בחמאס לא שוללים על הסף עסקה, נתניהו: "לא נשחרר אלפי מחבלים"

אחרי הודעת ארגון הטרור אמש, לפיה לא יאפשר עסקה לפני הפסקת הלחימה - בחמאס מאשרים היום כי עסקת חטופים אכן על הפרק. מנהיג חמאס וראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה כי העסקה נבחנת. לפי בכיר בחמאס, העסקה המוצעת כוללת שלושה שלבים: בשלב הראשון, לפי הבכיר ששוחח עם רויטרס, ישוחררו האזרחים החטופים - נשים, ילדים, מבוגרים וחולים - אחר כך החיילים והחיילות ובשלב השלישי יועברו הגופות.
לפי אותו בכיר, הלחימה תיפסק במהלך אותם שלושה שלבים. לדבריו, מספר הפלסטינים שישוחררו בעסקה טרם נקבע סופית, ונתון למשא ומתן. דבריו נאמרו על רקע הדיווחים אחרי הפסגה בפריז, לפיו מספר המחבלים שישוחררו במסגרת העסקה ינוע בין 100 ל-300 עבור כל חטוף, ובצל אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה "לא ישוחררו אלפי מחבלים. זה לא יקרה". דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי הגיב על הדברים: "הוא רשאי לדבר בשם עצמו, יש התקדמות במו"מ לעסקת חטופים".
ההערכה בישראל היא שתשובת החמאס תינתן מחר למתווכים, ובעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי במצרים מעריכים שיושג הסכם כבר בשבוע הבא. ישראל ממתינה לעדכון מקטאר ולא מייחסת חשיבות לדיווחים בתקשורת על דחייה כביכול של העסקה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי אם תיחתם "עסקה מופקרת", כלשונו, הממשלה תיפול, וראש האופוזיציה יאיר לפיד התחייב לספק "רשת ביטחון" לכל עסקה שתחזיר את 136 החטופים שמוחזקים בשבי חמאס.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו איסמעיל הנייה
בנימין נתניהו איסמעיל הנייה
(צילום: שלו שלום, Dalati Nohra/Lebanese Official Government via AP)
לבלוג המתעדכן של ynet - לחצו כאן

צה"ל מאשר רשמית שהזרים מי ים למנהרות

צה"ל חשף פרטים חדשים על "תוכנית אטלנטיס" להזרמת מים למנהרות ומודיע כי היא הפכה למבצעית, על רקע דיווח לפיו התוכנית נחלה הצלחה חלקית בלבד. "זו פריצת דרך בהתמודדות עם אתגר התת-קרקע", אמרו. במקביל, נמשכת הלחימה בצפון הרצועה - ולפי צה"ל חוסלו כ-100 מחבלים בפשיטה סביב בית חולים שארכה כיממה.
לפי הודעת צה"ל, במהלך המלחמה צה"ל מבצע יכולת לנטרול תשתיות טרור תת-קרקעיות ברצועה באמצעות הזרמת מים. בהודעה נכתב כי יחידות בצה"ל ובמשרד הביטחון פיתחו במשותף כלים להזרמת מים בספיקה גבוהה למנהרות של חמאס ברצועה, כחלק ממגוון הכלים שבידי צה"ל לטיפול במנהרות.
בצה"ל אמרו כי היכולות כוללות התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים למשימה. להפעלת היכולת קדמה עבודת מטה, שכללה ניתוח של מאפייני הקרקע ומערכת המים באזור, בין היתר כדי לוודא שלא תיפגע האפשרות להשתמש במי התהום באזור. בצבא הדגישו כי הזרמת מים מתבצעת רק בתוואים ובמיקומים שנמצאו מתאימים לכך, ובחירת סוג ושיטת הפעלה מתאימים בכל מקרה.

כותרות נוספות מהיום

פרסום ראשון: למרות הסערה, השואה לא תיכלל סופית בבגרות השנה. הסיבה המקורית להחלטה: הטריגר לטבח. שר החינוך יואב קיש החליט שמהשנה הבאה יהיה מדובר בפרק חובה בבגרות: "ללימודי שואה אין תחליף".
כארבע שנים וחצי אחרי, הורשע רוצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה - ויקטור קטן. הוא הורשע ברצח באדישות.
ועדת הכנסת הצביעה בעד הדחת עופר כסיף מהכנסת, למרות התנגדות הייעוץ המשפטי. כעת לפחות 90 ח"כים יצטרכו לתמוך בהדחתו במליאה, וכסיף יוכל לערער לעליון אם כך יקרה.
השתפר מצבו של החייל שנפצע בפיגוע הדריסה בחיפה.
תיעוד חריג מתוך בית החולים אבן סינא בג'נין, שבו חוסלו שלושה מחבלים, חושף כיצד הצליחו כוחות השב"כ וימ"מ להיכנס אל תוך המתקן הרפואי - ואת הרגע שבו נחשפה זהותם.
דובר אונר"א ל-ynet: "בעוד כחודש, כשהתקציב שלנו ייגמר, ישראל מוזמנת לטפל באזרחים בעזה".
ובלונדון: חמוש בחץ וקשת פרץ לבית וחוסל.

פרשנויות ודעות היום

כשחמאס אומר לא, למה הוא מתכוון | אבי יששכרוף
הארגון הודיע לכאורה חד-משמעית על סירוב לעסקת חטופים, אבל זו לא המילה האחרונה שלו - כפי שכבר נוכחנו להבין. המחלוקת בין הנהגות הארגון ברצועה ובחו"ל, המהלך של ה-CIA שדחק אותן לפינה, והלחץ הצבאי של צה"ל מלמדים שהתשובה עשויה להשתנות. לטור המלא
מתנה לשונאי ישראל | בן-דרור ימיני
מארגני כנס החזרה לעזה החליטו לספק חומר לדרום אפריקה ולחסידי ה-BDS שמחככים ידיהם בהנאה. מלאכתם של אנטישמים נעשית בידי משיחיים אווילים. לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

ניימאר. תמונה של כוכב הכדורגל הברזילאי ממסיבה, בה הוא נראה כמי שהעלה בצורה משמעותית במשקלו בצל הפציעה, הסעירה את הרשת. בתגובה, העלה סרטון בה הוא חושף את הבטן שלו לעוקביו: "העליתי במשקל, אבל שמן? לא חושב. הייטרים".