קבינט המלחמה התכנס. על הפרק: עסקת חטופים ו"היום שאחרי"

קבינט המלחמה התכנס. מוקדם יותר היום דווח בקטאר כי התיווך המצרי נמשך "מהמקום שממנו הפסיק" לפני חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי בלב רובע הדאחייה בביירות בשבוע שעבר. לפי אותו דיווח באל-ערבי אל-ג'דיד - המאמץ הישראלי מתמקד בניסיון להבטיח כי עסקת החטופים תגיע בתמורה להפסקת אש זמנית בלבד - ולא קבועה.
2 צפייה בגלריה
קבינט המלחמה
קבינט המלחמה
קבינט המלחמה. יתכנס הערב
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
השר בני גנץ פנה אחר הצהריים בהצהרה למשפחות החטופים והחטופים עצמם, שמוחזקים כבר 96 ימים ברצועה, ואמר: "הדבר הדחוף ביותר הוא השבת החטופים. יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה. אם יש מי מהחטופים שצופים בנו כעת חשוב שתדעו - אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו לאהוביכם שלא מפסיקים להיאבק עבורכם. אין ערוץ שלא עובדים בו, ואין דרך שלא צועדים בה כדי שזה יקרה".

טנקים בבית הפאר של מרואן עיסא

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי חושף תמונות מבית הנופש המפואר של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, באל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. לפי הודעתו, כוחות צה"ל שפעלו במקום פשטו על בית הנופש שלו, שם תיעדו בין היתר בריכת שחייה, חצר גדולה וריהוט יוקרתי.
"זה הפער בין מנהיגי חמאס לאנשים ברצועת עזה - הכירו את ביתו של עיסא. זו עדות נוספת לניתוק המוחלט בין הנהגת חמאס, לרבות ראשי הזרוע הצבאית, שחיה חיי מותרות ונהנית מעושר רב, לבין פלח גדול מאוכלוסיית עזה שמתחנן לקבלת תרומות וסיוע בינלאומי. מנהיגי חמאס בגן עדן ותושבי עזה בגיהנום".
2 צפייה בגלריה
 כוחות צה"ל שפעלו באזור בורייג' פשטו על בית הנופש של מרואן עיסא, בכיר בזרוע הצבאית של חמא
 כוחות צה"ל שפעלו באזור בורייג' פשטו על בית הנופש של מרואן עיסא, בכיר בזרוע הצבאית של חמא
כוחות צה"ל שפעלו באזור בורייג' פשטו על בית הנופש של מרואן עיסא, בכיר בזרוע הצבאית של חמא
לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

חיל האוויר פעל בשורת כפרים בדרום לבנון שם הוא תקף לאורך הלילה. הבוקר חיזבאללה הודיע על מותו של איש ארגון הטרור של לבנון, "מפקד שטח" בשם נאבר אל-קאדרי. הוא ההרוג ה-159 שעליו הודיע הארגון מתחילת המלחמה.
מזכיר ההגנה האמריקני נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לפי גורמים ברשות ששוחחו עם ynet הפגישה הייתה מתוחה והגיעה ל"טונים גבוהים". מחוץ לפגישה: מאות הפגינו נגד ארה"ב ונשאו שלטים עם הכיתוב "בלינקן אתה לא רצוי כאן".
פרסום ראשון: כתב אישום הוגש נגד ישראלי שנאשם כי התחזה לקצין בדרגת סרן, נחשף למידע סודי מאוד - וחלק אותו עם אנשי צבא לא מורשים. סנגוריו טוענים: "הוא קצין במילואים, יש ראיות לחפותו".
החות'ים במתקפה הגדולה ביותר עד כה, ירו 21 טילים וכטב"מים - והודיעו: "תקפנו ספינה אמריקנית שסייעה לישראל".
במשרד הרווחה ביקשו תוספת של חצי מיליארד שקלים כדי להרחיב את המענה לנפגעי המלחמה, אבל כרגע מתוכנן דווקא קיצוץ של לפחות 3% בתקציב - בסכום של 78 מיליון שקלים.
וניסים ואטורי מספק עוד חומרים להאג? ח"כ מהליכוד לא חוזר בו מהאמירה "לשרוף את עזה". בריאיון לרדיו קול ברמה אמר: "מי שנשאר שם אינו חף מפשע - וצריך לחסלו".

פרשנויות ודעות היום

הבחורה המבוהלת בתמונה זו אחותי הקטנה | שי אלבג
זה פחד יום יומי, משתק. כמעט 100 ימים שאני לא מסוגלת לישון על המיטה שלי. איך לי יהיה נוח כשאני לא יודעת איפה ישנה לירי אלבג, אחותי שנחטפה לעזה ב-7 באוקטובר? הבחורה המבוהלת בתמונה זו אחותי הקטנה. היא אולי אחותי, אבל הסיפור שלה הוא הסיפור שלך, ושל כל אחד ואחד פה. חייב להיות לו סוף טוב. לטור המלא
המלחמה בעזה תיחשב קייטנה בהשוואה לעימות עם חיזבאללה | יוסי יהושוע
כשמביטים דרומה, על 95 ימי מלחמה מול אויב נחות פי כמה, צריך להכניס לפרופורציות את השיח על "ניקוי השטח" בדרום לבנון. מי שמציע בקלילות להטיל כמה וכמה אוגדות למערכה ולהכניס מאות אלפים למקלטים, שיבהיר זאת. לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

אדן קנטו. השחקן המקסיקני-אמריקני אדן קנטו, שידוע בעיקר בזכות תפקידיו ב"השורד המיועד" וב-The Cleaning Lady, הלך לעולמו השבוע בגיל 42, לאחר מאבק בסרטן התוספתן שניהל בפרטיות, הרחק מעין התקשורת. קיפר סאת'רלנד, שכיכב לצידו ב"השורד המיועד" שיתף פוסט באינסטגרם לזכרו וכתב: "לבי שבור - הייתה לו נשמה נפלאה כל כך, וכשחקן הוא תמיד שאף להיות טוב יותר".