1 צפייה בגלריה
ארה"ב בוחרת 2020 נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון
ארה"ב בוחרת 2020 נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועו"ד מיכה פטמן
(צילום : MCT , אבי מועלם)
עו"ד מיכה פטמן פרש מצוות ההגנה שייצג את בנימין נתניהו בתיקיו הפליליים שבהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. ההודעה הבוקר (יום ד') התקבלה כשבוע לאחר שוועדת ההיתרים לא אישרה לראש הממשלה לקבל עשרה מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' עבור הגנתו המשפטית.
ב-19 ביולי, בשבוע הבא, יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון שני בתיקי האלפים, שבו אמורים באי כוחם של נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס לעדכן את השופטים היכן הם עומדים בלימוד חומרי החקירה.

פטמן הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו בשנה האחרונה, ובדיון הראשון טען שדרושים לו חודשים רבים בכדי ללמוד את חומרי החקירה. עם זאת, עד כה לא הועברו לו מסמכים בשל מחלוקות עם חבר אחר בצוות הסנגוריה של נתניהו, עו"ד עמית חדד, בנוגע להסדר הייצוג המשפטי.
העזיבה של פטמן מצטרפת לשורה ארוכה של משפטנים בכירים שייצגו וייעצו לנתניהו בשנים האחרונות, בהם עורכי הדין נבות תל צור, יוסי אשכנזי, קרן שפירא אטינגר, פנחס רובין, ירון קוסטליץ, רם כספי וטל שפירא.
ועדת ההיתרים שכפופה למבקר המדינה היא הגוף המוסמך לבחינת ניגודי עניינים וקבלת כספים לבכירים בממשלה. נתניהו פנה אליה בכמה בקשות, האחרונה שבהן הייתה לקבלת 10 מיליון שקלים מפרטרידג'. לצורך כך, ביקשה הוועדה בראשות השופטת בדימוס נחמה מוניץ חוות דעת מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לגבי הקשר בין פרטרידג' לנתניהו, לנוכח העובדה שאיש העסקים נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום.
מנדלבליט קבע שאין להתיר לנתניהו קבלת המימון מפרטרידג' כפי שביקש, מכיוון שחוק המתנות אינו מתיר זאת, גם אם מדובר במתנה מחבר. בתגובה תקף ראש הממשלה בחריפות את היועמ"ש: "ניגוד העניינים שלו זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך - וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".
הדיון הראשון בתיקי נתניהו התקיים בסוף חודש מאי. בסיומו שאלה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן את הפרקליטים אם מבחינתם יוכלו לקיים את הדיונים המקדמיים - עד לשלב ההוכחות - ללא נוכחות הנאשמים, וכולם כולל התובעת ליאת בן ארי ציינו כי אין בעיה בכך. המשמעות היא שהשופטים מסכימים לוותר על נוכחות הנאשמים בדיונים המקדמיים.