כמה שעות לפני כינוס קבינט הקורונה, שבו אמורים להכריע השרים על השלב הראשון של היציאה מהסגר, שר הבריאות יולי אדלשטיין אומר לאולפן ynet כי "כולם מסכימים שאם לא יהיו הפתעות מאוד לא נעימות - בתחילת השבוע הבא נהיה ביעד ונוכל לבצע את השלב הראשון של הפתיחה, חינוך עד גיל 6 ועסקים ללא קבלת קהל". הוא הוסיף כי "בשלבים של שבועיים אפשר להתקדם לפתיחה יחסית מלאה של מערכת החינוך ושל המשק".
אדלשטיין ציין כי הוא ואנשי משרדו "באים לקבינט עם מתווה מקצועי, ואני רוצה לראות שאנשים לא ייסחפו ברוח הפופוליזם ויאמרו בואו נפתח את הכול. אם ישברו את המתווה שלנו יתברר שלחינם סבלנו ומהר מאוד הנתונים פשוט יכריחו אותנו, עוד פעם, לעשות סגרים.
"אם הכול יזרום לפי התוכניות הקשות של משרד הבריאות - עם יציאה הדרגתית - אפשר לקוות שלא יהיה סגר שלישי", הוא הזכיר. "אם יעשו סלט וקולות פופוליסטיים יגברו, נחזור לסגר תוך חודש-חודשיים".
הוא ציין כי "ערים אדומות יישארו בסגר לאורך זמן - סגר קשה ללא הנחות, אין יוצא ואין בא. הדרישה שלנו היא לאכוף הרמטית גם ביישובים החרדיים, כי זו חלק מהסיבה שיש לא מעט הפרות. מקווה שהפעם תהיה הבנה שלהישמר זו מצווה".
שר הבריאות הביע חשש שבכנסת יבוטלו הגבלות שעליהן תחליט הממשלה. "אני מאוד חושש מהוועדה של שאשא ביטון (ועדת הקורונה), אבל לא רק, גם ועדות חוקה וחינוך. אני מחכה לחבר כנסת אחד שיאמר 'למה לא החמרתם מספיק?' כל אחד פרופסור".
חלק מ"ההתמרדות", כהגדרתו, של בעלי עסקים, "נובעת מכך שהם לא קיבלו פיצוי הולם או לא שילמו להם בזמן, כאן אני מציע שמשרד האוצר ממש ישים לב לנקודה הזאת".
לגבי האירוע הקשה אמש בחתונה בגבעת זאב, שבו נפצעו שוטר ואחד האזרחים בעימות אלים שתועד, אדלשטיין אמר כי "בחתונה של אתמול בהחלט הייתה הפרה, אם היה שימוש מופרז באלימות זה ייבדק".
שר הבריאות נשאל בעניין חברת מפלגתו, השרה גילה גמליאל, שהפרה את הנחיות הקורונה ביום כיפור, התרחקה 150 ק"מ מביתה עד לטבריה ולא סיפרה את האמת בחקירה האפידמיולוגית. "ודאי שאם זה נכון שגילה לא אמרה אמת בחקירה זה חמור", אמר.
אדלשטיין טען שאינו יודע מה בדיוק נמצא בחקירת המקרה, שאמור להגיע להכרעת היועץ המשפטי לממשלה שיבדוק אם יש בו גם זווית פלילית. "המטרה של החקירות היא לקטוע את המגעים, אני מימי לא ראיתי אף תיק של אף נחקר. אם היה שקר, הטיה, זה חמור מאוד. החקירות האלה מבוססות על אמון מלא. אם היא הפרה הנחיות היא צריכה לשלם את הקנס ולקבל החלטות מה היא עושה, להתנצל, לא יודע".
בתגובה לביקורת מצד גורמים בשלטון המקומי, בהם ראש העיר תל אביב רון חולדאי, אדלשטיין השיב: "יש ראשי רשויות שחולמים להגיע לפוליטיקה הארצית אז הם יוצאים עם ביקורת".
בסוגיית האיומים שהשמיע יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בעקבות פרסום ההקלטות, ולפיהם "אם מנדלבליט לא יתפטר תהיה רעידת אדמה", אמר השר מהליכוד: "שמחתי לשמוע שמיקי זוהר חזר בו וראש הממשלה התנער מהדברים, זה לא הסגנון שצריך להשתמש בו כלפי עובדי ציבור. אני שומע גם גורמים בליכוד ובכחול לבן שלוחצים ומורידים ידיים. בסגנון הזה הנגיף יכריע אותנו ולא נגיע רחוק".