2 צפייה בגלריה
כדור רמדסיביר
כדור רמדסיביר
כדור רמדסיביר
(צילום: Shutterstock)
בעקבות מחסור בתרופה רמדסיביר, שהוכחה כיעילה לטיפול בחולי קורונה קשים, פנתה הערב (חמישי) ישראל לממשל האמריקני בבקשה להקצות לה אספקה של התרופה. בשבועות האחרונים ניסתה ישראל להשיג אספקה נוספת של התרופה גם באמצעות פניות ישירות לחברת "גיליאד" האמריקנית.
הפניות נעשו על ידי משרד הבריאות, משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה. לטענת בכיר במשרד הבריאות, "אנחנו בקשר עם חברת התרופות כבר כחמישה חודשים. יש לנו קשר רציף איתה. שלושת המשרדים תרמו לעניין".
בכיר אחר סיפר: "היו שלוש שיחות ועידה ארוכות מאוד היום, כולל עם המל"ל. אנחנו במאמץ אדיר כבר כמה ימים מול כל העולם יחד עם כל מי שיכול לעזור".
משרד החוץ קיבל היום פנייה דחופה ממשרד הבריאות בנושא, ושם הפעילו את הנציגות בוושינגטון ובסן פרנסיסקו - אולם טרם נרשמה הצלחה. במשרד החוץ אומרים כי יפעלו גם מול הממשל וגם מול חברות פרטיות, וינסו למצוא מקורות. על המחסור והפנייה פרסם הערב נדב איל בחדשות רשת.
2 צפייה בגלריה
משרדי גיליאד
משרדי גיליאד
משרדי יצרנית התרופה "גיליאד"
(צילום: EPA)
לפני חודשיים אישר מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) טיפול חירום בתרופה רמדסיביר בחולי קורונה במצב קשה. זאת בהמשך לממצאי מחקר חדש של יצרנית התרופה, שהראה כי חלק מהחולים שטופלו בה הצליחו להתאושש מהנגיף.
התרופה האנטי-ויראלית רמדסיביר נועדה להאט את קצב ההידבקות של תאים בריאים בגוף על ידי חסימת שכפול ויראלי. כשהנגיף הפולש מנסה להכפיל את עצמו שוב ושוב בגוף, התרופה נכנסת לעבודה ועוצרת את התהליך. יצרנית התרופה "גיליאד", הראתה נתונים ראשוניים כי התרופה פעילה נגד נגיפי ה-MERS וה-SARS, גם הם ממשפחת נגיפי הקורונה.