2,331 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים, מתוך 65,036 נבדקים. שיעור המאומתים עומד על 3.7% - נמוך משמעותית מהחודשים האחרונים. מקדם ההדבקה ירד הבוקר מ-1.02 ל-0.99. בחברה החרדית הנתון ממשיך לעלות מ-1 ל-1.07, ובחברה הערבית ירד מ-1.04 ל-0.98. 708 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 223 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 5,899 בני אדם.
ראש קבינט המומחים של "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, הזהיר היום כי אם ההנחיות לא יישמרו המצב עלול להידרדר. בליצר הודה כי היו חלקים במתווה של הפעימה השלישית של היציאה מהסגר - שאילו היו מתייעצים עם צוותו, המומחים היו מציעים לדחות אותם לפעימה אחרת. " לו היו מתייעצים איתנו על עצרות המוניות בחללים סגורים, היינו ממליצים אחרת. למשל, כל ההתקהלויות ההמוניות - אין סיבה לפתוח הכל בבת אחת. אחרי המאמץ הלאומי שהושקע, עכשיו זה הזמן להתנסות במתווים שמותאמים לתו ירוק כי ישראל היא המדינה היחידה שיכולה לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
(צילום: EPA)
אתמול אמר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בריאיון לאולפן ynet כי תיתכן עלייה בתחלואה בצל גל ההקלות הנרחב שנכנס לתוקף, ולא פסל הטלת סגר רביעי.
לקריאה נוספת
הריאיון של מייגן והארי. הריאיון של הנסיך הארי ומייגן מרקל לאופרה ווינפרי עלה לאוויר וכפי שהובטח - השניים לא שמרו אף סוד בבטן. מה היה בריאיון? המחשבות האובדניות של מרקל, שסיפרה כי לא רצתה לחיות יותר והאמינה ש"לכולם יהיה יותר טוב בלעדיה", התקרית המפורסמת עם גיסתה, קייט מידלטון והחששות שהיו בארמון לגבי צבע עורו של בנם הבכור, ארצ'י. על כל אלו, ועוד, הזוג נתן את כל התשובות.
"נכנסתי לזה בתמימות", סיפרה הדוכסית מסאסקס לווינפרי, ותיארה את המפגש הראשון עם סבתו של הארי, המלכה אליזבת. "התאמנו קצת לפני בקידות ואז פשוט נכנסנו פנימה ופגשתי אותה. אני לא זוכרת בדיוק מה היה, פשוט ישבנו שם ושוחחנו. גדלתי בלוס אנג'לס, אני פוגשת אנשים מפורסמים כל הזמן, אבל זה לא היה אותו הדבר".
בריאיון הכחישה מרקל כי גרמה למידלטון לבכות ואף טענה כי "זה היה בדיוק להפך". כשווינפרי שאלה את הדוכסית מסאסקס על אותו ויכוח מפורסם והאם יכול להיות שהיא גרמה למידלטון לבכות, מייגן ענתה: "לא, ממש לא. ההפך בדיוק קרה. אני לא אומרת את זה כדי לזלזל באף אחד, השבוע של החתונה היה ממש קשה. קייט הייתה מוטרדת ממשהו אבל זה היה שלה - והיא התנצלה לאחר מכן. היא הביאה לי פרחים ופתק, והיא עשתה בדיוק את מה שאני הייתי עושה במידה והייתי יודעת שפגעתי במישהו - היא לקחה אחריות על זה".
4 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)
לקראת אמצע הריאיון הנסיך הארי הצטרף לצידה של אשתו ויחד חשפו השניים את מין העובר בבטנה של מרקל, שיגיע לעולם בקיץ הקרוב. "זו בת", אמר הנסיך בהתרגשות, והוסיף: "אני פשוט אסיר תודה. להביא ילד ואז ילדה, כאילו - מה עוד אפשר לבקש? עכשיו יש לנו את המשפחה שלנו, אנחנו נהיה ארבעתנו יחד עם שני הכלבים שלנו". כשנשאל הנסיך האם בכוונתם להביא עוד ילדים לעולם אמר שלא, ושהם סיימו.
לקריאה נוספת
יום האישה הבינלאומי שחל היום היה הזדמנות להפגיש את הנשים המובילות, היוצרות, המעניינות והמרגשות במקום אחד- ועידת "הנשים של המדינה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"לאשה".
מנכ"לית טחינה אל-ארז, ג'וליה זהר, מתחה בוועידה ביקורת על היחס לקהילה הגאה במגזר הערבי: "אנחנו כמו יען, תוקעים את הראש באדמה". בפאנל השתתפו גם טלי חלף, יו"ר אור שלום, ונאוה ברק, נשיאת עמותת עלם - שסיפרו על היכולת לעזור לבני-נוער בסיכון גם בשנת קורונה מאתגרת במיוחד.
4 צפייה בגלריה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
(צילום: אביגיל עוזי)
בוועידה נערך מפגש בין שתי נשים מעוררות השראה, הזמרת ריטה ולילך שם טוב, שהגרוש שלה רצח את שלושת ילדיה. למרות הכאב הבלתי נתפס, שם טוב לא נתנה לרוצח לנצח אותה וכיום היא מרצה על אלימות סמויה והתמודדות עם משברי חיים, משמשת כמאמנת אישית ומגדלת את הבת שנולדה לה, שי-לי. ברגע מרגש במיוחד הושיבה ריטה את שי-לי על ברכייה ושרה לה את "קחי לך".
רונית לב ארי מעמותת "בית רות" לנערות ולצעירות בסיכון, אמרה בפאנל "שנת הדמים של הנשים: איך מפסיקים את האלימות ומצילים את האישה הבאה?": "אני לא רוצה לעורר אליהם שום סימפטיה, בשום פנים, אבל הגברים האלימים הם תוצרים של בית אלים, וזה מה שמייחד אותם. אין שום סימנים מזהים אחרים. לא עדה, לא השכלה, לא שום דבר חיצוני. הוא יכול להיות בן של פרופ' באוניברסיטה, בן של שופט, בן של איש אקדמיה".
היא התייחסה לנורות האדומות שאמורות להידלק אצל אישה במערכת יחסים, ואמרה: "כשהייתי בנעמת בתחילת שנות ה-90 באו נשים ואמרו 'יום אחרי החתונה הוא התהפך. עד אז הכל היה נהדר'. כשהתחלנו לבדוק את ה'נהדר' ראינו יחסים מאוד מצערים בהתחלה. היא תיארה את עצמה כבובה על חוט.
ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, סיפרה על הדרך שעברה והשיבה: האם פניה לפוליטיקה?.

מותק בול באמצע. למה? בגלל עלייתה אתמול של הדרמה הקומית הפוליטית הישראלית החדשה, המשודרת בערוץ כאן 11. הסדרה תשודר כל יום עד הבחירות הצפויות בעוד שבועיים, והיא נוצרה על ידי שמואל הספרי, יוצר פולישוק.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מותק בול באמצע"
מתוך "מותק בול באמצע"
מתוך "מותק בול באמצע"
(צילום: בנימין נמרוד חירם)
במרכז הסדרה עומדת מותק מרדכי (גילי איציקוביץ') פליטת ריאליטי שהפכה לחברת כנסת. עוד משחקים בסדרה קובי מימון, שדמותו עומדת בראש המפלגה אליה הצטרפה איציקוביץ'.