באופן סמלי משהו, הפודיום שעליו דיברו שלשום (ראשון) בכנס תומכי הטרנספר נשא את הכיתוב: JERUSALEM ICC (מרכז הכנסים הבינלאומי בירושלים). אכן, זו הדרך מירושלים ל-ICC, בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. למתכנסים שם לא הספיקה הבעיטה שקיבלה ישראל מבית המשפט הבינלאומי לצדק (ICJ). הם רוצים שכל לוחם ברצועת עזה יסתובב בעולם כשאיום של תביעה בינלאומית פלילית מונח על צווארו.
זה לא שכל לוחם תומך באקסטזת "חידוש ההתיישבות היהודית ברצועת עזה", שהמשמעות שלו, כפי שהבהירו המוני המשתתפים, הוא גם טרנספר. אבל מארגני הכנס יודעים שאלה שעומדים מאחורי התביעה נגד ישראל בעניין פשעי מלחמה, כבר אוספים חומרים גם לצורך התביעה שמתנהלת וגם לצורך התביעה הפלילית. הראשונה מזיקה למדינה. השנייה עלולה להזיק לכל לוחם באופן אישי. והם החליטו לספק חומר לדרום אפריקה, לאיראן ולחסידי ה-BDS שמחככים את ידיהם בהנאה. מלאכתם של אנטישמים נעשית בידי חבורת משיחיים אווילים.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן-גביר ושלמה קרעי ב כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
איתמר בן-גביר ושלמה קרעי ב כנס לניצחון ישראל להתיישבות ברצועת עזה
איתמר בן גביר ושלמה קרעי בכנס ביום ראשון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
בישראל יש שמאל ציוני ושמאל אנטי-ציוני. וגם ימין ציוני וימין אנטי-ציוני. זו הדמוקרטיה. קשת דעות. גם מרגיזות. וכל עוד הדעות הללו בשוליים, של אחוזים בודדים, ניחא. לא נעים ועדיין נסבל. דא עקא, שהכנס שלשום מעורר דאגה. אלה לא שוליים. עשרות חברי כנסת היו שם. כמעט חצי מנציגי מפלגת השלטון, כולל שרים שמכהנים בממשלת ישראל. אפילו שר השיכון, יצחק גולדקנופף, שמגיע בכלל ממפלגה לא-ציונית, תומך בחידוש ההתנחלות בעזה. באותה הזדמנות הוא גם נגד שירות צבאי וגם דורש וסוחט מיליוני שקלים לעמותות לעידוד ההשתמטות. הוא לא רוצה לשלוח את הבן שלו. החוצפן המשתמט הזה רוצה לשלוח את הבן החייל שלי להיות שותף לטירוף הלאומני הזה. אין גבול.
יש לי חדשות לקבוצת המטורפים שהתכנסה שלשום: הציונים האמיתיים, הפטריוטים, אלה שהמדינה הזאת היא לא רק על כתפיהם, אבל בעיקר על כתפיהם — לא ישתתפו בחגיגה שלכם. ואת הטירוף שלכם צריך להרוג כשהוא קטן. משום שהטירוף הזה הוא עוד שלב בהרס החזון הציוני. לא מדינה יהודית ודמוקרטית אלא מדינה משיחית ולאומנית. המחאה שהייתה כאן בשנה שעברה תהיה משחק ילדים אם תתעקשו. לא יקום ולא יהיה.
מה שעובר על הליכוד בשנים האחרונות מטריד. זו הייתה מפלגה לאומית, ציונית ואפילו ליברלית. לא עוד. שרים וחברי כנסת מהליכוד הצטופפו בצילם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. הם המנהיגים שלהם. הם לא בודדים. הם נותני הטון. העולם שומע אותם. והנזק שלהם לישראל, בימים שישראל זקוקה לתמיכה בינלאומית, הוא אדיר. אוהבי ישראל בעולם, יהודים ולא יהודים, מביטים בנו וחושבים שישראל יורדת מהפסים. זו לא המדינה שהם רוצים לתמוך בה.
יש מתנגדים בליכוד למשיחיות הלאומנית בנוסח שלמה קרעי. אבל הם מעדיפים לשתוק. הם מפחדים. זו תעודת חרפה. בנימין נתניהו יודע שמדובר בעוד נזק אדיר למדינה. הוא יודע שכאשר בכנס שבו משתתפים שרי ממשלה מציגים, יומיים לאחר ההחלטה בהאג, סרט שכולל קריאות בנוסח "למחות את זרע עמלק" ו"אין בלתי מעורבים", זו מתנה לשונאי ישראל.
יש ימין אחר. אין צורך להיות מצביע ליכוד, כדי לדעת שלימין הציוני יש טענות טובות וחשובות בשיח הציבורי. הימין הציוני חייב להתעורר. הימין הזה כולל אנשים בתוך הליכוד, כמו יואב גלנט ויולי אדלשטיין, ואישים מחוץ לליכוד, ובהם נפתלי בנט ויועז הנדל. הם לא חיילים של בן גביר. ובכל מקרה, זה יהיה מוזר שהליכוד יתמודד בבחירות הקרובות עם אותו הרכב. הרי לא מדובר בקשת דעות בתוך הימין. מדובר בתהום שרובצת בין גלנט לבין קרעי וטלי גוטליב.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
ובכלל, איך אפשר לדבר על הסכם לשחרור החטופים, כאשר כחצי מחברי הקואליציה המקורית לא מסתפקים בהבסת חמאס. הם רוצים שלטון ישראלי ברצועה. זה יעלה מיליארדים. על חשבון חינוך, ביטחון, רווחה, שיקום יישובי הצפון והעוטף. מבחינתם זה בסדר. הרי הם כבר הוכיחו שיש להם רוב לסדר עדיפויות אנטי-לאומי ואנטי-ציוני. אין שום צורך שחזון הבלהות הזה יתממש, והוא לא יתממש, כדי שכנס המשיחיים יגרום לנזק אדיר לישראל.
ואגב, התנחלות יהודית בלב אוכלוסייה ערבית, בעידן שבו כבר יש מדינה ריבונית - היא לא מתכונת לביטחון. היא מתכונת לחיכוך אלים ומדמם. הטרור שלט ברצועת עזה, הרקטות שוגרו משם, גם כשהיא הייתה זרועה בהתנחלויות. אין שום מקום בעולם שבו עירוב אוכלוסיות עוינות מוביל לשלום ולביטחון. ולא, אין צורך להפוך את ישראל לסוריה ולא לתימן ולא לסומליה. גם ביוגוסלביה זה לא עבד. ואם מישהו מהמשיחיים חולם לבצע טרנספר, ולא ממש מרצון, כפי שאמר קרעי - זה יוביל לסופה של מדינת ישראל. הימין הציוני יודע את זה ומבין את הסכנה. הגיע הזמן שיתעורר.
פורסם לראשונה: 00:00, 30.01.24