1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ )
על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה יקיים הבוקר (יום ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות על רשימת צעדים מגבילים מחמירים שהגישו לו המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד הבריאות. בין השאר מדובר בהגבלת התקהלות ציבורית לעשרה אנשים בלבד, סגירת בתי כנסת, סגירת חופי הים, סגירת קייטנות ובתי ספר של החופש הגדול, סגירת מכללות ומעבר ללימוד מקוון, סגירת מסעדות והשארת משלוחים, סגירת בריכות, סטודיו וחדרי כושר וצמצום מסוים של התחבורה הציבורית.
מגפת הקורונה - כתבות נוספות:
הדיון אמור להתקיים ב-11:30 בהשתתפות גורמי מקצוע ושרים. ככל הנראה תתקיים בערב ישיבת ממשלה לאשר את שורת המגבלות שיגובשו בדיון.
אתמול אמר נתניהו שהנחה להציג לו צעדים שתוך 48 שעות יחלו לשטח את עקומת התחלואה. "אנחנו עושים הכול כדי להימנע מסגר מלא, אבל כדי להימנע מסגר מלא אני צריך את שיתוף הפעולה המלא שלכם אזרחי ישראל".
ככל הנראה, הממשלה תקבל חלק מהמגבלות המוצעות, ורק בשלב הבא – אם וכאשר – תאושר ההצעה לסגר בלילות ובסופי שבוע.



במקביל, בדיון בוועדת החוץ והביטחון הודיעה נציגת משרד הבריאות כי הושלם פיתוח אפליקציית "המגן 2.0", האמורה לסייע באיתור שוהים ליד חולים מאומתים, וכי היא ממליצה לוועדת השרים להחליט על השקתה.
ועדת החוץ והביטחון דנה בהכנה לקריאות שנייה ושלישית של החלק שפוצל מהצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ לצמצום התפשטות נגיף הקורונה. המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות, עו"ד טליה אגמון, השיבה לשאלת יו"ר הוועדה צבי האוזר על מוכנות היישומון: "הושלם הפיתוח ויש שיקולים שונים למועד ההשקה. המלצת המשרד לוועדת השרים שתכונס ביום שני היא להשיק את היישומון בהקדם, ובמקביל להמשך לפתח פתרונות משלימים נוספים".

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, אתמול נרשם שיא חדש במספר המאובחנים עם קורונה: 1,758 נדבקים חדשים ביממה. השיא הקודם נרשם ביום שני, עם 1,719 נדבקים שאובחנו. בישראל 24,118 חולים פעילים, 204 מהם במצב קשה, 56 מונשמים. מניין המתים עלה ל-377. אתמול בוצעו 24,892 בדיקות, וביותר מ-7% מהן התקבלה תוצאה חיובית.
בירושלים 3,410 חולים פעילים, בתל אביב 1,812, בבני ברק 1,729, בביתר עילית 789, בפתח תקווה 638, בבית שמש 518, בלוד 458, במודיעין עילית 400, באלעד 235 ובאשקלון 224.
בביתר עילית, שהסגר עליה הוסר אתמול, אובחנו בשבעת הימים האחרונים 496 נדבקים. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד בשבוע האחרון על 28%. למעשה על פי מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן - אחד מכל 80 תושבים בעיר הוא חולה קורונה פעיל.
על רקע העלייה בתחלואה הזהיר אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין כי פניה של ישראל לעוד סגר כללי. "אם נגיע לסביבות 2,000 נדבקים חדשים ביממה, ולהמשך העלייה המדאיגה בחולים הקשים והמונשמים, כשהמערכת במצב כזה שאנחנו מקבלים מסרים מבתי חולים ששוקלים להפסיק את הרפואה האלקטיבית - אז בהחלט נבוא עם הצעות קשות", אמר השר בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".