3 צפייה בגלריה
נכדו של אברהם חסנו
נכדו של אברהם חסנו
נכדו של אברהם חסנו עם תמונת הסב שנרצח
(באדיבות המשפחה )

זה קרה באוקטובר 2015. תושב קריית ארבע אברהם חסנו (54), אב לשבעה וסב ל-13, נדרס למוות על ידי פלסטיני. מונולוג של בתו, שנכתב לקראת גזר דינו של המחבל שיינתן מחר (יום ב'), מראה כי השנים שחלפו לא מרפאות את הכאב.
המסמך שכתבה לאה חסנו, שאת תוכנו היא מתכוונת להביא לידיעת השופטים, מתפרסם כאן לראשונה. "אז מה מרגישים כשהאדמה נופלת מתחת לרגליי וכשהמשפחה מתפרקת לרסיסים? כאב וחוסר ודאות. אין מילים שיכולות לתאר את הכאב. לא על עצמי, אלא על אמי שצריכה להחזיק שבעה ילדים, 13 נכדים ואת עצמה".
3 צפייה בגלריה
פיגוע הדריסה ב-2015
פיגוע הדריסה ב-2015
פיגוע הדריסה ב-2015
(צילום: AP)
לאה גרה בסמוך לבית הוריה, וגידלה לבד את ילדיה פאר-אברהם ורותי בני התשע ואגם בת ה־13. הקשר שלהם עם אביה היה מיוחד. "אבא שלי גידל אותם מהרגע שנולדו, הוא היה להם דמות אב לכל דבר. קשה לתאר את הכאב שמפלח את לבי כשאני רואה את בני ישן עם התמונה של סבא, גם אחרי 4.5 שנים. הבן שלי בוכה כל לילה על הסבא שהיה לו אבא ושאבד לו", היא כותבת לשופטים.
"אחרי המקרה לא למדנו לשנוא כי זה משחית את הנפש. אנחנו יהודים גאים שיעשו הכל כדי להגן על הארץ שלנו ועל חיינו, אבל שום שנאה לא תמלא את לבנו. אם השופטים לא יגזרו את העונש המרבי נערער. לא נשקוט עד שנדע בוודאות שהמחבל המתועב ינמק בכלא עד סוף ימיו, שנדע שהוא משלם על השנאה והרוע שיש בו... אני מודה לאבא שגידל אותנו חזקים ואיתנים לדעת שהכול לטובה. שום גזר דין לא יחזיר אותך אלינו אבא יקר, רק החסד והטוב יכולים לתת לנו לטעום מעט מטעם החיים שלך".
גזר דינו של הדורס, סבחאן אלטיטי, יינתן על ידי בית המשפט הצבאי בעופר. חסנו, שנרגם באבנים בעת שנהג ברכבו, יצא החוצה בניסיון להימלט מפגיעה ואז נדרס על ידי משאית שבה נהג אלטיטי. הדורס נמלט מהמקום.
3 צפייה בגלריה
עו"ד חיים בלייכר
עו"ד חיים בלייכר
עו"ד חיים בלייכר
(צילום: יריב כץ)
ב-ynet פורסם לראשונה כי נגד המחבל הוגש בתחילה כתב אישום בגין הריגה, אבל בעקבות מחאה חריפה של משפחת חסנו הוחמר סעיף האישום להריגה בכוונה תחילה, עבירה המקבילה לרצח בדין האזרחי. לפני כשנה הוא הורשע ברצח. בשל מגבלות הקורונה יגיעו לאולם רק חמישה מבני משפחתו של חסנו.
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה ומסייע למשפחת חסנו: "מדובר במחבל שראה הזדמנות לרצוח יהודי ולקח אותה בשתי ידיים. מחבל כזה ראוי לגזר דין מוות, ולכל הפחות שיישב למאסר עולם כל חייו".