בית המשפט השלום בעכו שחרר היום (ראשון) ממעצר את "ענק הזמרים", רפעת אל-אסדי, שלא רק הופיע בחתונה בכפר נחף שבגליל בניגוד להנחיות משרד הבריאות, אלא גם הפר את תנאי מעצר הבית שנקבעו לו לאחר מכן.
שופט בית המשפט ביטל גם את מעצר הבית של הזמר ואת הרחקתו מחתונות, כך שאל-אסדי יוכל לשוב ולהופיע "בתנאי שישמור על ההוראות של משרד הבריאות".
5 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי משתחרר ממעצר
רפעת אל אסדי משתחרר ממעצר
"ידעתי שאין הצדקה למעצר". אל אסדי משתחרר ממעצר
5 צפייה בגלריה
הזמן רפעת אל אסדי ביציאה מתחנת המשטרה
הזמן רפעת אל אסדי ביציאה מתחנת המשטרה
אל אסדי יוצא מתחנת המשטרה, אתמול
אל-אסדי טען בבית המשפט: "מדובר במעצר פוליטי. החוקרת, לפני שנכנסה, אמרה לי 'אתה זמר פלסטיני, שהם יבואו וישחררו אותך'. אתם צריכים לדעת שתרמתי גם ליהודים. אני מוכן להילחם". בדיון בבית המשפט הוא ביקש לבטל את הדו"ח שקיבל, ו"שלא יאסרו עלי להשתתף בחתונות".
לאחר שחרורו אמר אל-אסדי כי "ידעתי שאין הצדקה למעצר. אני מברך את כל החתנים תמיד, ומאחל להם חיים שמחים ומוצלחים. אמשיך בדרכי הטובה שממנה אני יוצר אווירה טובה ונעימה".
הוא הוסיף: "אני אשמור על הכללים, אבל יש לי שאלות. למה בהפגנה בירושלים משתתפים אלפים ולא מדברים על קורונה, אבל חתונה של 100 איש תמיד הורסים?".
5 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
בלי מרחק, ללא מסכות. אל-אסדי בחתונה שהובילה לחקירתו
ביום שישי האחרון תועד אל-אסדי בחתונה המונית בכפר נחף, ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אבו-יאיר, על אפך ועל חמתך החתונה של משפחת אל מסרי תתקיים!". אל-אסדי, אגב, היה במקום 68 ברשימת הליכוד שהתמודדה בבחירות לכנסת ה-18 שהתקיימו בשנת 2009.
לאחר האירוע בכפר נחף נחקר הזמר במשטרה, נקנס ב-5,000 שקלים ונשלח למעצר בית. כמו כן, נאסר עליו להשתתף בחתונות למשך שבועיים. שעות לאחר מכן הוא כבר הפר את תנאי שחרורו, ולכן נעצר.
5 צפייה בגלריה
"אמור להיות מודל לחיקוי". פרופ' גמזו
"אמור להיות מודל לחיקוי". פרופ' גמזו
"אמור להיות מודל לחיקוי". פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שנחשף לתיעוד, פנה לזמר בזעם ואמר: "מי אתה שתזלזל ותסכן את חייהם של אנשים שיחלו בקורונה? איך אתה מתעלם מההוראות ותורם להפצת התחלואה בחברה הערבית?". גמזו הוסיף כי "מה שעשית אינו מעשה גבורה, אלא סטירת לחי לרופאים, לאחיות ולכל הצוותים הרפואיים שעושים כמיטב יכולתם להציל את חייהם של אלה שנפגעו ממחלה איומה זו, ומטפלים במאות חולים כתוצאה מהחתונות שאתה שר בהן. הם עוזבים את בתיהם ועובדים מסביב לשעון, חושפים את עצמם לסכנה למענכם. ואתה מזלזל בכל המאמצים והניסיונות להציל את החברה ואת כל היישובים הערבים ממגפה זו".
"אתה אמור להיות מודל לחיקוי עבור אותם צעירים שרוקדים סביבך בחתונה", המשיך גמזו. "הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו ימלא את תפקידו ממקומו כדי להגן ולשמר את החברה. אנו עוברים משבר אמיתי, משבר בריאותי הגורם למשבר כלכלי, וכדי לצאת ממנו ולהחזיר את החיים למצב נורמלי, יש צורך להקפיד בשלב זה על אי קיום מסיבות, כינוסים, התקהלויות, חתונות, וטקסים בהשתתפות רבים".
אזרחים ערבים שנחשפו לסרטון, שהופץ בין השאר ברשת החברתית טיקטוק, יצאו נגד הזמר המפורסם ואמירותיו בשל נתוני התחלואה הגבוהים בחברה הערבית. "אנחנו מכבדים את אל-אסדי, אבל הוא לא היה צריך להיות בחתונה שלא שומרת על ההנחיות, במיוחד כשכולם יודעים שמוקד ההדבקות המרכזי הוא בחתונות", אמרו. "לפחות היה מבקש מהמוזמנים לעטות מסכות ולשמור על המרחק, ולא להמשיך בחתונה כל עוד יש אנשים שמזלזלים בהוראות", הוסיפו.