1,057 בני אדם אובחנו אתמול עם קורונה. כך פרסם הבוקר (שלישי) משרד הבריאות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול פוענחו 23,046 בדיקות מדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי שפורסם גם הוא הבוקר, עולה מהדו"ח כי ביתר עילית נמצאת בראש מוקדי הסיכון. ארבעה חולים מתו ביממה האחרונה ומספר הנפטרים עומד על 338.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
(צילום: AFP)
לפי משרד הבריאות ודו"ח מרכז הידע, מספר החולים הקשים עומד כעת על 89 בני אדם, מתוכם 36 מונשמים. עוד צוין כי קצב ההכפלה של המאובחנים עומד נכון לאתמול על 14 ימים. נכון לשעה זו ישנם 12,717 מאובחנים פעילים, מהם 358 מאושפזים בבתי החולים.
בביתר עילית אובחנו 169 נדבקים חדשים בשבוע האחרון, ואחוז הבדיקות החיוביות השבוע גבוה מאוד - 15%. בירושלים, שמתחילת המגפה היא העיר עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר, אובחנו כמעט אלף איש בשבוע האחרון – 992 ליתר דיוק.
בצמרת רשימת מוקדי הסיכון נמצאות גם בני ברק (479 נדבקים בשבוע האחרון, 10% בדיקות חיוביות), מודיעין עילית (139 נדבקים בשבוע), קריית מלאכי (65 נדבקים), כסייפה (26), כפר קרע (29) ותל אביב, שם אובחנו השבוע בשבוע אחרון 538 חיוביים לקורונה.
בהמשך הרשימה: רעננה, כפר קאסם, ערערה בנגב, אשדוד, טייבה, בית שמש, רכסים, רמת השרון, בת ים, אלעד, דימונה, בית שאן, ראש העין, לוד, קריית גת, אום אל פחם, באר שבע, חולון, רהט ואור יהודה.
יישוב נוסף שקצב הגידול בו מדאיג מאוד הוא אחווה שבמועצת באר טוביה. ביישוב הקטן, שבו מתגוררים כ-350 איש, אובחנו 22 נדבקים בשבוע האחרון ושיעור הבדיקות החיוביות הוא 50% - למעשה, תוצאת כל בדיקה שנייה הייתה חיובית. גם במושב תפרח שבמועצת מרחבים שיעור החיוביים גבוה מאוד – 26%. למעשה כל החולים הפעילים בו - 14 - אובחנו בשבוע האחרון.
בתוך כך, הכנסת אישרה הלילה חוק שמאפשר לממשלה לתקן צווים, במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, שייכנסו לתוקף באופן מיידי - ולקבל את אישור הכנסת רק בדיעבד. הדיון הועלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במסגרת הליך מזורז שכלל דיון קצר בוועדת הקורונה של הכנסת, והוא אושר בהצבעה במליאה ברוב של 29 תומכים מול 24 מתנגדים. לא היו נמנעים בהצבעה שנערכה בסביבות השעה 04:15. קודם לכן, לפני חצות, אישרו חברי הכנסת גם את ההחלטה של הממשלה לפיה הקנס על אי-עטיית מסכות יגדל מ-200 שקלים ל-500 שקלים.
"מדינת ישראל מתמודדת בימים אלה עם גל שני של המחלה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק שאושרה. "כיום, ישנם בישראל מעל 11 אלף חולים פעילים במחלה, מספר החולים החדשים המאובחנים מדי יום חצה את רף האלף נדבקים ושיעור החולים החיוביים מבין כלל הבדיקות, עולה מדי יום. כמו כן קיימת עלייה במספר החולים הקשים והמונשמים בישראל, ומספר החולים הקשים כיום גדול פי שניים ממספרם לפני שבוע.
"קצב ההכפלה של הנגיף עומד על 24 ימים לסך כל החולים מתחילת האירוע ו-8 עד 10 ימים לחולים חדשים בכל יום. משמעות הנתונים האמורים היא שאם הקצב הנוכחי ימשיך, בעוד 24 ימים יהיו כשמונת אלפים חולים חדשים בכל יום, וסך הכול יהיו קרוב ל-60 אלף חולים. גם אם יישמרו בישראל שיעורי מאושפזים, חולים קשים ונפטרים כמו בגל הראשון, מדובר באלפי מאושפזים, מאות חולים קשים ומאות נפטרים. מצב זה מחייב את הממשלה לנקוט צעדים מיידיים לצורך התמודדות עם התחלואה והתפשטות הנגיף".
אמש הודיעה הממשלה על הגבלות חדשות, חלקן כבר בתוקף ואחרות יחולו בימים הקרובים, אחרי שהכנסת השלימה כאמור את חקיקת "חוק סמכויות הקורונה". היכנסו כאן למדריך המלא לגבי ההגבלות החדשות.