקים העשירים ביותר בישראל המריאו בסוף השבוע האחרון מנתב"ג לנמלי התעופה ביוון "הירוקה". עם כניסת חג הסוכות, כאשר מדינת ישראל כולה נמצאת תחת סגר שני, המריאו מישראל בזה אחר זה עשרות טיסות צ'רטר במטוסי מנהלים יוקרתיים, בשימוש של עשירי ישראל, ליעדים אהודים באיי יוון בהם מיקונוס, רודוס, סלוניקי והבירה אתונה.
בין המטוסים הפרטיים היו שניים השייכים לאנשי העסקים מהעשירים ביותר בישראל: מטוס האיירבוס A319 של טדי שגיא המריא לאתונה, ומטוס הבואינג 737 של שרי אריסון המריא לרודוס. יש לציין כי לא ברור אם המיליונרים היו בעצמם במטוס או שמקורביהם עשו בהם שימוש. בנוסף, כמה מטוסים אף נחתו באתרי נופש בטורקיה כמו מרמריס ודלמן.
3 צפייה בגלריה
אחד המטוסים של "חץ תעופה" עושה רונדלים בסוף השבוע
אחד המטוסים של "חץ תעופה" עושה רונדלים בסוף השבוע
אחד המטוסים של "חץ תעופה" בסוף השבוע
3 צפייה בגלריה
מסלולי טיסות סדירות ליוון
מסלולי טיסות סדירות ליוון
מסלולי טיסות סדירות ליוון בסוף השבוע

במקביל לטיסות עשירי ישראל, גם חברות התעופה המסחריות הפעילו טיסות רבות במהלך סוף השבוע ליעדים "ירוקים" ביוון עם טיסות לרודוס, סלוניקי, רודוס, אתונה, כריתים. בין החברות שפעלו היו ישראייר, אל על, ארקיע, בלו בירד וחברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס. יש לציין כי היות שעל פי התקנות ישראלים יכלו לרכוש כרטיסי טיסה עד ה-25 בספטמבר בשעה 14:00, עם כניסתו של הסגר לתוקף, נותרו במטוסי החברות מקומות רבים.
במשרד הבריאות הודו השבוע כי אין שיקול רפואי להגבלת טיסות למדינות "ירוקות" במהלך הסגר, וכי הסיבה להגבלות נובעת מהחלטת הדרג הפוליטי ליצור "שוויוניות" בן אלה שיכולים לטוס לבין אלה שלא.
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה ב"כאן רשת ב'" כי "ההצדקה לכך היא יותר "הצדקה של שוויוניות". פרייס ציינה אז כי "אנשים במדינת ישראל שמוטלות עליהם הגבלות לא יכולים לזוז אלף מטר, אבל מי שיש לו כסף יכול לקנות כרטיס טיסה ולנסוע למקום אחר".