ארבעה ימים לפני הסגר הכללי שצפוי להיכנס לתוקף ביום שישי ב-14:00 - סיכמו היום (שני) השרים רגב אדלשטיין, דרעי ואשכנזי כי תתאפשר תנועה אווירית, אך רק טיסות שאושרו מראש יוכלו להמריא ולנחות בנמל התעופה בן גוריון.
כמו כן, הגעה לנמל התעופה תתאפשר רק בהצגת כרטיסי טיסה בתוקף ארבע שעות לפני מועד הטיסה. "על כלל הנוסעים לוודא את חובתם כלפי מדינת היעד מבחינת הצגת תוצאות בדיקות הקורונה הנדרשות", נמסר.
4 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון בזמן הקורונה
נמל התעופה בן גוריון בזמן הקורונה
נמל התעופה בן גוריון בזמן הקורונה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אל על מטוס מטוסים נתב"ג
אל על מטוס מטוסים נתב"ג
מטוס אל על. השמיים לא ייסגרו בסגר
(צילום: ערן גרנות)
בדיון הוסכם עוד כי תתאפשר יציאת וכניסת ישראלים לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון בהתאם לכללי התו הסגול. כפי שצוין, מדובר רק על טיסות שכבר אושרו. כמו כן, תתאפשר הגעת עולים לישראל באופן סדיר. בנוסף, אזרח היוצא לנמל התעופה יצטייד בכרטיס טיסה בתוקף ארבע שעות לפני מועד הטיסה, מה שיאפשר מעבר ללא הגבלת 500 מטרים.
עוד סיכמו השרים כי אזרחים היוצאים למדינה ירוקה - ישובו לארץ ללא בידוד ולתנאי הסגר בישראל. ישראלים הנוסעים למדינה אדומה - ישובו לבידוד בישראל. במקרה שמדינה ירוקה תהפוך לאדומה - תינתן התרעה מראש של ארבעה ימים שבמהלכם ניתן יהיה לשוב לישראל ללא בידוד. תיירים ואזרחים זרים עדיין לא מורשים להיכנס לישראל.
יצוין כי כרגע מתאפשרת כניסת ישראלים וחזרה ללא בידוד לשתי מדינות ירוקות - יוון ובולגריה. משרד הבריאות עדכן כי קרואטיה והונגריה נכנסו לרשימת המדינות האדומות, ונציגי המשרד הזהירו כי גם בולגריה עלולה להפוך לכזאת בימים הקרובים.

יש לציין כי נמל התעופה בן גוריון לא נסגר מעולם, אפילו לא במלחמות, אלא רק בימי כיפור. גם בשיא הקורונה, ולאורך כל התקופה, נתב"ג נשאר פתוח מתוך הבנה שאי אפשר לסגור את שער הכניסה האווירי והראשי של ישראל. לכן, בנתב"ג אמרו שהמסגור במערכת הפוליטית כאילו נתב"ג היה בסכנת סגירה זמנית לא היה ריאלי, ונועד רק כדי לתת "הישג" לפוליטיקאים שכביכול מנעו זאת.
הסגר בחגים, נזכיר, יחל ביום שישי הקרוב בשעה 14:00 - ערב ראש השנה - וימשיך שלושה שבועות לפחות. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר באולפן ynet כי עד לשעה 14:00 ביום שישי תותר תנועה בדרכים, ולאחר מכן תוטל מגבלת 500 המטרים וכבר לא יהיה ניתן לעבור בין הערים. לדבריו, "מי שייסע למשפחה בחג יצטרך להישאר שם" - עד לתום הסגר.

התחבורה הציבורית תצומצם משמעותית

שרת התחבורה מירי רגב קיימה ישיבת הערכת מצב בהשתתפות סגן שר התחבורה אורי מקלב וממלא מקום מנהל הרשות לתחבורה הציבורית, שבסיומה הוחלט - כפי שפורסם קודם ב-ynet - כי התחבורה הציבורית לא תפעל בימי חול החל מהשעה 22:00 ועד השעה 05:00 למחרת.
4 צפייה בגלריה
חידוש הנסיעה ברכבת בצל התפשטות נגיף הקורונה
חידוש הנסיעה ברכבת בצל התפשטות נגיף הקורונה
לא תפעל בשישי ובשבת. רכבת ישראל
(צילום: עידן ארבל)
שירות האוטובוסים יפעל במהלך הסגר בתפוסה של 50%. אוטובוסים בינעירוניים יפעלו בימים ראשון עד חמישי בלבד. הקווים לא יפעלו בימי שישי, מוצאי שבתי ובערבי ומוצאי החגים. אוטובוסים עירוניים יפעלו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 05:00 ל-22:00, ובימי שישי ומוצאי שבת לפי לוח הפעילות השגרתי.
הקווים שיפעלו יהיו אלה שיבטיחו את ההגעה והחזרה למוקדי התעסוקה במשק ולצרכים חיוניים בלבד. קווים אחרים, ובהם קווי לילה, קווי תלמידים, קווי אקדמיה ונוספים יבוטלו. קווים שאינם מזוהים כקווים המגיעים למוקדי התעסוקה ידוללו באופן משמעותי. המידע המלא לציבור אודות הקווים הפעילים והמדוללים יהיה זמין החל מיום רביעי אחר הצהריים בכל ערוצי השירות והאפליקציות.
4 צפייה בגלריה
קו 1 בירושלים
קו 1 בירושלים
פעילות האוטובוסים תצומצם. עומסים בתחבורה הציבורית בירושלים, ארכיון
(צילום: אלי מנדלבאום)
בנוסף לכך, רכבת ישראל תפעל בהתאם למודל הוואוצ'ר בימים ראשון עד חמישי בין השעות 22:00 ל-05:00. הרכבת לא תפעל בימי שישי, מוצאי שבת, בערבי חג ובמוצאי חג. שירותי "באבל" ו-"טיקטק" יפעלו בערים הרלוונטיות בימים ראשון עד חמישי בשעות הסדירות. מוניות שירות עירוניות יפעלו לפי מתווה האוטובוסים העירוניים, ומוניות שירות בינעירוניות לפי מתווה האוטובוסים הבינעירוניים.
כמו כן, שירות האוטובוסים לאילת יופעל באופן מצומצם בהזמנת מקום מראש על מנת לשרת את תושבי אילת לנסיעה חיונית.
בהתאם למגבלות הקורונה, לא תתאפשר ישיבה באוטובוסים מאחורי הנהג, למעט אוטובוסים שכבר הותקנו בהם מחיצות מגן לנהגים. שירות הנסיעה הבינעירוני במהלך הסגר נועד לצורך הגעה למקומות העבודה שאושרו על פי החלטת הממשלה ולצרכים חיוניים בלבד. ממשרד התחבורה נמסר כי "תתבצע אכיפה למניעת ניצול של מערך התחבורה הציבורית לצרכים שאינם חיוניים ותוך הפרת הסגר".
השרה רגב מסרה כי "ההחלטה על סגר הייתה לא קלה, אבל היא כורח המציאות ותביא אותנו בסופו של דבר להורדת התחלואה על מנת להציל חיים ולהימנע מקריסת מערכת הבריאות. התחבורה הציבורית תיתן מענה לצרכי המשק בימי הסגר בהתאם למגבלות מערכת הבריאות. תודתי לאנשי משרד התחבורה, למפעילים התחבורה הציבורית, לציבור הנהגים ועובדי הרכבת, שפועלים בחזית המאמץ לשמירה על הרציפות התפקודית במשק גם בימי הסגר, בהתאם להחלטות הממשלה".
כל המידע על השינויים בתחבורה הציבורית זמין לציבור במוקד הטלפוני 8787*, באפליקציות הייעודיות, באתרי המפעילים ובאתרי הרכב.
פורסם לראשונה: 17:59, 14.09.20