התנקשות מסתורית באב ובתו בטהרן עוררה בסוף השבוע גל של שמועות ברשתות החברתיות באיראן. בחלק מהן נטען כי השניים, הלבנונים חביב דאוד ובתו מרים, היו אנשי חיזבאללה או קשורים לארגון בדרך כלשהי, וכי הם חוסלו ברחוב שבו שוכן בית משפחתו של אבו מהדי אל-מוהנדיס, שהנהיג את מילציות "אל-חשד א-שעבי" הפרו-איראניות בעיראק וחוסל בתחילת השנה יחד עם מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני. לפי שעה אין אישור לשמועות הללו, ויש אף מי שמכחישים אותן.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
2 צפייה בגלריה
עיראק אבו מהדי אל מוהנדס אל חשד א שעבי מייסד גדודי חיזבאללה עיראק חוסל בעל ברית של איראן
עיראק אבו מהדי אל מוהנדס אל חשד א שעבי מייסד גדודי חיזבאללה עיראק חוסל בעל ברית של איראן
אבו מהדי אל-מוהנדיס. ליד בית משפחתו?
חביב דאוד, מרצה להיסטוריה בן 58, ובתו מרים בת ה-27, נורו למוות אתמול בערב בסביבות השעה 21:00 שעון טהרן. הם נמצאו מתים במכונית לבנה ברחוב בשכונת פסדרן שבצפון הבירה האיראנית, אחרי שספגו לפחות ארבעה קליעים. לפי סוכנות הידיעות האיראנית "מהר", מתנקשים על אופנוע הם שירו בשניים, והם השתמשו במשתיק קול.
הרשויות באיראן לא פרסמו הודעה רשמית בעניין ההתנקשות, ופרטיה עדיין מעורפלים. ככלל, לבנונים רבים, בעיקר שיעים, עובדים וגרים בטהרן, ואיראן ידועה כבעלת בריתו הראשית של ארגון חיזבאללה השיעי, אולם כאמור אין אישור לכך שהשניים היו קשורים לארגון.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה. לא ברור אם יש קשר
סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" מדווחת כי משתמשים ברשתות החברתיות טענו שהירי בסוף השבוע אירע ליד ביתו של המפקד שחוסל אל-מוהנדיס. גולשים העלו את האפשרות שהאב ובתו הגיעו למקום כדי להיפגש עם משפחתו של המפקד ההרוג. עם זאת, רשת "אל-ג'זירה" דיווחה בהמשך כי לפי מקורות שלה, המשפחה אינה גרה ברחוב זה.
התנקשויות כמו זו שאירעה בסוף השבוע הן דבר נדיר באיראן, ובשנים האחרונות כשהן מתרחשות הן מעוררות עניין רב במיוחד משום שבתחילת העשור שעבר, בשנים 2012-2010, חוסלו בהתנקשויות כאלה כמה מדעני גרעין איראנים. איראן ומקורות זרים קשרו אז את ישראל וארה"ב לחיסולים האלה. לפחות חלק מההתנקשויות ההן בוצעו על-ידי יורים שהיו רכובים על אופנועים.