3 צפייה בגלריה
בית כנסת בית ישראל
בית כנסת בית ישראל
בית כנסת בית ישראל
רק שלשום (שישי) אישר קבינט הקורונה הגבלות חדשות - ובעקבות זעם החרדים ולחץ המסעדנים, במשרד הבריאות שוב מזגזגים ומבשרים דווקא על הקלות: שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט כי יושוו תנאי המסעדות ובתי התפילה, לדבריו "מבלי לפגוע בבעלי העסקים".
על פי הודעת אדלשטיין, היום תובא הצעת החלטה שתקבע כי במסעדות, במקומות ציבוריים, בבתי עסק ובבתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 אנשים בחלל סגור ו-30 בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של שני מטר בין שולחן לשולחן (התו הסגול). עד כה מספר המתפללים המותר בבית כנסת עמד על 10 בלבד.
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין
(צילום: אבי מועלם)
כפי שצוין, רק שלשום קבינט הקורונה אישר את ההגבלות שעליהן דווח לראשונה ב-ynet, ולפיהן רק עשרה אנשים יוכלו לשהות בתוך מסעדות, בתי קפה וכן בבתי תפילה הקטנים מ-80 מ"ר. מחוץ למבנה יוכלו לשהות עוד 30 איש. במקומות גדולים יותר יוכלו לשהות עד 20 איש בתוך המבנה ועוד 30 בחוץ.
כעת, כאמור, המספר שוב ישתנה. לפי הודעת שר הבריאות, החלטתו התקבלה "לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע ובכללם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי והפרויקטור פרופ' רוני גמזו".

3 צפייה בגלריה
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר הודעת קבינט הקורונה ביום שישי בבוקר, אמר תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד": "מקבלי ההחלטות המשיכו לקבל החלטה מנוגדת מציאות. בעוד במסעדות בתי קפה וברים אין הדבקות, בחרו ללא כל היגיון חברי קבינט הקורונה להכניס שיקולים פוליטיים לא קשורים ולייצר הגבלה נוספת על תעשיית המסעדות המדממת".
באותה ישיבת קבינט קורונה דרשו השר אריה דרעי ויעקב ליצמן "תו סגול" אחיד למסעדות, בתי מלון ובתי כנסת. בישיבה שנערכה יממה לפני כן, צעק ליצמן כמה פעמים על נתניהו ואמר: "אתם מבזים את בתי הכנסת".
פורסם לראשונה: 22:50, 15.08.20